Page 9 of 10

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 16 Apr 2021, 09:32
by paull en paulla
Martijn wrote: 16 Apr 2021, 07:26 Gisteren ben ik (weer) gezwicht voor een Benz. Naast de 500SE staat er binnenkort een SL uit 1992 in nieuwstaat op de stoep. Saai? Ach de combinatie van ingetogen schoonheid en enorme kwaliteit geven me iedere keer weer een blij gevoel.
Plaatjes bij :?: ;)

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 12 Jul 2021, 11:25
by Beeperhorrie
.
Ik had deze nog nooit gezien. Waarschijnlijk het product van een klein carrosserie bedrijfje maar daarom niet minder begerenswaardig. Ik heb niet veel met cabrio's maar deze wil ik wel (ondanks dat het een BMW is).

Image

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 27 Jul 2023, 14:04
by Tuuur
nummer 224 van in totaal 300 geproduceerd... en wat doe je dan?
Interieur eruit slopen, sportstuur erin bouwen, streetrod van bouwen...
Sommige mensen... :evil:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/che ... 1942-zwart

Image

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 28 Jul 2023, 00:24
by Beeperhorrie
Dat is gewoon heiligschennis.

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 28 Jul 2023, 15:30
by PeterH
Tuuur wrote: 27 Jul 2023, 14:04 nummer 224 van in totaal 300 geproduceerd... en wat doe je dan?
Interieur eruit slopen, sportstuur erin bouwen, streetrod van bouwen...
Sommige mensen... :evil:
Het lijkt een beetje in de geest van de tijd te liggen: originele wielen eraf, schreeuwlelijke moderne wielen erop, verlagingsset en in het ergste geval het dak verlagen.
Voor mij is zo een klassieker waardeloos geworden, net zoals een zgn electrische klassieker.
Originaliteit verkrachten wordt helaas wel gepromoot in TV programma;s als Wheeler dealers, overhauling, etc...
Bovendien krijg je APK problemen als je zo een klassieker over de grens wil verkopen.

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 29 Jul 2023, 04:51
by RogerSch
Tja smaken verschillen.

Met het het eerste deel ben ik met je eens qua electrificering niet helemaal. Sommige klassiekers worden er duidelijk beter van.
Ik heb een video gezien waarin ze een Citroën DS hebben geelektrificeerd. Man wat past dat goed bij de auto. En ja dan moet je het qua vermogen ook niet te gek maken maar blijf in de buurt van het originele vermogen van de auto.

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 30 Jul 2023, 19:49
by Beeperhorrie
Als verbouwingen worden gedaan op een manier dat ze weer terug gebouwd kunnen worden of als verbouwingen in de geest van de tijd zijn kan ik ze zeker ook waarderen.

Een elektromotor op de plek van het motorblok en dan aandrijving via de versnellingsbak kan wel. Is dan iets aparts maar de 'schade' kan makkelijk hersteld worden.
Een Maserati biturbo uit de 80's voorzien van een volledig elektrische aandrijving kan ook, hoewel niet makkelijk terug te bouwen maar er zijn veel en veel meer koetsen daarvan dan blokken die de tijd hebben overleefd. Zo komt er tenminste weer eentje op de weg.
Als iemand een 205 voorziet van een middenmotor uit een modernere Peugeot, er een turbo aan hangt en het geheel spuit als een T16 vind ik dat ook leuk (ook al komen de maten van een echte T16 en een gewone 205 niet overeen.

Wordt van een zeldzame oude auto het dak verlaagd, de carrosserie verbreed, schuin opgehangen mega wielen eronder en de halve auto volgepropt met super bass apparatuur dan ben ik afgehaakt.

Ik ken genoeg mensen die ook klassiekers verbouwen maar die raken m.i. precies de waarde van de auto. Dus geen 15.000watt boxen of 22 inch wielen eronder.

Als voorbeeld hoe je een Capri kan verketsen.

Image

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 31 Jul 2023, 06:20
by RogerSch

Once it is seen it cannot been unseen......

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 31 Jul 2023, 16:56
by paull en paulla
Mmm, rood is het zeker. Komt bij ons het terrein niet op...

Re: Andere klassiekers deel 2

Posted: 21 Jan 2024, 13:26
by Beeperhorrie
Iemand interesse in een kevertje? Staat er wel al even.

Image

Image