Vreemde eend te koop waar geen interesse in is.

Geregistreerde gebruikers kunnen hier hun waren te koop aanbieden
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Vreemde eend te koop waar geen interesse in is.

Post by MarcoPeus »

Zoals jullie weten ben ik Peugeot man in hart en nieren. Omdat ik wel eens een auto opkoop, opknap en probeer te verpatsen dacht ik: Ik koop eens 's lands populairste merk, want dat verkoopt zo makkelijk. Koop eens een WV.
Zo'n geval eens gekocht, een hoop werk aan gehad (distributie/waterpomp/multibelt/spanner/rollen/4 banden/achterremmen/stoel gemaakt/deurpanelen opnieuw bekleed en nog wat kleinigheidjes.

Na wat onderzoek op MP meen ik de auto betaalbaar neer te zetten in de verkoop voor 4150. Er reageert echter geen hond op dit autootje. Ik sta perplex. Wat is de reden? Omdat de auto geen APK heeft nu (nieuw bij verkoop), te duur? Verkeerde kleur? verkeerde motor? te veel deuren?
Hij is wel al bijna 1000 keer bekeken maar slechts 2 maal toegevoegd in favorieten van potentiële kopers.

Heeft iemand tips? ideeën?
De auto in kwestie: http://link.marktplaats.nl/m1130262005
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
Pugrider
Posts: 45
Joined: 05 Feb 2016, 15:00

Re: Vreemde eend te koop waar geen interesse in is.

Post by Pugrider »

Denk voor de auto, de kleur met t crème interieur niet echt een aanrader voor de jeugdige rijders onder ons... beetje bedaagde combi...
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2225
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Vreemde eend te koop waar geen interesse in is.

Post by Beeperhorrie »

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar als ik de foto's zie denk ik meteen: lekkage. Hoeft niet zo te zijn maar het is wel een eerste indruk. Waarom niet de bekleding reinigen voor de foto's voor de verkoop?
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
Tout est beau...
Posts: 22
Joined: 02 Feb 2016, 19:38

Re: Vreemde eend te koop waar geen interesse in is.

Post by Tout est beau... »

Mij vallen een paar dingen op, let wel, het is opbouwende kritiek.

Het is een importauto, dit is absoluut een nadeel.
De juistheid van de tellerstand zul je keihard moeten kunnen aantonen.
Als je dat kunt laat dit zien in de advertentie.

Zelf probeer ik ervoor te zorgen dat de auto rijklaar is.
Kopers via internet willen kijken overschrijven en rijden.
Dus Apk erop en schoon interieur.

Volgens mij heb je het oude model?

Bij het maken van de foto's kun je zorgen voor een neutrale achtergrond.
Zelf heb ik hier in de buurt een dijk en een kale muur van een bedrijfspand.
De auto komt dan veel mooier uit en valt meer op tussen de andere advertenties.

We willen vaak laten weten wat de pluspunten van deze auto zijn waardoor het verhaal te lang wordt.
Probeer een paar belangrijke punten van de auto en je werkzaamheden aan te geven.
Ga niet alles opnoemen.
Interieur was niet lelijk en heb je opnieuw bekleed maar "interieur is zeer netjes", bijvoorbeeld.

Gezien het oude model en het feit dat het een importauto is is je prijs denk ik te hoog.

M.Vr.Gr.Marco.
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Vreemde eend te koop waar geen interesse in is.

Post by MarcoPeus »

Dank voor de tip mannen.
Ik doe normaal gezien een auto alleen aanbieden met APK maar dacht laat ik eens proberen dit geval te verkloppen met APK bij verkoop. Dat doen veel garages dus waarom zou ik dat als aspirant-handelaar niet kunnen doen. Blijkbaar is dat een minpunt voor me.
Voordat de advertentie op MP is afgelopen toch maar even laten (goed) keuren en nogmaals erop zetten.

Qua KM stand heb ik al een tellerrapport uitgedraaid. Ik kan echter vòòr 2009 niets garanderen. Gezien de algehele staat van de wagen is het echter aannemelijk dat de km stand klopt.

Het is inderdaad een serie 1 9N, met losse koplampen, niet een serie 2/3 met 1 koplampunit.
Ik heb me ook al eens bedacht dat ik eigenlijk een mooie achtergrond moet hebben, alleen omdat de auto niet verzekerd/gekeurd en wel geschorst is, is het lastig om met dat ding te rijden naar die locatie.

