mijn 205 gti 1.9 -Mischa cls500-

Voor de Peugeot 205 en 309
Post Reply
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

mijn 205 gti 1.9 -Mischa cls500-

Post by MeneerPeugeot »

Berichten gekopieerd van het eerdere forum :)
mischa cls500 wrote:Hierbij start ik ook maar alvast het topic over mijn laatste aanwinst op 205 gebied.

Aangezien ik enige tijd geleden ben begonnen met het verzamelen van auto`s (iconen uit de jaren 80, 90 tot 2000, kon de Peugeot 205 gti hier niet in ontbreken.
Na enige tijd zoeken ben ik gestuit op een origineel Nederlands geleverde rode 205 gti 1.9 uit 1991 voorzien van NAP, welke een goede basis had om volledig gerestaureerd te worden.
Inmiddels ben ik begonnen met het volledig demonteren van het interieur, en het verzamelen van diverse ontbrekende onderdelen.
Ook worden diverse onderdelen vernieuwd, aangezien deze niet in de staat verkeren waarin ze behoren te wezen.
Halverwege december zal deze auto de garage in gaan om volledig gestript te gaan worden, waarna het proces goed zal gaan beginnen,
Momenteel zijn we de laatste hand aan het leggen van een andere jongtimer( volledig nieuwstaat), waardoor de Peugeot nog even buiten moet slapen.
De Peugeot zal volledig ontroest worden waar nodig is, volledige blokrevisie, compleet overspuiten in de originele kleur, waarna deze weer volledig origineel opgebouwd zal worden.
hierbij alvast de foto`s van de aankoop...

Groet,
Mischa
Image

Image

Image
MarcoPeus wrote:Leuke GTi.
Harrie wrote:Welkom Mischa , prachtige 205 GTI.

Een GTI in originele staat is onderhand zeldzaam, er zijn er al te veel versjonnie't...

succes met de restauratie ;)

grt, Harrie
mischa cls500 wrote:Het enige wat gelukkig versjonnie't was, waren het luchtfilter en de uitlaatdemper.
Maar van deze items liggen de originele inmiddels al op het schap om aankomend jaar weer gemonteerd te worden in de auto.

Gisteren alvast weer een nieuwe voorruit inclusief nieuw rubber weten te bemachtigen en twee raamrubbers in goede staat voor de achterramen.
Auto is inmiddels kaal en zal aankomende week eindelijk binnen gaan slapen, wat overigens ook wel nodig is.......een kale auto is vragen om problemen rond oud en nieuw.
Hopelijk in het voorjaar van 2016 zal hij weer tot leven komen...maar dan volledig in nieuwstaat.

Middels foto`s zal ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen.

Groet,
Mischa.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Post Reply