Page 1 of 3

Hare Majesteit 604 V6Ti automaat rijdt weer

Posted: 02 Apr 2016, 11:15
by MarcoPeus
Aangezien het vandaag droog zou blijven EN mijn ouders hun 50 jarig huwelijk vieren heb ik Hare koninklijke hoogheid 604 van stal gehaald. Deze wonderschone dame stond als sinds de APK vorig jaar stil en moest nu toch maar even eens rijden, zeker met zo'n gelegenheid als vandaag.

Accu was zo dood als een pier dus even de een reserve erin geplaatst. 2 keer de krukas rond laten gaan en Vroem. Peugeot hè, niet kapot te krijgen.
Mee naar huis gezoefd en thuis even lekker wassen en aankleden voor het gouden paar. Is hard nodig want het stof ligt er dik op.

Re: Hare Majesteit 604 V6Ti automaat rijdt weer

Posted: 02 Apr 2016, 13:09
by 304 Friesland
Mooi dat hij weer even de weg op mag ,rijden is natuurlijk machtig in zo,n auto ,ik kan de gene die ik gehad heb ook nog wel herinneren ,alleen starten was niet als bij die van jou ,meer ergenis dan genot van rijden had ik er mee dus was er gauw klaar mee ,maar ja soms is het niet anders .

Re: Hare Majesteit 604 V6Ti automaat rijdt weer

Posted: 02 Apr 2016, 13:15
by MarcoPeus
Was het ook een Ti Hans? Of een SL?

Ik heb net even gekeken, de 604 had 20 km gelopen sinds de APK. Dus van het APk station naar de garage en van de garage naar thuis. :shock: :oops:

Re: Hare Majesteit 604 V6Ti automaat rijdt weer

Posted: 02 Apr 2016, 13:19
by 304 Friesland
dat was een sl dat zal misschien wel het verschil geweest zijn ,ook steeds problemen met de ontsteking die was nog met puntjes ,had er al wel een andere voor gekocht maar is er niet van gekomen.
Mede vanwege de belasting ,ik zou er gas in zetten, dat hij ook weg gegaan is op benzine zou hij denk ik net zo veel rijden als die van jou.

Re: Hare Majesteit 604 V6Ti automaat rijdt weer

Posted: 02 Apr 2016, 13:24
by MarcoPeus
De SL heeft altijd veel gesodemieter gehad met die dubbele bobine en die 2 carburateurs. Ti is wat dat betreft een stuk gebruiksvriendelijker.

Re: Hare Majesteit 604 V6Ti automaat rijdt weer

Posted: 02 Apr 2016, 16:58
by peu 604
MarcoPeus wrote:De SL heeft altijd veel gesodemieter gehad met die dubbele bobine en die 2 carburateurs. Ti is wat dat betreft een stuk gebruiksvriendelijker.
Ik ben in het bezit van een 604SL het is inderdaad het geval dat je moet zorgen dat de ontsteking vooral de contactpunten goed staat afgesteld en niet te vergeten de choke de automatische choke geeft vaak problemen ik heb er een handchoke op gemaakt en slaat nu goed aan en rijdt als een tierelier dus het kan wel goed hij is kort geleden weer apk goed gekeurd dus kan weer 2jaar verder.
mvg Lucas.

Re: Hare Majesteit 604 V6Ti automaat rijdt weer

Posted: 03 Apr 2016, 22:27
by MarcoPeus
Vandaag nog een leuk ritje gemaakt. Tijdens het rijden is er echter een vervelend schurend/kloppend geluid hoorbaar dat weg gaat als ik rem of gas geef. Alleen te horen als je gas los laat. Hopelijk de remblokken/schijven anders een lager.

Re: Hare Majesteit 604 V6Ti automaat rijdt weer

Posted: 04 Apr 2016, 00:28
by RogerSch
Oei dat is niet zo leuk. Hare majesteit behoeft dan wat aandacht.. ;)

Re: Hare Majesteit 604 V6Ti automaat rijdt weer

Posted: 04 Apr 2016, 07:19
by MarcoPeus
Ja en dat al binnen 50km sinds de laatste keuring/keer buiten LOL. Never a dull moment.

Re: Hare Majesteit 604 V6Ti automaat rijdt weer

Posted: 16 Apr 2016, 22:33
by Harrie
mooi dat je 604 weer eens mocht rijden, zeker voor zo'n gelegenheid. :)

is dat geluid alleen bij gas loslaten, dan denk ik aan de reactie die dan optreedt , daarmee vermoed ik
dat het in de automaatbak zit. Is het ATF peil o.k. ( met stationair draaiende motor peilen ) of
het centrale lager in de aandrijfbuis, is die al eens goed doorgesmeerd ? ( kan zowiezo geen kwaad ).

Mocht het in de automaatbak ( ZF ) zitten, dan zou het kunnen zijn dat de inwendige zeef schoon gemaakt moet
worden. De "rembanden" in de bak slijten en dat gruis moet afgevangen worden door dat inwendige "filter" alvorens kanaaltjes verstopt raken.

grt, Harrie