205 GTi 4drs 1.1 voorheen 205 GE 1.1 S6

Voor de Peugeot 205 en 309
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2225
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: 205 GTi 4drs 1.1 voorheen 205 GE 1.1 S6

Post by Beeperhorrie »

Beeperhorrie wrote: 29 Nov 2022, 10:41 Al een heel poosje hier niets meer op neergezet. De afgelopen twee jaar heeft hij zijn best gedaan. Handremkabel is vervangen, was een klusje van niets. Helaas komt nu alles ineens.
  • Rechter dorpel is doorgerot van binnenuit.
  • rechter wielkastrand bij de achterdeurdeur is doorgerot van binnenuit.
  • Links en rechts komt steeds roest door aan de naad van de achterdeurkozijnen.
  • Uitlaatdemper is doorgerot.
  • radiateur is lek.
  • carburateur heeft uitgelopen kleppen/schuiven.
  • voorwielen staan niet goed waardoor de banden aan de buitenkant afslijten.
  • En als klap op de vuurpijl klapt net de koppakking eruit. (de mist die vanmorgen over het land hing kon daar wel eens zijn oorsprong in hebben gehad)
Ik moet me maar even ernstig bezinnen of het niet verstandiger is om definitief afscheid te nemen en een ander 205 te zoeken. :(
De tijd dringt want de APK is al een paar weken verlopen. :?
Het lijstje kon worden uitgebreid met een gebroken bestuurdersstoel. Daar kwam ik achter toen ik de auto leeghaalde.
En hoewel het laswerk nog niet urgent was zou het dat bij de volgende APK zeker wel zijn geweest.
Inderdaad na een voldaan autoleven (maar toch nog geen twee ton) mag hij bij 205totaal in Lutten zijn best doen om ander 205jes aan de gang te houden.

En...... er is al een vervanger!
Een 205 tweedeurs (ik weiger pertinent om de achterklep van een hatchback een deur te noemen dus geen driedeurs)
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2225
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: 205 GTi 4drs 1.1 voorheen 205 GE 1.1 S6

Post by Beeperhorrie »

Het laatste filmpje, helaas is het geluid en de witte rook niet goed te zien maar een nieuwe 205 is gekozen. :mrgreen:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gFnT8LQ2p7g[/youtube]
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
Post Reply