Waanzinnig, komt nog 10-20% veilingkosten bij en dan de wisselkoers nog......... Tel uit je "winst" Kost ie onder de streep €37.500!!!!!
De oldtimer bubbel wordt groter en groter....
Huidige privé collectie: 201 32 Austin Champ 56 403 bachee D 63 404 SL 1964
204 berline 70 504 Inj. 73 104 SL sloop 77 104 GL6 78 604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86 306 cabrio 1.8 aut 95 405 GRX 1.8 aut 95
Ik zie het voornamelijk bij 205 GTi gebeuren. Anderen vragen soms wel absurd veel meer maar ik zie het niet gebeuren dat ze het krijgen.
Zou het wellicht een hype zijn? Ik zie het niet bij de Golf GTI type 1 gebeuren. Kennelijk weet iedereen dat de Peug destijds toch wel de beste 'hot hatch' was. Misschien niet helemaal objectief, ik ben tenslotte wel erg een Peugeot man.
Hoewel... Heel heimelijk, de Fiat Ritmo 105TC en 130TC die ik vroeger had veegden toch ook de vloer aan met de Golfjes GTI, Kadett GSI en Eskort RS. Veel directere wegligging, veel betere remmen alleen minder solide. Toch wel veel elektrische storingen gehad, en beiden heb ik stuk gereden door metaal moeheid. De scheuren in de koets ontstonden nog voor de roestduivel zijn tanden er goed in kon zetten.
Ja rare dingen soms maar toch goed dat even naar wat advertenties kijken je jezelf meteen meer tevreden laat voelen met wat je zelf hebt.
Ik weet niet of dat goed is voor de markt op lange termijn die extreme prijsstijgingen. Maar sommige dingen zijn nu eenmaal erg duur geworden.
Ik ben zo'n twaalf jaar geleden tijdens een motor toerritje eens in gesprek gekomen met een oude man die zat te vissen naast zijn originele 517 in KS uitvoering, een zwarte met rood zitje. De kenner weet al dat het om een Zündapp gaat. De man vond mijn Z400 viercilinder helemaal geweldig en zou dat maar zo willen hebben als het niet te duur was. Beetje praten en overleggen, en hup geruild. Naar het postkantoor en de motor overschrijven.
De vrouw was eerst erg pissig toen ik uuuuren later thuis kwam op een stront smerige brommer. Leverde wel een week later bijna vierduizend euro op (nu wel helemaal gepoetst), de Kawa was een dikke maand eerder gekocht voor vijfhonderd.
Die Zündapps zijn nog steeds zo belachelijk duur.
Net als die 205 vind ik hem te duur. 20 jaar terug kocht ik een 504 GL met de zelfde 80.000km op de teller (met volledige historie) voor ƒ2500,-
Uitgezet tegen wat toen en nu modaal inkomen is en er van uitgaande dat de GTi begerenswaardiger is is de prijs toch wel het dubbele van wat het logischer wijs zou mogen zijn. In mijn optiek dan.
Dit is wel heel erg interessant.
Nigeria dus het laatste goedkope dashboard en een starre achteras. Wel met airco, zie de sleuven onderin het dashboard. Verder niets wat qua elektriek stuk kan gaan. http://dakwo.jiji.ng/cars/peugeot-504-2 ... s=1&page=1
Lastig om hier op kenteken te krijgen?Oja zeker. Transport hier naar toe kost toch veel?Valt mee, meeste transport gaat daar naar toe dus terug deze kant op kan erg goedkoop. Wat kan ik er mee?Er zijn vast wel mogelijkheden om dit winstgevend te maken.
En dan de prijs: ₦400,000, wat is dat wel niet omgerekend?Dit is het mooiste: de Naira staat momenteel ongeveer voor 355,000/1, dus de auto kost omgerekend zo'n €1,14. Ronden we het riant af naar boven maken we er een hele twee euro van, wordt ie vast ook nog helemaal gepoetst en zorgen ze ook voor wieldoppen.