Het was januari 2000, ik ging (eindelijk) op kamers wonen en het duurde niet lang voordat mijn eerste auto ten tonele verscheen: een 205 XAD Terberg, 205 diesel omdat ik daar inmiddels aan gewend was en Terberg omdat dat destijds nog gunstig was in de wegeneblasting. Maar het verlangen naar een 505 bleef.
Rond 2005 betrok ik een eigen appartement in Frankrijk met garagebox vanwege mijn eerste baan. Het duurde toen ook niet lang voordat ik mijn eerste 505 aanschafte. Geen Familiale, want die waren dungezaaid en relatief duur. Maar wel een luxere versie dan de GLD van mijn ouders, namelijk een GTI uit 1986:

Rond 2010 was het hek van de dam. Met enige regelmaat kwamen en gingen er auto's, met name 505's en 604's. Maar nog steeds had ik maar 1 garage, later 2 bij mijn woning. Een deel van collectie sliep dus helaas buiten.
Nog een decennium later (januari 2020) heb ik het eindelijk voor elkaar zoals ik zou willen: De meest complete uitvoering van een 505 Familiale, en diverse andere leuke Peugeots. Maar het mooiste is, ze kunnen nu eindelijk allemaal binnen slapen!