Page 2 of 3

Re: Nieuw lid

Posted: 10 Dec 2019, 22:17
by maan
Bijna goed: je ziet de 309 Heuliez break, en daarachter de 205 Nepala break

Re: Nieuw lid

Posted: 10 Dec 2019, 22:18
by maan
image00002(6).jpeg
image00002(6).jpeg (518.01 KiB) Viewed 9660 times

Re: Nieuw lid

Posted: 11 Dec 2019, 07:46
by 304 Friesland
Welkom ,kom je dan trouwens hier uit de buurt , Leeuwarden bedoel ik dan ja ik niet maar wel uit Friesland Ik wist niet dat er een 309 break in Nederland was ,is die wel op kenteken? denk dat dat ook best wel een leuke auto was geweest om in productie te nemen zal wel veel ruimte in zitten en mooie lijnen.

Re: Nieuw lid

Posted: 11 Dec 2019, 22:45
by maan
Nee hoor, ik kom uit de randstad en woon nu in Leersum. De laatste jaren ga ik wel steeds naar classicsnl.nl in Leeuwarden met de 205-309 club.
Die 309 break staat niet op kenteken, het was een demo prototype. Heeft op de autosalon Brussel gestaan in 1988 en is sinds een paar jaar in de collectie van een Nederlandse verzamelaar. Hij kan overigens wel rijden ( motor, remmen etc werken allemaal) maar heeft bv geen werkende achterlichten, geen slot op de kofferklep en de zijramen zijn losse kunststof platen.

Re: Nieuw lid

Posted: 17 Dec 2019, 20:12
by maan
Nog even een betere plaat van mijn CJ
De CJ van Maan.JPG
De CJ van Maan.JPG (106.71 KiB) Viewed 9613 times
.

Mijn 306 en de 205 van mijn zoon
nog meer van Maan.JPG
nog meer van Maan.JPG (50.85 KiB) Viewed 9613 times
En de 307 erbij, dat maakt de leeuwen compleet :D
nog meer van Maan-3.JPG
nog meer van Maan-3.JPG (89.32 KiB) Viewed 9613 times
Wie weet komt er ooit nog een een oudere leeuw bij. Maar ik ga ook wel voor een 106 electrique.

Re: Nieuw lid

Posted: 17 Dec 2019, 21:12
by paull en paulla
maan wrote:Nog even een betere plaat van mijn CJ.
Wat is het verschil tussen CJ en CT :?:

Re: Nieuw lid

Posted: 17 Dec 2019, 21:27
by maan
CT en CJ waren de basisversies. De CT is geleverd van 86 - 88, de CJ van 89-94, en het uitloopmodel (cabriolet) in 95. Allen met 1.1 of 1.4 blok. De snellere CTI was met 1.6 en later 1.9 blok. De CTI had ook groter uitgesneden wielkasten.

Verder was de CT meestal met het 1.4 kantelblok met dubbele carb wat ook in de XS / GT zat, en de CJ met de 1.1 TU injectie of de 1.4 TU enkele carb. Later ook de TU 1.4 injectie.

Andere verschillen tussen CT en CJ zijn de stripings en verder de veranderingen in de tijd zoals tint grijs in het dashboard, fase 1 vs 2 dashboard en lichten, verzinkt plaatwerk vanaf ca 89 etcera.

Maar zoals vaker bij Peugeot zijn er ook CJ's met kantelblok te vinden, en was in 89-91 injectie of carb verschillend per land.

Re: Nieuw lid

Posted: 17 Dec 2019, 21:49
by Beeperhorrie
Wat mij ook opvalt zijn de 'oude' achterlicht units, ik dacht dat de CJ (en alle modellen vanaf 89') de nieuwere units hadden die ook op de Génération van je zoon zitten. Je hebt wel al de witte knipperlichten voor. Nu ben ik helemaal in verwarring. :?

Re: Nieuw lid

Posted: 17 Dec 2019, 22:21
by maan
Mijn CJ is ook allang niet meer origineel. Toen ik hem 12 jaar terug kocht had die voor een zwarte bumper ( heeft dus ooit schade gehad) en de oude achterlichten en ook oranje knippers voor.
ik heb er zelf witte knippers op gezet. De gekleurde stripings waren er ook al af en de paarse CJ bumperstrip heb ik door zwarte vervangen. De velgen en bandenmaat zijn van een CTI . Ook de stoelen zijn niet origineel...

Re: Nieuw lid

Posted: 18 Dec 2019, 00:13
by aixpeugeot
wat een leuke 205 van je zoon. blijft het maar doen zo te zien :mrgreen: