Die ziet er afgezien van het oppoetsen van binnen en van buiten, wat overduidelijk is gedaan, zo mogelijk slechter uit dan die 304 coupé's die bij 205totaal staan.
Gaaf he, ik ben vorig jaar op de Retromobile geweest in Parijs (zie ons kanaal Luc en Marco's garage op jijbuis)
Daar stonden ook een hoop De Dion Boutons en ook (in het begin zichtbaar) een merk waar ik nog nooit van gehoord had.
Huidige privé collectie: 201 32 Austin Champ 56 403 bachee D 63 404 SL 1964
204 berline 70 504 Inj. 73 104 SL sloop 77 104 GL6 78 604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86 306 cabrio 1.8 aut 95 405 GRX 1.8 aut 95
403 Friesland wrote:Ik denk dat schakelen nog lastiger is met zo,n auto dan jou 201 ,vroeger was daar niet zo zeer een standaard voor .
Ja pedalen setup en bediening is allemaal anders, pas vanaf de T Ford worden pedalen meer zoals wij ze nu kennen.
Vroeger had je handgas aan 't stuur b.v. en ontstekings vervroeger middels een krans op t stuur. Moet je wel mee kunnen rijden idd. Vergt "enige" gewenning. Is ook leuk te zien in de aflevering van Wheeler Dealers uit 2014 waarbij Ed en Mike werken aan een Darracq uit 1903 en nadien meerijden in the London to Brighton Veteran Car Run.
Huidige privé collectie: 201 32 Austin Champ 56 403 bachee D 63 404 SL 1964
204 berline 70 504 Inj. 73 104 SL sloop 77 104 GL6 78 604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86 306 cabrio 1.8 aut 95 405 GRX 1.8 aut 95
Ik ben laatst nog bezig geweest om een La Licorne te kopen van 1928 een vrachtwagentje ,stond redelijk bij mijn zwager in de buurt en niet duur ,2000 euro maar die is inmiddels verkocht dus ging niet door maar was ook vergelijkbaar met dit soort auto,s ,papieren waren er wel bij maar nergens een chassis nummer te vinden dus ik durfde dat niet aan ,krijg dat hier maar eens op kenteken maar was wel heel leuk ding.
Mijn zwager komt in juli deze kant nog op en heeft de aanhanger dan leeg dus ik moet zien dat ik voor die tijd een leuk handeltje vind al is het maar voor de verkoop zo kan hij voor weinig geld vervoerd worden maar het is nog geen juli.
Voor framenummers is wel een oplossing te vinden. Ik heb me ooit een Monet Goyon motorfietsje aangeschaft (voor 1920 met directe riemaandrijving). Met Franse papieren en geen framenummer te vinden. Gewoon een setje slagnummers gekocht, frame onder het balhoofd even heet gestookt en de nummers zelf ingeslagen. Daarna wat zwarte verf er over en na vijf minuten een plens water waardoor de verf uitslaat met een mattige wit achtige laag waardoor het er oud uitziet, na een week nog een keer lichtjes met de brander er over en het patina is weer overal optisch gelijk. Bij het keuren werd het nummer afgelezen en gewoon genoteerd.