Een vraag waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden: waar kun je het beste de krik plaatsen om een 403 op te krikken?
Bij de mijne zit de originele krik (erg verroest, maar toch): die werkt met een soort pin die je in een koker steekt die onder het chassis gemonteerd zit. Die kokers zitten er niet meer.
De bodem van mijn 403 is niet slecht maar toch wil ik niet het risico lopen door de bodem heen te prikken bij het opkrikken, vandaar mijn vraag
nu: 1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2022 Citroën C5X leasebak
voorheen: 1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Als je een normale garage krik hebt dan kun je die in het midden van de voorveer en midden onder de achteras maar volgens mij zitten bij jou de steunen voor de originele krik voor en achter onder de bumper.
Die “kokers” zitten er wel alleen voor twee en achter twee, onder de bumper. Die aan de zijkant zie je vaak in de boeken staan maar zijn sinds september 1961 komen te vervallen.
Maar net zo belangrijk een paar veilige bokjes , niet gaan sleutelen onder de auto als hij alleen op de krik staat. Heb iemand gekend die op die manier om het leven gekomen is.
403 Friesland wrote:Maar net zo belangrijk een paar veilige bokjes , niet gaan sleutelen onder de auto als hij alleen op de krik staat. Heb iemand gekend die op die manier om het leven gekomen
Helemaal mee eens, en toevallig heb ik ook iemand gekend die zo om het leven is gekomen.