Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
User avatar
paull en paulla
Posts: 960
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 29 Apr 2024, 14:32 met pasen was Walter karens bij mij op bezoek, en bracht dit mooie setje voor mij mee, overigens heel blij mee,ooit in de toekomst voor mijn STI.
Wat leuk dat je Walter weer ontmoet en gesproken hebt. Mooi setje koplampwissersetje heb je nu.
Ooit heb ik uitgezocht hoe aan de (nieuwe) wissers te komen.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 960
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

P.s., op de vorige pagina staat ook vanalles ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 116
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull en Paulla. leuk al het babbelen en mooie plaatjes kijken, daar wordt ik nou blij van. leuk dat ook de jongeren plezier hebben in oude meuk is leuk, zeggen ze hier,en de vrouwen hebben ook het lekkere voor jullie mee genomen, altijd lekker een hapje en een drankje,en kunnen ze over andere dingen praten dan wij mannen. was leuk ja met Walter,is alles bij mekaar ongeveer 2 uur hier geweest,en we zijn dan naar de loods gereden, is maar 10 min rijden,hij was een week hier in nederland, maar na mij moest die nog ergens anders heen. bij harrie zijn 604 gaan eerst de koppen er af, duurt nog wel twee maanden denk ik, en dan loop ik al het andere na, bedankt dat jij er aan gewerkt hebt,ik hoop dat ik daar verder niks aan hoef te doen, ga wel het brandstof systeem reinigen van achter naar voor en alles na lopen, heb al met jan de revisieman er over gehad, om de koppen te controleren,en dan verder kijken of er nog klusjes aan gedaan moeten worden voor de APK. ik hou je op de hoogte, fijn weekend voor jullie met het mooie weer, hier is het nu minder met het weer, van de week was het redelijk,groetjes.
User avatar
paull en paulla
Posts: 960
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Hoi Willy, kijk ook naar de pijlbuis van de oliepijlstok. Die is per abuis door geraakt met het rechterspruitstuk losslijpen.
Met olieverlies tot gevolg. Ben benieuwd naar de vorderingen.
Loopt de carburateurmotor al?
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 116
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull met die olie pijlbuis weet ik nog van het andere forum, heb de foto toen gezien,maar ik heb als het goed is er nog wel een liggen,dacht ik, en ik heb ook nog wel uitlaatspruitstukken liggen, heb voor jaren terug een STI blok gesloopt, koppen gehouden en nog een aantal dingen van die motor de koppakkingen heb ik ook al, toen in die tijd gekocht, toen ik harrie zijn GTI over heb genomen ik heb nog genoeg onderdelen liggen, ook twee nieuwe dempers voor achteren, ook een aantal toen gekocht,ik dacht drie setjes,ik ga kijken wat er allemaal aan te doen is, hou je op de hoogte, jij bent mijn vraagbraak :D de motor van de SL loopt, heb hem ongeveer een minuut laten lopen, loopt wel mooi, maar ben niet helemaal tevreden, cilinder 4 5 en 6 worden minder snel warm, gevoeld aan het uitlaat spruitstuk, daar is de compressie ook iets minder van, maak nog wel een keer een foto van het compressie kaartje, maar jan die zegt dat alles nog moet inlopen, maar dat hebben er al meer gezegt,wat zeg jij? heb jij dat ook al is mee gemaakt. de 106 is bijna klaar, zal volgende week wel lopen, moet nog kleppen stellen,olie erin koelvloeistof erin, en de monopoint carberateur erop,en dan alles aansluiten en dan starten, ik hou je op de hoogte. fijn weekend voor jullie groetjes. oja moet er nog achteraan om eerst het motor filmje op you tube te zetten, zij de schoonzoon van de buurvrouw,anders kan die niet op het forum gezet worden, komt tzt hier te staan, geduld graag :D
User avatar
paull en paulla
Posts: 960
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Hoi Willy, maak je nog geen zorgen over het niet gelijk opwarmen van de cilinderkop 4,5 en 5.
Kan een vullingkwestie zijn, misschien ontsteking. Is die bij jou nog met puntjes, of al electronisch.
Inlopen van de veren en kleppen kan ook wel.
Compressie is na een (flinke) boodschap nooit precies gelijk. Meer in een groep, zeg rond negen of tien bar.
Pas zorgen maken als er één of twee opvallend afwijken.
Gewoon zo doorgaan, dan komt het wel goed.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 116
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 06 May 2024, 16:48 Hoi Willy, maak je nog geen zorgen over het niet gelijk opwarmen van de cilinderkop 4,5 en 5.
Kan een vullingkwestie zijn, misschien ontsteking. Is die bij jou nog met puntjes, of al electronisch.
Inlopen van de veren en kleppen kan ook wel.
Compressie is na een (flinke) boodschap nooit precies gelijk. Meer in een groep, zeg rond negen of tien bar.
Pas zorgen maken als er één of twee opvallend afwijken.
Gewoon zo doorgaan, dan komt het wel goed.
Hoi Paull het is nog ouderwets met puntjes, ik heb wel 10 keer gekeken of de puntjes goed staan, hij loopt ook heel rustig, als die niet op 6 cilinders zou lopen, zou die ook meer heen en weer schudden op mijn hondje die er onder staat op 4 wielen, had wel een voor een de bogie dop er af getrokken,je kon dan wel horen dat die anders ging lopen.
?604Peugeot
Posts: 116
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Ik heb een video van de lopende motor online gezet:

User avatar
paull en paulla
Posts: 960
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Geweldig vind ik dit. Grote klasse. Dat doen er niet veel jou na.
Geen koeling, lang kan het blok niet lopen. De motor loopt erg rustig. Goed gedaan, vooral zo dóórgaan :) .
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 116
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull en Paula hier het compressieplaatje van mijn 604 SL ik zou nog een foto sturen zij ik.
Attachments
IMG_6909 (2).JPG
IMG_6909 (2).JPG (1.37 MiB) Viewed 37 times
Post Reply