Alles van de carrosserie dan heb je behoorlijk wat onderdelen.
Het subframe komt uit Frankrijk via een postpakket.
Nieuw;
Pakket;
Oud;
Na veel schoonmaken repareren.
Stond deze carrosserie in begin 2015 op marktplaats en die heb ik gekocht.
Onderdelen stuk voor stuk aanpakken.
De onderkant goed behandelen.
Remmen vernieuwen.
Enz. enz.
Nu ben ik in de opbouwende fase.
Dankzij het regelmatig contact met Harrie ben ik nu zo ver gekomen, het is heel mooi dat hij mij hierbij helpt, vooral omdat ik totaal niets van het restaureren van een auto af wist.
Ik houdt jullie op de hoogte.
Gr. Willie.
Verdere
paull en paulla wrote:Mooi om te zien, zo'n restauratie. De aanhouder wint.
Met vriendelijke groet,
Paull
MarcoPeus wrote:Boh, prachtig zeg, de auto was heel ver heen zie ik nu. Subframe, vloer, kokers, allemaal rot. Je bent weer goed op weg. Zet 'm op.
Willie wrote:
MarcoPeus wrote:Boh, prachtig zeg, de auto was heel ver heen zie ik nu. Subframe, vloer, kokers, allemaal rot. Je bent weer goed op weg. Zet 'm op.
Inderdaad de oude carrosserie was heel ver heen, hier had ik nog behoorlijk wat werk aan gehad, gelukkig heb ik de andere carrosserie gevonden, nu gaat het mooi. ik hoop deze week de motor er in te kunnen hangen.
Als er zoveel mogelijk is gemonteerd dan gaat alles naar de spuiter.
MarcoPeus wrote:Prachtig, heel veel succes maar zo te zien komt dat wel goed.
Leeuwtje wrote:Wordt weer een puike 304! Waren de originele wagen en donor even oud en welke identiteit krijgt de 304 uiteindelijk?
Willie wrote:
Leeuwtje wrote:Wordt weer een puike 304! Waren de originele wagen en donor even oud en welke identiteit krijgt de 304 uiteindelijk?
Ik geloof wel dat de donor van hetzelfde jaar is, de auto wordt weer wit en zo origineel mogelijk.
ruit'48 wrote:Bewonderingswaardig, je hebt echt je best gedaan en natuurlijk komt het dan ook helemaal goed !
gr. Kees
Dick wrote:Hey Willie, ook hier? Ik moet nog steeds even langskomen he, sorry ik ben nogal druk de laatste tijd. Komt vast goed
Willie wrote:
Dick wrote:Hey Willie, ook hier? Ik moet nog steeds even langskomen he, sorry ik ben nogal druk de laatste tijd. Komt vast goed
Ja, ook hier. De onderdelen blijven wel staan, ik hoor het wel.
Willie wrote:Gisteren de motor ingebouwd.
MarcoPeus wrote:Wauw, zo mooi om te zien. Een schoon motorblok in een vers gespoten motorruimte. Heerlijk.
RemcoFarina wrote:
Willie wrote:Dankzij het regelmatig contact met Harrie ben ik nu zo ver gekomen, het is heel mooi dat hij mij hierbij helpt, vooral omdat ik totaal niets van het restaureren van een auto af wist.
Dat geldt voor mij ook, Harrie is fantastisch..
Hij zou in Limburg moeten gaan wonen
Ziet er prachtig uit Willie
Harrie wrote:we bellen en app'en wat af , Willie
komt goed, draadjes zoek ik voor je uit, schema wordt uitgeplozen.
Mooie foto's hier, beter zichtbaar dan op FB.
grt, Harrie
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Nu ik de andere motor er in heb wordt alles veel duidelijker en klopt de bedrading. De motor loopt inderdaad mooi, en dat voor iemand die voor 2.5 jaar terug nog totaal geen verstand van auto had, daarmee wil ik mijzelf geen schouderklop geven maar het is wel duidelijk als je iets echt dan lukt het.
Natuurlijk mag je langskomen voor een bakkie en wat meer uitleg, enz. je bent altijd welkom.
Nu ik de andere motor er in heb wordt alles veel duidelijker en klopt de bedrading. De motor loopt inderdaad mooi, en dat voor iemand die voor 2.5 jaar terug nog totaal geen verstand van auto had, daarmee wil ik mijzelf geen schouderklop geven maar het is wel duidelijk als je iets echt dan lukt het.
Natuurlijk mag je langskomen voor een bakkie en wat meer uitleg, enz. je bent altijd welkom.
Gr, Willie.
Dat schouderklopje krijg je van mij !
Ik vind het geweldig dat iemand met weinig sleutel-ervaring en autotechnische kennis dit zo groots en goed aanpakt ! ( DUIM )
dank voor de uitnodiging, we spreken wat af
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Volgende week gaat de cabrio naar de spuiter, alles gaat er heen dus ook de hardtop. Voor het spuiten moet uiteraard het raam uit de hardtop, iemand tips hoe ik dit moet doen of het beste kan doen?
dag Willie, de ruit van de hardtop zit net zoals bijv. een voorruit, het rubber dat om de rand ligt moet je eerst
rondom goed los maken, doe er e.v.t. iets groene zeep aan. Zo'n ruit vind je niet, mag dus liefst heel blijven
Nu de hardtop los ligt, is dat veel lastiger ( de ruit er uit duwen ) dan in een auto, dus met minimaal 2 personen
werken. Kun je de hardtop op kop op een kussen / schuim / zandbed / gazon leggen ?
suc6, grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Het is gelukt het raam is er heel uit en het ging gemakkelijker dan ik dacht.
Alle bekleding er uit gehaald de wagen is bijna klaar om naar de spuiter te gaan.