Wie is RogerSch

Wie is de persoon achter de avatar?
Post Reply
RogerSch
Posts: 348
Joined: 02 Feb 2016, 19:31

Wie is RogerSch

Post by RogerSch »

Hierbij een deel van mijn aanmeld onderwerp uit het vorige forum gekopieerd.

Alhoewel sommige mij kennen van andere fora zal ik mij toch maar netjes voorstellen..
Mijn naam is Roger Schuncken (met en c tussen de n en de k...) en 47 jaar oud. Omdat in het voorjaar toch weer de kriebels gekomen zijn voor een hobby auto heb ik na lang zoeken (not) een mooie 205 CTI gekocht zodat ik met mijn vrouw en twee kinderen bij mooi weer lekker kan toeren.

Hierbij in het kort mijn auto geschiedenis:

* 1992 - 1995 Peugeot 309 SR uit 1988: Erg luxe (voor die tijd) want deze had elektrische ramen voor en veloursbekleding!
Image
* 1995 - 2004 Peugeot 306 Roland Garros: De "mooiste" auto die ik heb gehad en waarbij ik ook de beste herinneringen heb. Mogelijk omdat dit de eerste auto was die ik nieuw gekocht heb en waarvoor ik ook lang heb moeten sparen. Vanaf 1999 is mijn vrouw deze auto gaan gebruiken.
Image
Image
* 1999-2006 Renault Laguna 1.6 RXT: Eerst als lease en daarna privé gereden. 200.000 probleemloze kilometers mee gereden.
Image
* 2001-2004 Matra Murena 2.2 uit 1984: Zie mijn avatar. Leuke hobby auto en mijn jongensdroom om een keer een Matra Murena te rijden vervuld. Weggedaan omdat ik een huis in eigen beheer ging bouwen en er geen tijd meer voor had.
Image
* 2004 - 2013 Panda 1.2 Emotion: Auto gebruikt door mijn vrouw. In de 9 jaar tijd geen problemen mee gehad erg betrouwbaar. Weggedaan omdat wij wilden overstappen op een elektrische auto.
* 2006 - 2010 Peugeot 407 XS 2.0: Helaas veel problemen mee gehad en daarom al bij 93.000 kilometer ingeruild op de Skoda Superb. Jammer wegligging was beter dan van de Skoda maar de 1.8 TSI is weer een hele grote stap vooruit ten opzichte van de ongeblazen 2.0 van de Peugeot.
Image
* 2010 ~ Skoda Superb Combi Elegance Businessline 1.8 TSI met DSG, Bluetooth, Parkeerassistent en afneembare trekhaak, Premium Carkit met WiFi hotspot. DSG en motor getuned (210 pk / 340 nm) Kleur: Amazonian Groen Metallic en Venus 17 inch LM velg. Kilometerstand staat nu op 127.000 kilometer. Uiteraard ook het slachtoffer geworden van zeer hoog olieverbruik zodat ik drie maanden geleden een grote reparatie heb gehad. Nieuwe zuigers, distributieketting en spanner, inlaatspruitstuk, waterpomp en de Mechatronic van de DSG bak... Een geluk de Mechatronic ging kapot terwijl hij in reparatie was zodat ik deze niet heb hoeven te betalen :mrgreen: (onderdeel van 1050 euro ex btw..) maar ja de rest kostte nog steeds 3600 euro. Dus wie zegt dat Duitse onderdelen degelijk zijn... De auto rijdt nu weer prima vooral de motor is qua trekkracht geweldig. Hier zal ik nog wel twee a drie jaar mee rijden. En dan???
Image
Image
* 2013 ~ Renault Zoe Intens: Lekker elektrisch rijden. Ideaal als tweede auto. Als wij met het gezin erop uit gaan dan gebruiken wij de Zoe voor alle ritten met een afstand van kleiner dan 50 km enkele reis.

En dan nu de hobby auto. Het is een 205 CTI uit 1991. Omdat beelden meer zeggen dan woorden:
Image
Image
Image
Image
Image


Uiteraard geweldig dat dit forum ook te gebruiken is via Tapatalk...
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Wie is RogerSch

Post by MeneerPeugeot »

Welkom Roger :)
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Post Reply