Re: Mijn 104 topic
Posted: 06 Mar 2016, 13:30
Vandaag na lange tijd weer eens wat kunnen doen aan de 104. Van de week gaat Mariet naar de bekleder en moest ze dus even gereed gemaakt worden.
De trailer op geduwd (best lastig alleen) en vast gesjord met spanbanden.
Toen maar het schuifdak onder handen genomen, dat moest uit elkaar om nieuw vinyl erop te plakken. Bij t verwijderen van de diverse onderdelen kom ik toch 'teen en 'tander aan roest tegen helaas.
Maar even overleggen met Carla hoe ik dat het beste kan doen. Ik denk van de week even afgeven bij Giessen in Heerlen om te stralen en te poedercoaten zodat zij er weer nieuw vers vinyl op kan plakken. Misschien is zwart leer nog een veel sjiekere oplossing Ligt aan de prijs natuurlijk.
Hier de rail waar het dak in haakt tijdens demontage. Let op de roest
De dakplaat verlost van de binnenplaat. Op de plaats van de schuimblokken zit dik de roest.
Het mechanisme om het schuifdak te vergrendelen links en rechts wordt door een handgreep in t midden bediend. Let ook weer op de roest hier en daar.
Het gehele schuifdak ontdaan van het oude en hard geworden vinyl. Een straal en lak/coat beurt is geen luxe zoals je ziet.
De schuifdakplaat ook ontdaan van zijn huid. Hier wat minder roest maar geen overbodigheid om t niet te doen.
Gelukkig ging alles heel goed uit elkaar niet zoals modern spul dat gemaakt is om weg te gooien en nieuw te kopen indien defect/versleten.
Ik kon nergens een merknaam of logo ontdekken dus geen idee welk merk/type het is en of er nog onderdelen van leverbaar zijn. Wel vielen er diverse plastic dingetjes uit die op stopblokken leken maar ik kan ze niet thuis brengen.
Alles in de auto gelegd en morgen op naar Carla.
Nog even verder met een deur, na ruim 20 jaar (1993) zit er weer een klink op een portier. Een heugelijk moment vond ik zelf.
Begin gemaakt met het slot en de bediening daarvan maar toen wat het al 2 uur en tijd voor een verjaardag (met vla ) en heb ik alles aan de kant gelegd.
Binnenkort weer verder. Handen jeuken me.
De trailer op geduwd (best lastig alleen) en vast gesjord met spanbanden.
Toen maar het schuifdak onder handen genomen, dat moest uit elkaar om nieuw vinyl erop te plakken. Bij t verwijderen van de diverse onderdelen kom ik toch 'teen en 'tander aan roest tegen helaas.
Maar even overleggen met Carla hoe ik dat het beste kan doen. Ik denk van de week even afgeven bij Giessen in Heerlen om te stralen en te poedercoaten zodat zij er weer nieuw vers vinyl op kan plakken. Misschien is zwart leer nog een veel sjiekere oplossing Ligt aan de prijs natuurlijk.
Hier de rail waar het dak in haakt tijdens demontage. Let op de roest
De dakplaat verlost van de binnenplaat. Op de plaats van de schuimblokken zit dik de roest.
Het mechanisme om het schuifdak te vergrendelen links en rechts wordt door een handgreep in t midden bediend. Let ook weer op de roest hier en daar.
Het gehele schuifdak ontdaan van het oude en hard geworden vinyl. Een straal en lak/coat beurt is geen luxe zoals je ziet.
De schuifdakplaat ook ontdaan van zijn huid. Hier wat minder roest maar geen overbodigheid om t niet te doen.
Gelukkig ging alles heel goed uit elkaar niet zoals modern spul dat gemaakt is om weg te gooien en nieuw te kopen indien defect/versleten.
Ik kon nergens een merknaam of logo ontdekken dus geen idee welk merk/type het is en of er nog onderdelen van leverbaar zijn. Wel vielen er diverse plastic dingetjes uit die op stopblokken leken maar ik kan ze niet thuis brengen.
Alles in de auto gelegd en morgen op naar Carla.
Nog even verder met een deur, na ruim 20 jaar (1993) zit er weer een klink op een portier. Een heugelijk moment vond ik zelf.
Begin gemaakt met het slot en de bediening daarvan maar toen wat het al 2 uur en tijd voor een verjaardag (met vla ) en heb ik alles aan de kant gelegd.
Binnenkort weer verder. Handen jeuken me.