Ben eindelijk weer eens een stap verder met mijn 604tje.
Dus een kleine update over de stand van zaken.
De APK was geen enkel probleem. Ben vrijdag voor het eerst met de 604 gaan rijden en ben nog een paar probleempjes tegen gekomen.
1: benzinemeter werkt niet
2: een hard gierend/brommend geluid in de brandstofpomp
3: Als de motor warmer wordt, dan gaat hij steeds slechter rijden (stationair kan ik gewoon gas geven, maar rijden begint hij te schokken of doet niets)
3: voorste remschijven zijn krom
Verder rijd de 604 wel erg lekker en soepel.
Vandaag het brandstofsysteem gecontroleerd en ben wat dingen tegen gekomen waar ik minder blij van werd.
De benzinemeter werkt niet omdat de vlotter geen signaal geeft, dus deze geprobeerd eruit te halen maar gaat niet omdat de tank eerst los moet zijn. Maar wat ik wel zag aan de vlotter, was roest
Dit betekend dus dat ik de tank moet ontroesten en behandelen. (heeft iemand hier ervaring mee?
)
Daarna de brandstof pomp gedemonteerd en getest, deze is gewoon goed. Wel zag ik dat de benzine een beetje een kleurtje had. Toen ook het brandstoffilter los gehaald en tot mijn verbazing zag ik dat de accumulator niet in het systeem is aangesloten.
Toen ik dus het brandstoffilter los had, en de ingaande kant leeg goot was de benzine niet meer met een kleurtje, maar gewoon donker bruin.
Gelukkig was de benzine richting de motor wel helder. Ik mag dus een nieuw filter bestellen, de roest uit de tank zien te krijgen en kijken of de accumulator defect is of niet. Ik hoop het niet ivm de prijs van een nieuwe, maar ik zal het geluk wel hebben dat hij ook vervangen moet worden.
Hopelijk is het probleem van het slechte rijden ook het probleem van een veel te vuil filter, zo niet dan kan ik verder gaan zoeken bij de motor. Misschien dat iemand weet wat de oorzaak zou kunnen zijn van het slechte lopen.
gr Kees