305 Select 92 pk 1985

Geregistreerde gebruikers kunnen hier hun waren te koop aanbieden
Post Reply
Martijn
Posts: 159
Joined: 05 Feb 2016, 04:45

305 Select 92 pk 1985

Post by Martijn »

Het is zover, ik ga afscheid nemen van een van de auto's uit mijn verzameling. Door de komst van een 305 GTX mag mijn trouwe 305 Select 1.6 uit 1985 naar een andere liefhebber.

Het gaat hier om een Select uit de eerste serie van dit actiemodel, dus met de 92 pk XU5S motor uit de GT. Met een gewicht van 948 kilo en de 5 bak heb je hier een verrassend pittig en zuinige auto te pakken. Kleur is Rouge Plaisir metallic, kilometerstand is ongeveer 54000 ( origineel , NAP). Carrosserie is hard, heeft een deukje op het LV scherm. Optie : elektrisch schuifdak af fabriek, achterspoiler af fabriek. Geen trekhaak.

Ik heb de auto in 2007 gekocht bij mijn dealer , waar hij al jaren in opslag stond. Toen de dealer ruimte nodig had voor winterbanden bood hij me de schone slaapster aan. Sindsdien heb ik het nodige geïnvesteerd aan onderhoud gedaan om haar technisch goed te krijgen.
Nieuwe distributie en waterpomp ( 2014) , regelmatig nieuwe olie en filters, remmen voor en achter, nieuwe uitlaat (2015) . Mijn plan was om er een GTX look-a-like van te maken. Daardoor zit er nu een velours GTX interieur in en een sportstuur, maar de originelen zijn nog aanwezig. APK loopt nog tot 28/10/2017 en houderschapsbelasting voor dit jaar is betaald.

Een auto van 31 jaar oud heeft natuurlijk ook minpunten. De velgen moeten gespoten (ik was van plan er lichtmetaal onder te doen) , de lak moet gepoetst, kent hier en daar een putje of krasje en de afwatering van het schuifdak lekt. Momenteel heb ik het dak daarom afgeplakt, maar rubbers en dergelijke nog goed. Geen showroomstaat dus , maar zeker geen afgeleefd en rot barrel.

Wil jij tijd en moeite besteden om van deze goede, harde en betrouwbare 305 een perfecte youngtimer te maken? Kom dan eens kijken en rijden.

Wat mis je nog aan informatie? De prijs! Tsja.... Ik heb 1250 in mijn hoofd, maar dat is onderhandelbaar. En beslis je snel dan doe ik er een setje vers gestraalde en gepoedercoate lichtmetalen 305 velgen bij (alleen dat kostte al 275 eu, ex de velgen zelf!)

Meer informatie en foto's per mail.
emveebee
Posts: 22
Joined: 07 Feb 2016, 11:57

Re: 305 Select 92 pk 1985

Post by emveebee »

Ik heb je een pb gestuurd.
Martijn
Posts: 159
Joined: 05 Feb 2016, 04:45

Re: 305 Select 92 pk 1985

Post by Martijn »

Verkoop een maandje opgeschort. Staat van mijn aangeschafte gtx valt tegen, misschien gebruik ik de Select als donor
Post Reply