Het feit dat het een import is leek mij ook al een probleem maar dat wilde ik "teniet" doen door er veel onderhoud en herstellingen aan uit te voeren zodat een potentiële koper het voordeel er van inziet.
Ik heb in het verleden al eens een 107 uit duitsland gehaald, die was ik (zelfs met dik 1,5 ton op de teller) ook zo kwijt. Blijkbaar is men bij WV kieskeuriger. Aanbod is groter dus men kan zich wat permiteren.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Vreemde eend te koop waar geen interesse in is.

Post by MarcoPeus »

Beeperhorrie wrote:Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar als ik de foto's zie denk ik meteen: lekkage. Hoeft niet zo te zijn maar het is wel een eerste indruk. Waarom niet de bekleding reinigen voor de foto's voor de verkoop?
Komt door mijn telefoon, de lens die daar op zit is vuil en krijg ik niet meer schoon. Ik ga wat nieuwe foto's maken met de spiegelreflex van mijn vrouw.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
figlio del commesso
Posts: 89
Joined: 02 Feb 2016, 12:42

Re: Vreemde eend te koop waar geen interesse in is.

Post by figlio del commesso »

Ik zou als laatste al je auto's onder verschillende accounts verkopen. Het handelaarsschap ligt er nu te dik bovenop, auto handelaren hebben nou eenmaal niet zo'n goede naam.
In deze prijsklasse koopt men makkelijker van een particulier, dan van een handelaar. Tenzij jij garantie gaat geven....
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Vreemde eend te koop waar geen interesse in is.

Post by MarcoPeus »

Dat is me ook opgevallen. Sinds in de naam "Automotive" gebruik is het erg stil. Ik had meer succes toen ik gewoon Marco gebruikte.
Zou een particulier echter een auto verkopen waaraan zo veel versleuteld is?
Ik heb ook een C1 en 107 te koop, daar wordt gewoon (soms minder dan) de helft van de vraagprijs op geboden terwijl de prijzen marktconform zijn.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2225
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Vreemde eend te koop waar geen interesse in is.

Post by Beeperhorrie »

MarcoPeus wrote:Dat is me ook opgevallen. Sinds in de naam "Automotive" gebruik is het erg stil. Ik had meer succes toen ik gewoon Marco gebruikte.
Zou een particulier echter een auto verkopen waaraan zo veel versleuteld is?
Ik heb ook een C1 en 107 te koop, daar wordt gewoon (soms minder dan) de helft van de vraagprijs op geboden terwijl de prijzen marktconform zijn.

Voor mij is het, weliswaar in een andere markt, precies omgekeerd. Sinds ik mijn ICT materialen verkoop op MP met een meer zakelijke uitstraling onder "BenPC" in plaats van gewoon "Ben" loopt het juist beter.
Wel kom ik nog wekelijks mails tegen waarbij ook (veel) minder dan de helft van de prijs wordt geboden. Ik heb de mogelijkheid van biedingen uit staan want ik bied scherp aan maar toch heb je nog van die gelukszoekers.
Mocht iemand nog interesse hebben in nieuwe of goede gebruikte beeldschermen, beamers, laptops, NUK's, PC's, scanners, enz. kijk maar eens of stuur een PB met wat je precies zoekt, ik heb meer dan ik op MP heb staan. (http://www.marktplaats.nl/verkopers/12358034.html)
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
figlio del commesso
Posts: 89
Joined: 02 Feb 2016, 12:42

Re: RE: Re: Vreemde eend te koop waar geen interesse in is.

Post by figlio del commesso »

MarcoPeus wrote: Zou een particulier echter een auto verkopen waaraan zo veel versleuteld is?
Ik heb ook een C1 en 107 te koop, daar wordt gewoon (soms minder dan) de helft van de vraagprijs op geboden terwijl de prijzen marktconform zijn.
Ik zou eerder van een particulier kopen die veel onderhoud heeft laten doen. Straalt uit dat je om je spulletjes geeft. Een knipperend service lampje, of een beschrijving die alleen de stereo installatie bevat, straalt nou niet uit dat de verkoper veel om de auto zelf gegeven heeft. Een lijst met vervangen onderdelen daarintegen weer wel. Maar een auto kopen/verkopen is altijd wat emotie en voor iedereen weer verschillend.

Malloten met biedingen heb je op MP natuurlijk altijd.
Post Reply