Geen peugeot maar wel erg leuk..

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2225
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Geen peugeot maar wel erg leuk..

Post by Beeperhorrie »

403 Friesland wrote:Weer even een berichtje over deze auto ,hij is helaas stuk op het moment ,pas nog de kleppen iets beter gesteld en de ontsteking toch nog wat later ,liep erg goed en ook meer kracht maar net voor hij aan het werk moest een vreemd geluid en even later ja hoor geen enkele slag meer en geen compressie.
Als monteur zijnde dacht ik gelijk al aan de distributie en ja hoor ,er zit een kunstof tandwiel op die had het na 65 jaar begeven , dacht dat hij versleten was maar bij nader onderzoek zag ik dat de vernevelaar die er boven zit verstopt zat dus dat is de oorzaak geweest .
Tandwiel is in Frankrijk nog te krijgen alleen denk ik door vakantie nemen ze de telefoon niet op dus maar even geduld.
toch de motor er maar uit gehaald om gelijk wat andere dingen ook goed aan te pakken ,de koppeling is plakkerig ,zodra hij vrij is is het goed maar om een of andere reden gaat hij stroef , ik denk haast op de price as maar dat komt wel weer goed .
Ook gelijk de stoters er uit om de boutjes weer vlak te maken en de klepsteel ook zodat ik hem nu echt op de juiste maat stellen kan.
Ja zo is pech toch weer ergens goed voor alleen de timing niet zo zeer aangezien ik er nu wat meer werk voor had.
Ja wat kan je zeggen? Ik denk uit wat ik hier lees dat de juiste dokter aanwezig is. Dus beterschap voor de patiënt. Wordt vast beter dan het was.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Geen peugeot maar wel erg leuk..

Post by MarcoPeus »

Aj, da's balen Hans maar wat beeper zegt, jij bent wel de juiste man voor de klus.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Geen peugeot maar wel erg leuk..

Post by MeneerPeugeot »

Succes met de reparatie Hans. Ik geloof ook dat je met jouw Gouden handjes dit zeker weer klaar en perfect lopend krijgt 8-) 8-)
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Geen peugeot maar wel erg leuk..

Post by 304 Friesland »

Dinsdag het tandwiel binnen gekregen en gelijk aan het monteren gegaan ,gisteravond de motor er weer in en dat is niet zo eenvoudig ,hij moet eigenlijk van onder af maar met een takeltje aan een balk onder mijn afdak waar hij nu staat er met de nodige moeite de motor er toch weer in gekregen .
Alle belangrijke dingen er op maar eerst maar een klein pufje en verder niks ,snapte er niks van ,kabels er nog iets anders op gezet en nog het nodige geprobeerd en maar rechtstreeks benzine in de carb en toen toch iets meer leven ,nog eens kijken en ja hoor zitten er 2 verstevigingsstukjes op het inlaatspruitstuk met doorlopend gat waar nog geen boutjes in zaten dat was het start probleem maar daarna liep hij weer en nu kan ik hem verzetten zodat ik al mijn gereedschap bij de hand heb en voldoende licht ,vanavond maar verder.
User avatar
ruit'48
Posts: 2774
Joined: 02 Feb 2016, 13:08

Re: Geen peugeot maar wel erg leuk..

Post by ruit'48 »

Dat gaat in ieder geval de goede kant op Hans, dit weekend kan je ongetwijfeld weer rijden !
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Geen peugeot maar wel erg leuk..

Post by 304 Friesland »

Gisteren de laatste dingen er weer op gezet en gelijk even naar een kennis op visite en daar nog een trekker gerepareerd maar de Renault loopt weer goed ,ontsteking staat denk ik vrij goed ,start vlot en trekt nu ook goed ,40 in de 4 en hij trekt nog weg dus al met al weer een vooruitgang .
Ook de koppeling is nu goed ,was vrij onduidelijk wat er mee was ,kwam slecht vrij en als hij dan eenmaal los was dan was het goed maar met een ongesyngroniseerde bak wel vervelend ,ik heb de plaat schoon gemaakt en er zat van een helft de klinken los dus die ook vast gezet en volgens mij zit hij er nu andersom in ,dat zit mooier dan het zat .
Vandaag nog maar weer even een stukje rijden.
User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Geen peugeot maar wel erg leuk..

Post by Jacqabe »

Dan toch a.s. vrijdag maar met de Renault naar Lipsheim?
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Geen peugeot maar wel erg leuk..

Post by 304 Friesland »

Nou ik ben bang dat we dan niks zien ,hebben we zeker een dag nodig om uit te rusten voor we weer terug gaan ,nee hij is leuk maar alleen voor in de buurt hier ;)
User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Re: Geen peugeot maar wel erg leuk..

Post by Jacqabe »

403 Friesland wrote:Nou ik ben bang dat we dan niks zien ,hebben we zeker een dag nodig om uit te rusten voor we weer terug gaan ,nee hij is leuk maar alleen voor in de buurt hier ;)
Dan toch maar met dik 60 jaar nieuwere techniek op pad Image
Post Reply