604 GTI 1984 project Harrie

Voor de Peugeot 504 en 604
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

JD wrote:Mooi Harrie, heb je weer wat te doen de komende tijd, we maakten ons al zorgen dat je je ging vervelen :mrgreen: .
Maar dit verzacht de pijn om de J7 uit te moeten stellen vast wel. Veel succes er mee. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
dank je, dipje weer overwonnen :)
Walle wrote:Hoi Harrie

Da's nog eens goed nieuws! Nu komt er weer schot in je project.

Lang leve de leeuwebrul :D

Groet Walle
thanksz Walter, dit geeft inderdaad weer moed. :)
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Paull wrote:
Harrie wrote:JA ! na ruim 20 jaar BRULT deze V6 weer ! :D :D :D
That's the spirit!
Zo mogen we het zien Harrie. Een serieuze 6 :lol: 4 liefhebber laat zich niet kisten door een technische tegenslag.
Als je deze leeuw verwent, kun je haar goed temmen.

Fijn dat ze weer snort.

Met vriendelijke groet,
Paull
tjark63 wrote:Goed nieuws Harrie, gefeliciteerd!!
Mvg, Tjark.
thankszz to all ;)
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

vandaag van alles en nog wat gedaan, veel dingen ontroest en behandeld en gespoten, l.v. portiervanger vernieuwd ( had ik al liggen voor de SL );
rechter buitenspiegel gerepareerd, blijkt de vekeerde te zijn, is een 505 spiegel ( driehoekplaat is bij 604 anders ).
achterbank teruggeplaatst, luchtfilter met nieuw filterelement geplaatst ( met vergulde filterboutjes! :mrgreen: .
Een uur aan het kl*ten geweest met de zekeringkast, alles uitgebouwd om een losse relaisvoet terug te plaatsen in de stalen plaat.. :cry:
dus met de rug op de dorpel liggend, sleutelen, dat moet ik nu bezuren... :roll:
Ook naar de Brezan geweest, Motip lak gehaald, en een lijst met remleidinglengtes + voorbeeld ingeleverd,
mijn amigo's daar gaan gehele set nieuwe remleidingen voor me maken, morgen 12.00 u. klaar! Dan liggen ook 4 remslangen klaar.
Vanavond aan het zoeken geweest: WAAR moeten die 2 slangen aan? geen aansluiting te vinden... gisteravond liep de motor ruim 2000 rpm,
nu heb ik deze 2 ( vacuum-)slangen aan elkaar gekoppeld met een pijpje, en liep ze koud netjes 1050 toeren.
Als de gaskleppen echt dicht gaan, wil ze bijna afslaan en daarna loopt ze op 3 cylinders, na een tijdje gas geven komen de andere 3 er weer bij.
Dat is dus een probleem van de balansdrukregelaar en/of die 2 losse ( gekoppelde )vacuumslangen..
Tevens blijkt de linker uitlaat lek aan voorzijde, ik zal later eens kijken waar het lekt..
De camera op statief gezet en videootje opgenomen. Maar hoe krijg ik dat op YouTube.. dat mag m'n dochter regelen, zij heeft al een account bij YT.
Morgen is er weer een dag. 8)
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Pieter_ wrote:
Harrie wrote:ik ben SUPERBLIJ, dit betekend Groen Licht voor dit project! :D :D :D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie
proficiat met deze uitspraak. Weer een 604 gered :!:
Remco504coupé wrote:Dat is goed nieuws Harrie, ik kan me voorstellen hoe blij je bent, ook ik had een probleem met de brandstofpomp dacht ik, die heb ik voor nop gekocht in Belgie, bleek het de accumulator te zijn.....Maar ja, een pomp als reserve is nooit weg. Die accumulator kon ik nog bestellen bij een Bosch servicepunt, na het monteren heb ik 3 acculadingen leeg gestart, maar toen klonk er muziek :lol:
Ik ben benieuwd of nieuwe remleidingen monteren moeilijk is of meevalt.
pEus wrote:JA ! na ruim 20 jaar BRULT deze V6 weer ! :D :D :D
.
ik ben SUPERBLIJ, dit betekend Groen Licht voor dit project! :D :D :D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


ehhh................tja, ik had eigenlijk niet anders verwacht :wink:
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Paull wrote:
Harrie wrote:Vanavond aan het zoeken geweest: WAAR moeten die 2 slangen aan ?
Harrie
Hoi Harrie,

