Page 3 of 3

Re: Nieuw lid

Posted: 19 Dec 2019, 17:07
by paull en paulla
maan wrote:CT en CJ waren de basisversies. De CT is geleverd van 86 - 88, de CJ van 89-94, en het uitloopmodel (cabriolet) in 95. Allen met 1.1 of 1.4 blok. De snellere CTI was met 1.6 en later 1.9 blok. De CTI had ook groter uitgesneden wielkasten.

Verder was de CT meestal met het 1.4 kantelblok met dubbele carb wat ook in de XS / GT zat, en de CJ met de 1.1 TU injectie of de 1.4 TU enkele carb. Later ook de TU 1.4 injectie.

Andere verschillen tussen CT en CJ zijn de stripings en verder de veranderingen in de tijd zoals tint grijs in het dashboard, fase 1 vs 2 dashboard en lichten, verzinkt plaatwerk vanaf ca 89 etcera.

Maar zoals vaker bij Peugeot zijn er ook CJ's met kantelblok te vinden, en was in 89-91 injectie of carb verschillend per land.
Ons ct-je heeft ook een kantelblok en twee enkele (gereviseerde) solex carb's.
Vijfbak en met leer, is niet orgineel, maar wel netjes.
Alles is er aan gedaan: motor rev, rondom de remleidingen van koper en nieuwe slangen, schijven voor, nieuwe Sonne- nogwat :) kappie, nieuwe gasdempers voor kap en achterklep, op een aantal plaatsen nieuwe stukjes plaatwerk erin.

Banden en handrem kabels vernieuwd, bediening van de bak vernieuwd, dashboard lampjes, waarschijnlijk vergeet ik nog wel wat.

Re: Nieuw lid

Posted: 19 Dec 2019, 21:55
by maan
Leuk om te lezen Paull en Paulla

Re: Nieuw lid

Posted: 19 Dec 2019, 22:02
by maan
aixpeugeot wrote:wat een leuke 205 van je zoon. blijft het maar doen zo te zien :mrgreen:
Ja hij rijdt er al weer zo'n 2,5 jaar in denk ik, met veel plezier en weinig kosten. Inmiddels heeft hij nog een leeuw, een Peugeot Partner, voor zijn bedrijf.