Inmiddels kreupel maar ik bedacht me ineens dat deze hier nooit zijn eigen podium heeft gehad.
Inmiddels de auto die ik het langst in bezit heb gehad, bijna 7 jaar.
Mijn 405 GRX AirLine
- Beeperhorrie
- Posts: 2307
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Mijn 405 GRX AirLine
Mooie en fijne auto, hou hem op de weg!
-
- Posts: 480
- Joined: 05 Feb 2016, 21:07
Re: Mijn 405 GRX AirLine
helaas heb ik zelf nooit erg veel binding gehad met een 405 maar eerder wel met 605.
maar een 405 begint wel ook erg zeldzaam aan t worden. ik zie er eigenlijk nooit meer een. dus houd haar in ere zou ik zeggen.
als je ziet hoeveel ruimte en grote een 405 bied was het voor toen eigenlijk wel een top auto. mijn 206 is al zwaarder dan menigeen 405 !
maar een 405 begint wel ook erg zeldzaam aan t worden. ik zie er eigenlijk nooit meer een. dus houd haar in ere zou ik zeggen.
als je ziet hoeveel ruimte en grote een 405 bied was het voor toen eigenlijk wel een top auto. mijn 206 is al zwaarder dan menigeen 405 !
- Beeperhorrie
- Posts: 2307
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Mijn 405 GRX AirLine
Alweer veel te lang stil.
Gisteren heeft deze een andere stuurcilinder gekregen en dat had veel voeten in aarde. Ook het lastige stuurrubber rechts is vervangen. (nogmaals mijn dank Hans, vanonder de auto liggend was dit totaal niet te doen geweest)
Ook twee mistlampjes gescoord. Blijkt dat de 306 van het eerste type ook dezelfde units had.
De 405 stond al drie jaar zonder lampen maar nu kunnen ze er van de week weer in.
Met andere lampenunits in de frames staan ze nu te wachten op een likje verf tegen de elementen en twee nieuwe halogeen pitjes (geen oude er in natuurlijk), daarna de rubbers er weer op en met een beetje kit afdichten en in de bumper schroeven.
Hier het restant wat de weg naar de eeuwigheid reeds heeft gevonden.
De 'beste' van de twee af te voeren units. Gaatje middenin het glas en een volledig matte spiegel er achter.
De andere ook met een breukje in het glas maar erger een volledig zachte achterkant met geen spiegel meer maar een zwart bubbelig oppervlak, in de cirkel kijk je in de unit en ondanks de flits blijft het zwart.
Gisteren heeft deze een andere stuurcilinder gekregen en dat had veel voeten in aarde. Ook het lastige stuurrubber rechts is vervangen. (nogmaals mijn dank Hans, vanonder de auto liggend was dit totaal niet te doen geweest)
Ook twee mistlampjes gescoord. Blijkt dat de 306 van het eerste type ook dezelfde units had.
De 405 stond al drie jaar zonder lampen maar nu kunnen ze er van de week weer in.
Met andere lampenunits in de frames staan ze nu te wachten op een likje verf tegen de elementen en twee nieuwe halogeen pitjes (geen oude er in natuurlijk), daarna de rubbers er weer op en met een beetje kit afdichten en in de bumper schroeven.
Hier het restant wat de weg naar de eeuwigheid reeds heeft gevonden.
De 'beste' van de twee af te voeren units. Gaatje middenin het glas en een volledig matte spiegel er achter.
De andere ook met een breukje in het glas maar erger een volledig zachte achterkant met geen spiegel meer maar een zwart bubbelig oppervlak, in de cirkel kijk je in de unit en ondanks de flits blijft het zwart.
-
- Posts: 1326
- Joined: 02 Feb 2016, 17:39
Re: Mijn 405 GRX AirLine
Dus gelijk maar werk van de lampjes gemaakt , ja cilinder werkte niet mee ,leidingen die niet draaien wilde en rubber wat moeilijk bleef zitten , ja jammer dat ze hier niet meer passend spul voor leveren alleen imitatie ,het is zoveel minder werk met iets dat er echt op hoort maar het is gelukt.
- Beeperhorrie
- Posts: 2307
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Mijn 405 GRX AirLine
Ik weet nu dat dat rubber vijf jaar mee gaat dus ik ben nu al op zoek naar een beter passende vervangende hoes voor dan.