Page 3 of 4

Re: Mijn 306 cabriolet topic

Posted: 14 May 2017, 16:57
by Leeuwtje
ai vervelend, misschien heb je hier wat aan en succes weer met het herstel!
Link 1
Link 2

Re: Mijn 306 cabriolet topic

Posted: 14 May 2017, 17:22
by MarcoPeus
Dank voor de tip. De vos heeft er een die dezelfde kleur is. Ik ga m mailen/bellen.

Re: Mijn 306 cabriolet topic

Posted: 15 May 2017, 09:31
by MarcoPeus
Helaas, de vos heeft alleen een kapotte bumper en die eerste is een berline dus dat zal wel niet passen.

Re: Mijn 306 cabriolet topic

Posted: 15 May 2017, 12:29
by Beeperhorrie
Kan misschien wel passen. Berline is met twee types bumpers geleverd. Ook met de 7401 K4 net als de cabrio.

Re: Mijn 306 cabriolet topic

Posted: 15 May 2017, 17:37
by 304 Friesland
De bevestiging is het zelfde , wat je tegen kunt komen dat is wel dat het trekoog anders is en uiteraard andere verstralers.
Van een xsi zal hij vrijwel zeker helemaal gelijk zijn.

Re: Mijn 306 cabriolet topic

Posted: 15 May 2017, 18:24
by Leeuwtje
Helaas, maar misschien kan een van de volgende in Peugeot gespecialiseerde demontage bedrijven je aan de juiste bumper helpen.
1. Bart Ebben
2. Maresia Parts
3. Snuverink
4. Klijnstra

Re: Mijn 306 cabriolet topic

Posted: 15 May 2017, 20:14
by MarcoPeus
Op hun sites staat geen voorraad v.w.b. bumpers dus ik ga ze mailen.
Bedankt!

Edit: allemaal een mail gestuurd, en als extra nog Deunum en Jonkhart. Fingers crossed

Re: Mijn 306 cabriolet topic

Posted: 16 May 2017, 11:58
by MarcoPeus
Helaas heeft Bart Ebben en Maresia niks. We wachten de andere 4 even af (ALS ze al reageren)

Re: Mijn 306 cabriolet topic

Posted: 17 Jun 2018, 10:49
by MarcoPeus
De 306 gisteren voorzien van nieuwe schijven en blokken voor (achter trommels) en eens een poging gewaagd om de vulhals van de tankvuller te vervangen. Na een volle tank te hebben gekocht had ik namelijk de 200km erna altijd een benzine geur links achter en een plasje peut op de grond.
Helaas/gelukkig bleek de vulhals nog goed dus wat nu?

De tank er maar eens onderuit. Dat is nog geen sinecure want er moet best veel los. Uitlaat (middendemper), handremkabels (moeten los aan de trommel of handrem), hitteschildje, 2 beugels die de tank vast houden en de vulhals, ow ja, en natuurlijk nog die ene bout rechts. En dan komt de tank los.
Wat blijkt, ik heb ooit eens de pomp kapot gehad en u lijkt t er op dat de grote moer waarmee de pomp in de tank wordt vastgezet niet goed sluit....... Maar weer alles vast gezet en die moer van binnen in de auto eens keer vast zetten.

Ook nog een poging gewaagd om een begin te maken aan de distributie maar omdat het al laat werd en ik ex-garage PSH op bezoek kreeg heb ik dat gelaten voor wat het was.
Alleen binnenkort de voorbanden wisselen met een setje wielen die ik gescoord heb met ZGAN banden.

Re: Mijn 306 cabriolet topic

Posted: 12 Feb 2020, 15:37
by MarcoPeus
Mijn 306C stond al maaaaaaaaanden met een kapot linker raam mechanisme. Was ooit eens geknapt tijdens omhoog bewegen en stond dus halverwege stil. Dit terwijl ik notabene de geleiders gesmeerd had.
Nieuw zijn ze niet meer leverbaar dus dan maar iemand zoeken die zoiets nog heeft liggen.... ook zo goed als niemand, en die niemand vroeg de hoofdprijs.
Aliexpress biedt uitkomst dacht ik toen en waarempel, men verkocht een complete set met kabels, kabelrol en geleide blokje voor slechts een paar tientjes.

Nu moest 't er toch maar eens van komen want ze stond er echt sneu bij.

Wat nog geen kleinigheid, 1 van de rollen op de hoofd geleider heb ik weg moeten buigen om het plastic geleideblokje te monteren, daarna terug buigen.
De kabels zagen er op zich goed uit echter de motor wilde niet meer draaien en na demontage bleek dat de kabels op de rol waren verdraaid en een knak hadden gekregen, die dus ook maar vervangen.
Alles in elkaar gezet, in de auto, raam er aan vast en 't raam ging weer lekker snel op en neer.

Rechts ook maar even gesmeerd want die ging ook stroef (dus zal over een maand wel sneuvelen).

De 306C heeft een trekhaak en die had ik nog geen enkele keer kunnen testen. Nu dus de kans gehad om mijn V8 Reinell boot eens van de plaats te halen en een beetje te verschuiven op de oprit. Er mee rijden mag niet (2000kg) maar verplaatsen ging goed.