Ik ben Bart-Peugeot

Wie is de persoon achter de avatar?
Post Reply
User avatar
Bart-Peugeot
Posts: 402
Joined: 02 Feb 2016, 19:56

Ik ben Bart-Peugeot

Post by Bart-Peugeot »

Ik zal me ook eens voorstellen. Ik maak al een tijdje vele Peugeot fora onveilig. ;-) :mrgreen:

Veel aanwezigen hier op het forum zullen me misschien wel kennen, zie het dan maar als een geheugen opfrisser. :)

Ik ben dus Bart en inmiddels 46 jaar oud. Werk als Systeembeheerder bij een Hogeschool. Wonen doe ik ten zuiden van Rotterdam, met vrouw en 2 kinderen (4 en 7).

Mijn vader begon in 1959 met Peugeot rijden en daarmee is alle ellende (voor mij ;-) ) uiteindelijk begonnen. De interesse in Peugeot zat er zodoende als vrij vroeg in.
In 1983 zomervakantie, spotte ik de 205 voor het eerst in Frankrijk. Ik vond het meteen een leuk karretje. Naarmate ik wat ouder werd, ging ik meer en meer fantaseren over 'mijn' eerste 205.

In 1995 was het dan eindelijk zover. Ik was afgestudeerd en besloot een auto te gaan kopen. De 205 van een vriend van me was een geschikte kandidaat. Had wel een deuk in de linkerdeur, maar met een bevriend spuiter en wat zelfwerkzaamheid zag hij er daarna werkelijk als nieuw uit.

Deze 205 heb ik bijna 1,5 jaar gehad. Toen besloot ik de andere Peugeot modellen te gaan verkennen.
Het begon met een nieuwe 106 die in in december 1996 bestelde en 6 weken later geleverd werd.

Na de 106 kwam een 605 2 liter automaat, een 406 2 liter automaat en als klapstuk een 406 coupe 2 liter automaat. (en daarna nog ff een 206 gehad, maar na de 406 coupé, gaan we het daar niet verder over hebben).

Dit was mijn Coupé. Van 2002 tot 2005 gehad.:

Image

Naast de Peugeot voor dagelijks gebruik besloot ik eind 1999 een klassieke Peugeot erbij te kopen. Het gewenste model was al lang en breed bekend, namelijk een 504 GL in sedan uitvoering. Je raad het al, precies dezelfde als mijn Pa vroeger reed. Volgens hem de beste Peugeot ooit. (Ja, iedereen heeft zo zijn eigen favoriete model.)
De 504 rijdt erg fijn en is lekker ruim.

Mijn 504:

Image


Een jaar of 9 geleden begon het 205 virus weer de kop op te steken. Ik kwam enige jaren terug een enkele keer wel eens mijn oude (eerste auto) 205 tegen op straat. Mijn gedachte was dan; leuk als jeje eerste auto weer zou kunnen terugkopen. Analyse van de RDW database bracht echter aan het licht dat 'mijn' 205 nu niet meer rondrijdt.

Dus dan maar op zoek naar een andere. De XS sprak mij erg aan in mijn tienerjaren.
Ja de GTI was een droom, maar de XS misschien sneller bereikbaar. Echter de huidige prijzen vergelijkend en filosoferend over, kwam ik tot de conslusie dat een GTI het beste zou zijn. De jongensdroom zou dan uitkomen en op mijn leeftijd kun je een 'boy-racer' wel gebruiken. ;-)

Hier een foto van mijn laatste GTI, het is een Griffe. Vrijwel volledig origineel, daar hou ik van. Ik heb wel van alles vervangen. Achteras vervangen, remleidingen, enz. Ook zette ik er een gereviseerd blok in, dit ivm olie verbruik, olie lekkage, water lekkage, verrotte drukgroep, enz.
De Griffe is nu in bezit van iemand van 205gticlub.nl. Er zit nu een 167pk (RFS) motor uit een 306 GTI in.

Image


In maart 2006 kocht/bestelde ik alvast een 207. Dit zonder er ooit 1 in het echt gezien te hebben, laat staan erin gereden te hebben. Een folder was er ook nog niet.

Dit is hem. Hier staat ie nog bij de dealer, wordt rijklaar gemaakt in de Werkplaats van Peugeot Janssen te Gerwen. (Aanrader dit bedrijf!)
Image

Door de aanschaf van de 207 in een vroeg tijdstip en de toen aanwezige problemen met oa CANbus in de 307 en 407, heb ik meteen een domeinnaam gereserveerd. Peugeot207club.nl
Al vrij snel heb ik daar een forum opgezet en de aanmeldingen stroomden binnen. Niet omdat er klachten waren over de 207, eigenlijk vrijwel niet, maar met allerlei andere 207 enthousiastelingen. Was een leuk eerste jaar met de club/forum.
Omdat na een half jaar toevallig nog iemand een forum was gestart, hebben we de krachten gebundeld. Ik een goed lopend forum ingebracht en de ander een leuke layout.
Dit is daarna doorgegroeid tot alle Peugeotclubs/forums die ik al die jaren beheerd heb, maar sinds een paar jaar terug mee gestopt ben wegens met de noorderzon vertrekken van de eigenaar.

In mei 2007 was de eerste 207 clubdag. En daar trof ik Eric (nec99) en Ritchel (met een 207 thp). De jaren hierna is Eric deze dagen gaan organiseren. Dit is inmiddels uitgegroeid tot de grootste happening waar alle Peugeots welkom zijn. Jaarlijks eind mei.
Met Eric en Ritchel bestier ik het bijbehorende forum. Het meest relaxe forum voor de moderne Peugeot. http://www.peugeot-meeting.nl/forum
Ik handel de technische zaken af (inclusief Tapatalk plugin) :)

Goed, verder over mijzelf en mijn Peugeots.

Hier een foto van mezelf (tijdens een proefrit met de 407 in 2004). (oude foto, maar wel Peugeot gerelateerd) ;-)
Image
De demo 2.0 hdi van Peugeot Janssen in Gerwen/Nuenen.

Door onze gezinsuitbreiding in 2008 ben ik gaan rondkijken naar een ruimere wagen dan de 207. Nagedacht over een 207SW, maar echt ruim vond ik die niet. Een 308 SW was er nog niet (voorjaar 2008) en achteraf vond ik die niet mooi, dus geen spijt van.

Dus het werd een 307 SW. Eentje uit 2005. 1.6 16v op lpg en met 90.000 km op de teller. Dit is hem:

Image

Deze 307 heb ik onlangs in november 2013 ingeruild voor een 307 SW 2.0 16v. LPG zat er niet in, maar inmiddels wel. ;-)

Met deze rij ik nu dus rond:

Image

Staat hier op de originele velgen. Daar zitten nu winterbanden op. Zomers rij ik op Santiaguito velgen. Deze zijn afkomstig van een 308. Ze zaten ook onder de vorige 307 (zie foto)

Onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf. Aan alle Peugeots. Maar tegenwoordig ook regelmatig aan de Peugeots van anderen.

Zo, hebben jullie een idee wie ik ben en waar ik mee rij.

Groetjes, Bart.
In bezit van een 308 en 504.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Ik ben Bart-Peugeot

Post by MeneerPeugeot »

Welkom Bart :) Heel veel succes en plezier gewenst met het modereren :D
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Post Reply