invoer documenten

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
User avatar
ruit'48
Posts: 2774
Joined: 02 Feb 2016, 13:08

invoer documenten

Post by ruit'48 »

Heb hier op d.a.f. ook al eens iets over geschreven, het betreft een uit Fr. afkomstige Citroën C2
ondanks een met vele moeite verkregen Certificat de Confirmation is de narigheid nog niet ten
einde. Nu vraagt de R.D.W. ook nog om een D.E.T. certifiaat datum eerste toelating.
in Frankrijk bekend als C.V.O verkrijgbaar bij de dealer waar de auto oorspronkelijk vandaan komt.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft ?
.
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
304 Friesland
Posts: 1303
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: invoer documenten

Post by 304 Friesland »

Het lijkt me een niet meewerkende medewerker van de rdw, ik heb mijn witte 403 en ook de 201 op kenteken gezet zonder grijze kaart en bij de 201 heeft de keurmeester gewoon overgenomen wat ik hem verteld heb en bij de 403 had ik een lijstje met serienummers met de maanden er bij wanneer dat serienummer gebruikt is ,totaal geen probleem.
Enigste wat ik bij beide auto,s had was een papier dat ik de auto,s gekocht had niet meer dan dat.
User avatar
ruit'48
Posts: 2774
Joined: 02 Feb 2016, 13:08

Re: invoer documenten

Post by ruit'48 »

403 Friesland wrote:Het lijkt me een niet meewerkende medewerker van de rdw, .
Dat blijkt inmiddels het geval te zijn, heb gisteren contact gehad met de RDW in Veendam die zich ook verbaasden
over de gang van zaken. Stuur hun vandaag een mail met alle documenten en het verzoek tot een herkeuring
bij voorkeur niet in Roosendaal .

gr. Kees
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
ton
Posts: 80
Joined: 28 Feb 2016, 08:53

Re: invoer documenten

Post by ton »

Ik ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen .......
1992 Peugeot 205 Accent
User avatar
ruit'48
Posts: 2774
Joined: 02 Feb 2016, 13:08

Re: invoer documenten

Post by ruit'48 »

Goed afgelopen, er is uiteindelijk beloofd dat we toch een kentekenbewijs krijgen, maar dat kan nog een paar weken duren...
wordt vervolgd.
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: invoer documenten

Post by Harrie »

403 Friesland wrote:Het lijkt me een niet meewerkende medewerker van de rdw, ik heb mijn witte 403 en ook de 201 op kenteken gezet zonder grijze kaart en bij de 201 heeft de keurmeester gewoon overgenomen wat ik hem verteld heb en bij de 403 had ik een lijstje met serienummers met de maanden er bij wanneer dat serienummer gebruikt is ,totaal geen probleem.
Enigste wat ik bij beide auto,s had was een papier dat ik de auto,s gekocht had niet meer dan dat.
Dat is jaren geleden al afgeschaft, zonder CG ( Carte Gris ) en de aankoopdocumenten krijg je geen kenteken meer bij de RDW.
Van eigenaren die nog een restauratieproject zonder papieren in de schuur hadden staan, leverde dat een hoop commentaar op.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
304 Friesland
Posts: 1303
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: invoer documenten

Post by 304 Friesland »

Ik heb vorig jaar de 201 en dit jaar de witte 403 op kenteken gekregen zonder grijze kaart ,wel een aankoop bon en verder helemaal niks dus het kan nog steeds wel.
User avatar
ruit'48
Posts: 2774
Joined: 02 Feb 2016, 13:08

Re: invoer documenten

Post by ruit'48 »

Inderdaad kan het heel makkelijk gaan maar in dit geval is het volkomen uit de hand gelopen .
Het gaat me te ver om dat hele verhaal hier te doen maar in het kort gezegd is het te wijten aan de onwil van de
keurmeester(s). Nu we in het gelijk zijn gesteld door de RDW te Veendam hebben ze weer iets idioots bedacht
om de afgifte te vertragen. Er moet in Frankrijk worden nagevraagd of de auto wel op Nl kenteken mag komen te staan ????
Niemand heeft daar ooit van gehoord. in ieder geval zou e.e.a. nog een paar weken duren.

.
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
304 Friesland
Posts: 1303
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: invoer documenten

Post by 304 Friesland »

Dat is zeker erg onnozel ,echt zo iets ,kunnen we niet linksom dwars zitten dan doen we het wel rechtsom.
Ik woon vlak bij heerenveen , ongeveer 15 km en die staat toch heel goed bekend en gemoedelijk , als je zelf ook nog eens genoeg info aanbrengt dan zijn ze altijd heel blij en scheelt hun veel zoekwerk.
Zo hebben ze bij die van mij datum en bouwjaar over genomen van een lijstje nummers wat Abe mee had op zijn telefoon ,dat was totaal geen punt.
User avatar
ruit'48
Posts: 2774
Joined: 02 Feb 2016, 13:08

Re: invoer documenten

Post by ruit'48 »

Image

Eindelijk een kenteken. Met "dank" aan het RDW
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Post Reply