Het zou zo maar kunnen dat je een versie hebt met twee luchtfilters of
althans bedoeld met twee luchtfilters met een toerengestuurde
electroklep.
Harrie wrote:Als de gaskleppen echt dicht gaan, wil ze bijna afslaan en daarna
loopt ze op 3 cylinders, na een tijdje gas geven komen de andere 3 er
weer bij.
Paull wrote:Vermoedelijk geven niet alle sproeiers na 20 jaar stilstand, bij stationair
toerental, een konische nevel van 35 graden (specificaties).
Mijn ervaring is dat de sproeiers 1 of 2 dunne straaltjes "piesen" en na en
tijdje is het goed mogelijk dat de norzel weer gaat oscilleren. Dit is goed
te horen, als je met een stukje ijzer op de sproeier gedrukt, luistert of de
sproeier krijst.
Ook kan helpen dit proces te versnellen door een blikje injectiecleaner
aan de brandstof toe te voegen. Sowieso is het zinvol als de motor weer
eens behoorlijk op bedrijfstemperatuur raakt.

Zelfs na een rit naar Frankrijk in onze zomerzoef, is merkbaar dat de
motor aanmerkelijk soepeler ronddraait. Franse lucht doet haar goed!
(ons ook :P )

Met vriendelijke groet,
Paull
Last edited by Harrie on 26 Apr 2016, 22:42, edited 1 time in total.
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Chr. wrote:
Harrie wrote:JA ! na ruim 20 jaar BRULT deze V6 weer ! :D :D :D
.
grt, Harrie


Mooi man, das weer een hele opluchting en een grote
stap verder :wink: .

Keep up the good work en blijf posten.
Ik blijf het volgen. grt,Chris.
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Marinus wrote:Harrie gefeliciteerd met deze brullende mijlpaal. Veel succes in de afronding.
Koffiemolen wrote:Beste Harrie, ben net terug van vakantie en vanavond eindelijk tijd voor het forum. en dus meteen goed nieuws! En wat goed dat je even heb gewacht met dit evenement tot ik terug van vakantie was! :lol:
dank ;)
vandaag gedaan: hoofdremcylinder gedemonteerd, bekrachtiger ontroest.
moertjes en leidingwartels vooraf flink laten weken in WD40, gingen prima los.
De aansluiting van HRC met bekrachtiger was mooi schoon en droog, geen lekkage gelukkig. :D
.
Image
.
remleidingen opgehaald, tevens nieuwe slangklemmen voor koelsysteem:
.
Image
.
radiateur gedemonteerd en weggebracht, wordt gereviseerd.
bijna alle bouten breken af... rood verroest... ik vernieuw elk boutje en moertje waar dat maar mogelijk is.
accu eruit, de accubak is rondom weggerot, rondom 4 cm weggeslepen zodat een rechthoek overblijft, want de claxons hangen er onder.
Ik schroef hier later een nieuwe andere accubak bovenop met ouderwetse beugel.
.
Image
.
veel dingen ontroest, o.a. de poulies, traverse en gedeeltes voorin en in de zink gezet:
.
Image
.
Image
.
het remvloeistofreservoir gedemonteerd en schoongemaakt, de HRC ontoest:
.
Image
.
nadien de HRC nog met de hand verder nabewerkt. Daarna kan die z.s.m. uit elkaaar voor revisie.
in de aansluitingen van het reservoir zat een vieze, dikke, groene drab... hoe ziet remvloeistof er uit na 25 jaar en gemengd met vuil, vocht, ... :?: :roll:
Daarom: elke 2 jaar remvloeistof verversen!
Moe, maar voldaan, morgen verder! grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Dedonax wrote:Hoe meer ik dit topic bekijk, hoe meer bewondering ik krijg voor Harrie zijn kennis en kunde.

