Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70, 2019 Mercedes Benz A180 leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70, 2019 Mercedes Benz A180 leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
https://cleveland.craigslist.org/ctd/5650860315.html
Op het eerste gezicht een hele kloeke 505 met XN6 maar het interieur is wat sleets
Op het eerste gezicht een hele kloeke 505 met XN6 maar het interieur is wat sleets
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
- Beeperhorrie
- Posts: 2304
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Leuk om te zien die 504 break diesel automatic. Stilistisch vind ik de, niet echt handig geplaatste, dakrails wel wat hebben. De bumpers zijn ronduit lelijk en de koplampen weet ik nog niet maar ik neig ook hierbij naar lelijk. Toch met een Europees bumper en lampensetje zou het er toch leuk uitzien.MarcoPeus wrote:http://bringatrailer.com/2016/09/07/peu ... ion-wagon/
Schelvisleren bekleding heeft trouwens ook niet helemaal mijn voorkeur.
http://orangecounty.craigslist.org/cto/5765638011.html
Leuk is ook dat de Amerikanen die toch al niet hard rijden behoorlijk commentaar geven op het vermogen:
Had one of these auto/diesel 504’s – with A/C, no less! The drill went like this: spot an opening in traffic at least a half-block away; nail the throttle, and (hopefully) the engine responds by return mail, and you’ll be moving by the time your opening arrives!
Warning to all of you who have never driven a non-turbo diesel Peugot automatic. The pedal on the right is not an accelerator. It is a volume control. When you get to a hill and push that pedal down, the transmission downshifts. The car does not go faster, but it does get about twice as loud.
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
De bumpers en lampen zijn typisch Amerikaans. In die tijden was t verplicht om bumpers te hebben die een "crash" van 5 mijl per uur konden weerstaan zonder te vervormen of de body te beschadigen. Gewoon een methode om buitenlandse fabrikanten te etteren. Het gevolg: dikke bumpers met schokdempers ingebouwd. Mijn 505 sti heeft ze ook. Ik vind t wel wat hebben. Amerikaanse Peugeot eigenaren willen allemaal "Eurostyle headlights and bumpers" (ik heb er zelfs meerdere verstuurd) en ik wilde de mijne origineel houden met de Amerikaanse look.
Leuk dat commentaar op snelheid, ze vergeten alleen 1 ding. In die tijd (mid/eind jaren 70) bouwde de amerikaan b.v. de Ford Pinto, de AMC Gremlin/Pacer en nog veel meer meuk. Daar lagen me motoren in waar je u tegen zegt, de Gremlin had zelfs een 5.0V8 leverbaar. Zijn vermogen...... 110pk. Dus dat ze me niet beginnen over volume bediening via het gaspedaal want zelf bakken ze er bitter weinig van in die jaren. Ik was in 1985 in de VS met mijn ouders en we huurden een Chevrolet Caprice Classic. 5,7V8 automaat. Vermogen: 165pk. Dat had mijn 604 bijna (140pk) in 1978 al met een 2.7V6. Kortom: Amerikanen (van na 1965) en innovatie/verfijning/wegligging/design is geen goeie combi. Amerikanen en bruut geweld en accelereren in een rechte lijn met veel rook, prima combi. Daarom willen velen ook een duitsche auto maar dat is eigenlijk alleen maar omdat ze een franse niet kunnen krijgen
Leuk dat commentaar op snelheid, ze vergeten alleen 1 ding. In die tijd (mid/eind jaren 70) bouwde de amerikaan b.v. de Ford Pinto, de AMC Gremlin/Pacer en nog veel meer meuk. Daar lagen me motoren in waar je u tegen zegt, de Gremlin had zelfs een 5.0V8 leverbaar. Zijn vermogen...... 110pk. Dus dat ze me niet beginnen over volume bediening via het gaspedaal want zelf bakken ze er bitter weinig van in die jaren. Ik was in 1985 in de VS met mijn ouders en we huurden een Chevrolet Caprice Classic. 5,7V8 automaat. Vermogen: 165pk. Dat had mijn 604 bijna (140pk) in 1978 al met een 2.7V6. Kortom: Amerikanen (van na 1965) en innovatie/verfijning/wegligging/design is geen goeie combi. Amerikanen en bruut geweld en accelereren in een rechte lijn met veel rook, prima combi. Daarom willen velen ook een duitsche auto maar dat is eigenlijk alleen maar omdat ze een franse niet kunnen krijgen
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
- Beeperhorrie
- Posts: 2304
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Helemaal mee eens, maar toch snap ik het commentaar op de diesel automaat ook wel. Ik heb ooit eens een Mercedes W110 gekocht met de zelfde aandrijving; diesel en automaat. Top nog geen 100km/u acceleratie kon je meten met een kalender. Na een paar maanden doorverkocht aan iemand die van plan was er een benzine blok in te hangen. Geen idee hoe dat verder is verlopen.
Tja, en dan die blokken. Hier haalden ze in de jaren 70 al 50pk/liter, gewoon in productie modellen. en de levensduur van die grote blokken was toch ook niet beter dan onze pk monsters. Hoe noemden ze dat ook weer? Oja, 'there's no substitute for cubic inches'.
Als wij zoiets zouden doen dan had de Renault 21 er ongeveer zo uitgezien:
Tja, en dan die blokken. Hier haalden ze in de jaren 70 al 50pk/liter, gewoon in productie modellen. en de levensduur van die grote blokken was toch ook niet beter dan onze pk monsters. Hoe noemden ze dat ook weer? Oja, 'there's no substitute for cubic inches'.
Als wij zoiets zouden doen dan had de Renault 21 er ongeveer zo uitgezien:
Last edited by Beeperhorrie on 09 Sep 2016, 07:49, edited 1 time in total.
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
De 505 Turbo US version. Ditmaal uitgevoerd met Euro lights:
http://bringatrailer.com/listing/1989-p ... 505-turbo/
Waarschijnlijk de enigste 505 met werkend schuifdak.
https://www.youtube.com/watch?v=n4T3l3O ... e=youtu.be
http://bringatrailer.com/listing/1989-p ... 505-turbo/
Waarschijnlijk de enigste 505 met werkend schuifdak.
https://www.youtube.com/watch?v=n4T3l3O ... e=youtu.be
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Kijk die prijs:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
- Beeperhorrie
- Posts: 2304
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Mooie GTi toch.....MarcoPeus wrote:Kijk die prijs:
En ook nog eens niet duur.
Re: Te koop in het buitenland (US, DE, etc)
Als je t geld hebt liggen is het niet duur en dikke kans dat hij volgend jaar nog meer waard is.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95