Van de week een flinke rit gemaakt om een nieuw projectje te bekijken.
In Steenwijk een handelaar bezocht om een DAF YA126 te bekijken die ik ook gekocht heb.
1958, 6 cilinder hercules benzine motor
4x4 met hoge en lage gearing.
Voor niet ingewijden, het is de rechter op de foto.
Van Nederlandsche bodem
Van Nederlandsche bodem
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
- Beeperhorrie
- Posts: 2230
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Van Nederlandsche bodem
Die 126 ken ik wel. Hier in Almere zit ook iemand die er een heeft en ik ben eens mee geweest met een ritje door de bagger. Niet helemaal mijn ding maar best leuk voor eens.
Die YA328 er naast vind ik helemaal prachtig.
Die YA328 er naast vind ik helemaal prachtig.
Re: Van Nederlandsche bodem
Ook voor mij een oude bekende , heb er in een ver verleden heel wat kilometers mee afgelegd. Oirschot---Lüneburgerheide v.v.
Hoop dat je veel plezier met de WEP zal hebben ( WEP = afkorting van weapon carrier)
Hoop dat je veel plezier met de WEP zal hebben ( WEP = afkorting van weapon carrier)
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Re: Van Nederlandsche bodem
Ik heb nooit in dienst gezeten dus mij is de hele YA cultuur onbekend maar desalniettemin niet minder onbemind.
Komend jaar zeker (meer dan) eens door de velden gaan. Zo lang t nog kan want nederland wordt aardig opgeslokt door die linkse boomknuffelaars met hun zware-metalen-batterijen auto's.
Komend jaar zeker (meer dan) eens door de velden gaan. Zo lang t nog kan want nederland wordt aardig opgeslokt door die linkse boomknuffelaars met hun zware-metalen-batterijen auto's.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Van Nederlandsche bodem
Ik ken de linker vrij goed. Een Nederlandse vriend die naar Frankrijk ging verhuizen schafte zich een 326 aan inclusief aanhanger (Ben Hur) uit de mottenballenvloot aan als verhuiswagen. Was goedkoper dan een internationale verhuizer. Althans: dat dacht ie. Bij een verbruik van 1:2 op benzine werd het alsnog duur. Was later wel handig om puin te vervoeren want het was een kipper. Uiteindelijk heeft hij de auto geschonken aan het Legernuseum in Saumur
Last edited by Martijn on 31 Dec 2017, 08:32, edited 1 time in total.
Re: Van Nederlandsche bodem
Leuk!
Ik ken ze eigenlijk niet helaas. Ook nooit in dienst geweest. Heb je hier groot rijbewijs voor nodig of valt ie er net onder?
Ik ken ze eigenlijk niet helaas. Ook nooit in dienst geweest. Heb je hier groot rijbewijs voor nodig of valt ie er net onder?
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
Re: Van Nederlandsche bodem
Die linker heeft C rijbewijs, de rechter B, is "maar" 3320 kg
Gelukkig is de wagen rijtaks vrij, 3320kg op welke brandstof dan ook wordt je niet vrolijk van.
Gelukkig is de wagen rijtaks vrij, 3320kg op welke brandstof dan ook wordt je niet vrolijk van.
Last edited by MarcoPeus on 31 Dec 2017, 18:37, edited 1 time in total.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Van Nederlandsche bodem
Goh, ik ken ze ook allebei goed!
Althans, ik heb ze in de jaren zeventig en tachtig vele keren voorbij zien tuffen over de "snelweg" in Drenthe naar Duitsland.
Hele colonnes, die ik kon bewonderen vanuit mijn slaapkamerraam. Altijd hadden ze één blauwe koplamp en de achterste een groene.
Sommige van de YA328 mastodonten waren van het takelwagentype en sleepten en "gewone" YA328 mee.
Vond ik altijd erg indrukwekkend.
Veel plezier ermee, Marco!
Ik wil hem komend jaar graag een keertje komen bewonderen.
Althans, ik heb ze in de jaren zeventig en tachtig vele keren voorbij zien tuffen over de "snelweg" in Drenthe naar Duitsland.
Hele colonnes, die ik kon bewonderen vanuit mijn slaapkamerraam. Altijd hadden ze één blauwe koplamp en de achterste een groene.
Sommige van de YA328 mastodonten waren van het takelwagentype en sleepten en "gewone" YA328 mee.
Vond ik altijd erg indrukwekkend.
Veel plezier ermee, Marco!
Ik wil hem komend jaar graag een keertje komen bewonderen.
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
Re: Van Nederlandsche bodem
Dat kan altijd Ivar. De man waar ik m kocht had ook een 616 takelwagen, een beest van jewelste. Zoop 2 op 1. Ga d'r maar aan staan.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Van Nederlandsche bodem
Je hebt gelijk; het was een 616, zie ik net, na googelen.
Deal, ik kon je nog eens opzoeken en ik neem Marta mee, want die vind de YA326 helemaal te gek!
Deal, ik kon je nog eens opzoeken en ik neem Marta mee, want die vind de YA326 helemaal te gek!
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.