Voorstellen; 403diesel

Wie is de persoon achter de avatar?
Post Reply
403diesel
Posts: 201
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Voorstellen; 403diesel

Post by 403diesel »

Ook hier maar even voorstellen. Handig als het andere forum mogelijk uit de lucht gaat.

403diesel wrote:Ik stel me ook maar even voor.

Ik ben Serge uit Tiel,


Op het andere forum ben ik lid geworden toen ik mijn eerste oude Peugeot kocht in 2011, een 403 sedan diesel.

Image

De sedan was een goedrijdende auto waarmee ik het eerste seizoen naar wat evenementen ben geweest. Het is absoluut geen prijswinnaar en dat zal het ook nooit worden. Hoeft ook niet. Echter, niet gehinderd door enige specifieke kennis van de 403 bij de aankoop bleek dat de dorpels toch wat minder waren dan gedacht omdat de sierdorpels er wel redelijk uit zagen. Vol goede moed maar begonnen om delen van de auto te demonteren en de slechte stukken aan te pakken.
Zo gezegd, zo gedaan...dacht ik. Tegenvaller. Na demontage bleek dit karretje nog een flink stuk slechter dan gedacht. Nu, een aantal jaar verder is ongeveer 20% van het plaatwerk gedaan. Project ligt nu een beetje stil.
Ik heb haar gisteren wel weer even gestart na bijna een jaar. Ging prima. Excuus voor de buren die ik per ongeluk heb uitgerookt :oops:

Verder heb ik, ongeveer een jaar na de sedan een 403 pickup aangeschaft, ook een diesel. Deze was nog veel slechter dan de sedan maar ach, het motortje liep zo mooi.

Image

Ik ben hier wel al flink mee aan de slag geweest maar ook hier moet nog best veel aan gebeuren.
De pickup heeft wel prioriteit zodat ik deze voor mijn bedrijf kan inzetten.

Veel tijd heb ik niet voor mijn eigen auto's dus voordat het uiteindelijk allemaal rijd zal nog even duren.

Vele van jullie ken ik al van het andere forum of persoolijk. Door de sfeer daar ben ik minder gaan posten en zijn deze projecten ook niet altijd meer top of mind geweest. Ik zal aparte topics aanmaken van de restauratieprojecten en proberen het een beetje bij te houden.

Groet, Serge
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Voorstellen; 403diesel

Post by MeneerPeugeot »

Welkom Serge :)
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Post Reply