Interclassics Maastricht 2016 niet voor Peugeot liefhebbers

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
Post Reply
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Interclassics Maastricht 2016 niet voor Peugeot liefhebbers

Post by MeneerPeugeot »

Berichten gekopieerd van het eerdere forum :)
RogerSch wrote:Vandaag met mijn vader en zoon een middagje Interclassics gedaan. Het was alweer meer dan 10 jaar geleden dat ik er voor het laatst ben geweest.

Wat viel mij allemaal op:
1] Een heel stuk groter en ook beter aangekleed dan 10 jaar geleden.
2] Het was er druk!
3] Nagenoeg geen Franse klassiekers en helemaal geen Peugeot. :( :o :shock: Wat wel? BMW's (begrijpelijk was ook een thema), Porsches (daar struikelde je zowat over), Jaguars, Rolls Royces en ander Britse klassiekers, Volkswagen busjes (T1 en T2 zonder sjoemelsoftware), Ferrari's, Lamborghini's, Maserati's, Fiat (veel 600 en 500 en oude Multipla's) en Alfa's, enkele verdwaalde Amerikaan....

Score van Franse auto's: :o
1 of 2 Facel Vega's
2 Citroën ID'sen
1 Citroën DS
1 Simca 1100
1 Matra Murena

O ja er was 1 "afgetrapte" trapauto in de vorm van een Peugeot 404...
Image


Image

O ja mijn zoon vond het wel jammer dat ik de Matra Murena niet meer had toen hij deze auto zag staan. Met z'n drieën voorin dat leek hem wel geweldig...

Image


Een verklaring waarom er misschien geen Peugeot's te koop stonden is misschien dat Peugeot eigenaren er geen afstand willen doen.... 8-)

De mooiste auto van de beurs (helaas niet te koop en voor mij ook niet betaalbaar zonder echtscheiding..) BMW 507. Man wat is dat een mooie roadster.
Tout est beau... wrote:
RogerSch wrote: Score van Franse auto's: :o
1 of 2 Facel Vega's
2 Citroën ID'sen
1 Citroën DS
1 Simca 1100
1 Matra Murena
Zelf heb ik hier een kennis geassisteerd door 4 dagen op zijn stand te staan.
(met inderdaad een paar Porsches, zoals gezegd je Peugeot verkoop je niet en heb je een Porsche dan........)
Met de titel zit je wel vrij goed, maar zo weinig frans als je hier aangeeft was het niet.

Van de Facel Vega heb ik er toch zeker een stuk of 4 gezien.
Fantastische auto's!
Voor zover ik heb begrepen wordt dit volgens jaar 1 van de thema merken, dus ik ben benieuwd!

Van Citroen was er inderdaad 1 stand met een break en wat andere ID's of DS-sen.
Maar er waren ook een paar SM's (of SM-men). ( edit. Dacht ik, begin nu een beetje te twijfelen.)

De Simca 1100 was inderdaad ook een mooie auto met weinig kilometers. (wel een beetje duur)

En dan nog de Murena in de gang.

Van Peugeot heb ik toch een heel mooie 404 break gezien, eigenlijk als nieuw.
En deze stand had ook een 404 pick-up in nieuwstaat. (origineel, niet gerestaureerd)
Verder ben ik later nog op internet een foto van een 504 Cabrio tegen gekomen. (deze heb ik op de beurs zelf ook gemist)
2 Keer Peugeot 203.

Ook Frans is een Renault 5 turbo
En een mooie originele Panhard et Levassor.

En nog wel het 1 en ander..

We kunnen denk ik wel concluderen dat er veel te weinig Frans te zien was.
Maar wel een mooie beurs met veel andere mooie auto's.

M.Vr.Gr.Marco.
MarcoPeus wrote:Helaas is het geen beurs meer voor de normale liefhebber vind ik, vooral de ruimte waar het themamerk vertegenwoordigd is staat bol van de champagne en merknamen. Daarnaast geldt er nog een entreeprijs van bijna 20 euro, parking van een tientje (en ze hebben niet eens een booster voor iemand die met een lege accu staat :oops: ) en als je op de preview-day wil gaan kijken (donderdag) dan betaal je zelfs 40 euro.
Om nog maar te zwijgen van een drankje of een broodje. Ga je daar een middag heen dan leg je gewoon 75-100 euro neer voor 2 man.

Ik ben er een jaar geweest en vond een (gebruikt) instructieboekje van een 104. Binnenin stond €10,- geschreven met potlood. Ik haal 10 euro uit de portemonnee en wil afrekenen, "nee" zegt de verkoper, "Dat is de oude prijs, dat boekje kost €17,50" Ik had m t boekje bijna in zijn gezicht gegooid maar kon me net beheersen en heb t op de stapel terug gelegd en ben weggelopen.

Om met de woorden van Jort K te spreken: "Nieuw geld" wil graag gezien worden in Duitsche meuk zoals Porsjes, BMVV, urkwarto's en WV busjes met zo veel mogelijk ramen. Peugeot is een merk dat (in hun ogen) geen status heeft en alleen bootschappenwagentjes maakt(e). Jammer.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Post Reply