oude auto,s met caravan

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
User avatar
ruit'48
Posts: 2774
Joined: 02 Feb 2016, 13:08

Re: oude auto,s met caravan

Post by ruit'48 »

Image
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: oude auto,s met caravan

Post by 304 Friesland »

Hier zou nog een hele auto voor moeten om hem legaal te mogen trekken.
Probleem vandaag de dag is dat de rdw bij oude auto,s die nu op kenteken gezet worden er helemaal geen trekhaak gewicht meer op zetten en als je dan gaat rijden met iets er achter en ze willen verkeerd dan ben je gelijk strafbaar.
Ik ga morgen met de renault naar de rdw en wil toch proberen er iets een trekhaakgewicht op te krijgen al zit er nu geen trekhaak aan maar in de toekomst zou de oude vouwwagen er mooi achter kunnen en die is denk ik maar 350 kg dus niet veel
Abe heeft het bij de pick up wel voor elkaar gekregen dus misschien is er nog hoop.
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: oude auto,s met caravan

Post by MarcoPeus »

Als je oom agent mag geloven ben je altijd strafbaar.
Ik werd laatst staande gehouden met expert 3 met daarachter de autotrailer en een 305 er op. Oom agent vroeg naar de papieren en na een rondje om de combinatie en een stop bij zijn in lederen motorpak gehulde collega zei hij: "Je hebt mazzel!"
Ik: "Dat heb ik al jaren"
Hij: "je mag deze combinatie NET trekken"
Ik: "Euhm, ik zit er ruim binnen hoor"
Hij: "Nee hoor, de trailer weegt 600, de auto rond de 1000 en op kenteken mag je 1700 trekken, kijk maar" en hij wees op t kenteken
Ik: "Ik heb deze auto gekocht o.a. omdat hij 2 ton mocht trekken"
Hij: "Dan let maar op, hier staat dat je 1700 mag trekken" En wees weer op het kenteken
Ik: "daar staat dat de maximale last van de achteras 1700 mag bedragen"
Hij: "Nee, dat is van de aanhanger"
Ik (het kenteken ter hand nemend en omdraaiend): "Volgens mij staat HIER (en wees met mijn vinger) dat het geremde gewicht van de aanhanger 1998kg mag zijn!!!!"
Hij: "Ow......... dat kan ook ja" "Maar let even op dat je daar dan niet bovenuit gaat"
Betweterig figuur :evil:
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2230
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: oude auto,s met caravan

Post by Beeperhorrie »

Is meestal politie eigen toch?
Onderwijzers dat is ook zo'n eigenwijs alles beter wetend volkje. Ik kan het weten ik heb mijn werkervaring in beide. :D
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
403diesel
Posts: 201
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Re: oude auto,s met caravan

Post by 403diesel »

Typerend voor het politieapparaat vandaag de dag, Marco.

Een, in mijn ogen wijs man, zij me eens: het maakt niet uit wat je doet qua beroep maar zorg dat je er goed in wordt.
Datzelfde geldt denk ik voor organisaties. De politie heeft zich kennelijk al jaren tot doel gesteld de burger nauwlettend in de gaten te houden en dit prioriteit te geven boven het bestrijden van misdaad. De motivatie hiervoor is twijfelachtig. Ok, kan. Maar zorg er dan iig voor dat je er goed in bent en dat je weet waar op het kenteken het trekgewicht vermeld staat!
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2230
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: oude auto,s met caravan

Post by Beeperhorrie »

403diesel wrote:......Maar zorg er dan iig voor dat je er goed in bent en dat je weet waar op het kenteken het trekgewicht vermeld staat!
Is heel makkelijk na te gaan aan de streepjes op de schouders.

één streepje: begint net mag nog niets alleen en kan ook nog niets.
twee streepjes: die zijn een beetje nep, kunnen ook niets en leren ook niet meer bij; opgegeven zaak.
drie streepjes: kan lezen òf schrijven òf rekenen.
vier streepjes: kan lezen en schrijven òf rekenen en schrijven òf lezen en rekenen.
kransje: kan lezen, schrijven en rekenen. (niet perse erg goed natuurlijk)
Zit er nog meer op de schouders hebben ze een petje nodig om alle kennis binnenboord te houden (die zie je echt nooit buiten zonder pet)
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: oude auto,s met caravan

Post by MarcoPeus »

:lol: :lol: :lol:
Beeperhorrie wrote:
403diesel wrote:......Maar zorg er dan iig voor dat je er goed in bent en dat je weet waar op het kenteken het trekgewicht vermeld staat!
Is heel makkelijk na te gaan aan de streepjes op de schouders.

één streepje: begint net mag nog niets alleen en kan ook nog niets.
twee streepjes: die zijn een beetje nep, kunnen ook niets en leren ook niet meer bij; opgegeven zaak.
drie streepjes: kan lezen òf schrijven òf rekenen.
vier streepjes: kan lezen en schrijven òf rekenen en schrijven òf lezen en rekenen.
kransje: kan lezen, schrijven en rekenen. (niet perse erg goed natuurlijk)
Zit er nog meer op de schouders hebben ze een petje nodig om alle kennis binnenboord te houden (die zie je echt nooit buiten zonder pet)
Het is in dit land inderdaad ver gekomen. Op de eerste schooldag staan 5 agenten snelheid te controleren op een grote doorgaande weg bij mij in de buurt (je ziet ze een km ver al staan) en bekeuren alles wat 52+ rijdt. Terwijl er bij mij door de straat een crossmotor elke dag met een noodgang door de straat rijdt waar ik melding van maak krijg ik de reactie:
Mogelijk kunt u mij meer gegevens verstrekken zoals merk, type, kleur of kenteken zodat ik kan nakijken of dit dezelfde motor betreft. Helaas is het vrijwel niet meer mogelijk om capaciteit vrij te maken om te gaan posten op een dergelijk voertuig. Dit alles heeft te maken met de capaciteitsproblemen bij de politie waardoor wij gedwongen worden om keuzes te maken m.b.t. meldingen.
1e plaats: sinds wanneer moeten wij als burger (die door datzelfde politie apparaat worden genaaid) jullie de gegevens panklaar aanleveren?
2e plaats: logisch dat jullie geen capaciteit hebben, er zitten er te veel op hun reet op kantoor om nutteloos papierwerk te doen terwijl ze op straat moeten zijn om dit soort gevallen te stoppen. Mijn kinderen lopen door die straat terwijl die maf met 80-90 langs vliegt.

Bananenrepubliek met idioten aan t roer die een half jaar voor de verkiezingen weer allerlei geleuter de ether in duwen over meer voor de burger, sneller met pensioen etc etc en als puntje bij paaltje komt dan kan er niks meer.

Sorry voor het vervuilen van je topic Hans! :oops:
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2230
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: oude auto,s met caravan

Post by Beeperhorrie »

Image
Ik dacht dat ik deze al geplaatst had maar kan hem niet vinden.

Helaas geen auto er voor maar in het kader groot, wat zou je hier wel niet voor auto voor moeten zetten?
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: oude auto,s met caravan

Post by MarcoPeus »

Misschien een stacaravan?
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2230
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: oude auto,s met caravan

Post by Beeperhorrie »

Nee is serieus bedoeld als een rijdende aanhanger. Een beetje als tegenhanger voor de dure airstreams.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
Post Reply