Chapeau.
Koffiemolen wrote:Mooi werk Harrie! Go on!!
K wrote:
Dedonax wrote:Hoe meer ik dit topic bekijk, hoe meer bewondering ik krijg voor Harrie zijn kennis en kunde.
Kun je voorstellen dat we heel erg blij zijn met zo'n man als technisch commissares / Magazijnmeester,
Er is bijna niets waar we in het magazijn geen passend antwoord op kunnen geven. :mrgreen:
Weten wij het even niet, is er altijd nog de lopende vraagbaak. :lol:, (Harrie dus).
jajaaa... :cry:
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

vandaag verder met de achterzijde, met het plan om tevens de remleidingen te demonteren. Tevens de wielkasten goed schoonkrabben.
En dan kom je dit tegen, was een plekje opgezwollen plastische coating, maar effe krabben, en je hebt een gat..:
.
Image
.
met dank aan de tip van Remco504coupe, Bison Kombi Metaal gehaald en na ontroesting mooi dichtgesmeerd: 8)
.
Image
.
Rand van linkerachterscherm had iets roest omdat de plamuur destijds geschuurd is, de lak op de rand dus doorgeschuurd en niet meegespoten...
Afgeplakt en de rand netjes lichtblauw metallic gespoten met Motip spuitbus.
Verder 3 kleine plekjes in de achterwielkasten behandeld en afgekit met nadenkit, en de kuipnaad extra uitgekrabd en beter afgekit.
Ik zag dat er onder in de achterbumper een deuk zit, dus demonteren om uit te deuken.
En dan kom je dit tegen, ik had al e.e.a. verwacht..maar zo?
.
Image
.
Image
.
dan moeten deze er maar in, de balk had ik ooit gekocht voor de V6SL, maar daar komt een complete bodemplaat in,
de achterste plaat had ik gekocht voor de SL, maar gebruik 'm nu hier, voor de SL koop ik weer een nieuwe in het PCN-magazijn.
.
Image
.
en ik durf te stellen, dat elke 604 hier vroeg of laat mee te maken krijgt!
de bovenzijde van de achterste balk is vlak, horizontaal, en er zit slechts een laagje lak op.
Water, vuil, pekel, etc., loopt vanaf kofferklep, achterlichten, kentekenplaathouder achter de bumper, bovenop dit vlakke deel :!:
Je ziet er niets van, het is mooi verborgen door de bumper.. :roll:
Als er eenmaal een gaatje in geroest is, loopt het water IN de kokerconstructie en ook in de kofferruimte, onder de mat.
onzichtbaar doet de roestduivel dan z'n werk.. DUS 604 eigenaren: haal je achterbumper er eens af,
( simpel, 3 bouten en 3 moeren, sleutel 17 ) en controleer! Bescherm het liggende vlak met een dikke laag carosserie ( strijk-)kit en maak het zó dat het schuin afloopt naar achteren!
.
Image
.
vanavond de puntlassen uitgeboord, de slijptol er in gezet en de doos opengevouwen....
Toen had ik niet veel zin meer... pilsje en een douche werd toen prioriteit.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

K wrote:
Dedonax wrote:Hoe meer ik dit topic bekijk, hoe meer bewondering ik krijg voor Harrie zijn kennis en kunde.
Kun je voorstellen dat we heel erg blij zijn met zo'n man als technisch commissares / Magazijnmeester,
Er is bijna niets waar we in het magazijn geen passend antwoord op kunnen geven. :mrgreen:
Weten wij het even niet, is er altijd nog de lopende vraagbaak. :lol:, (Harrie dus).
Indium wrote:Inderdaad, petje af :!:
SV605 wrote:Klasse Harrie ! :D
Paull wrote:Paull en Paulla schreef:
Beste Harrie,
Goed bezig zo. Het zijn zo wat standaard plekjes voor aandacht. En dan zit het weer de rest van je leven.
Met vriendelijke groet, Paull
tja, ik pleeg nog wel eens verbeteringen aan te brengen t.o.v. het carrosserie-denkwerk van Peugeot..ik wil niet over een paar jaar opnieuw beginnen.. :mrgreen:
Post Reply