604 SL V6: welk type koelvloeistof?

Voor de Peugeot 504 en 604
Post Reply
Mr.Drexciya
Posts: 29
Joined: 03 Jun 2018, 13:19

604 SL V6: welk type koelvloeistof?

Post by Mr.Drexciya »

Wie weet wat voor koelvloeistof er gebruikt moet worden voor koeling van de aluminium V6 in een 604 SL? En welke juist niet? op welke ingredienten te letten? Er zit nu een rode vloeistof in. Maar er zijn ook blauwe en groen-gele varianten verkrijgbaar. Wat is wijsheid?
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 SL V6: welk type koelvloeistof?

Post by paull en paulla »

Mr.Drexciya wrote: 16 Apr 2023, 21:40 Wie weet wat voor koelvloeistof er gebruikt moet worden voor koeling van de aluminium V6 in een 604 SL? En welke juist niet? op welke ingredienten te letten? Er zit nu een rode vloeistof in. Maar er zijn ook blauwe en groen-gele varianten verkrijgbaar. Wat is wijsheid?
In alle, behalve één P604 heeft blauwe koelvloeistof. De enige met rode koelvloeistof is onze Odd Fire KDFI motormanagement, met LPG injektoren en zes bobines op de bougies gemonteerd. En sinds febr. 2011 loopt deze auto er nog steeds op.
Ook heb ik toen besloten het gehele koel systeem grondig te spoelen en met rode koelvloeistof te vullen.
De details van de specificaties heb ik nu even niet paraat.
Al met al, is het een keuze, die ik gemaakt heb, zonder spijt toe nu toe.
Blauw bevalt ook goed, wel iedere, zeg, twee jaar vervangen.
Wie het beter weet mag het zeggen.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: 604 SL V6: welk type koelvloeistof?

Post by ?604Peugeot »

hallo sjef en Paull ik weet het niet beter, maar bij de automaterialen zaak hebben ze tegen mij gezegt, is al lang geleden, dat ik de gele moest gebruiken voor een Aluminium blok en een koperen Radiateur, ik weet niet of er meer mensen zijn, waar ze het tegen gezegt hebben.gr willy.
Mr.Drexciya
Posts: 29
Joined: 03 Jun 2018, 13:19

Re: 604 SL V6: welk type koelvloeistof?

Post by Mr.Drexciya »

Dank je, Willy, ik hou het in gedachten.
Post Reply