Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 14 Mar 2024, 17:16 ja Paull, onderhoud aan de bodem is ook belangrijk,en ja je behandeld het wel goed, zo gaan ze ook langer mee, maar ik zie wel dat jij geen rotte plekken hebt, of heb je wel iets gevonden? en af en toe kan er wel eens een boutje afbreken, bij mijn 604 zijn er maar twee boutjes afgebroken, voor bij de keienvanger. had je nog een vlotter voor de rode, dat zijn toch die rondevormige voor in de tank? ik heb er vorig jaar nog een nieuwe kunnen kopen, en ook nog de opvoorpompjes, heb ook nog de oude type vlotters kunnen aankomen, zulke dingen wil ik op voorraad hebben, heb ook nog een accumolator op de kop kunnen tikken voor 55 euro, die zijn peper duur, soms komen er nog wel eens nieuwe NOS binnen bij de peugeot club, ik ben blij dat we die hier in Nedeland hebben.succes met het spoelen van het brandstof systeem, hij zal straks wel weer lekker rijden, zonder te stotteren
Bij de keienvanger is een veel voorkomende plek. De uiteinden van de keienvanger zijn ook vaak rot, maar makkelijk te herstellen met nieuw te maken stukjes. Een andere vlotter had/ heb ik op voorraad, net als een nieuw rubber tussen tank en vulhals.
Het is een 1978 TI, rond tankklepje versie. En geen beveilingsbrandstof relais, maar een kontakt op het lucht/ brandstof menghuis.
Accumulatoren zijn schaars en duur. Gelukkig hebben veel merken dit K-jetronics injectie systeem toegepast.

Goed dat je nog steeds onderdelen kunt vinden. In Frankrijk is ook af en toe nog wat te vinden, vaak klein spul.
Op de bovenste foto kun je zien, wat er aan rommel uit de tank geschut is. Dit is maar een klein gedeelte van de troep. En stinken dat dat doet :!:
De vlotterbuis is overleden. Tijd om er zelf eentje te kunnen rollen. Deze vlotters bestaan in twee soorten, tweedraads en ook driedraads. Dat is de latere variant waar de blikken buis niet als geleider benut wordt.
Aan de bodem is een plekje aan de reserve wielbak behoeftig aan een nieuw stukje plaatwerk. Dat moet ik nog maken.
Ook het hitteschild moet nog gestraald worden.
Binnenkort heb ik die gelegenheid waarschijnlijk weer. De oude straalkabine, van één bij één bij twee meter is in Nederland achtergebleven.
Net als m'n kompressor en m'n draaibank.Te groot en lastig te vervoeren. Daar is nu iemand anders gelukkig mee. Soms win je iets, soms verlies je iets.
Attachments
IMG_1113.jpg
IMG_1113.jpg (180.57 KiB) Viewed 237 times
IMG_1103.jpg
IMG_1103.jpg (216.7 KiB) Viewed 237 times
IMG_1105.jpg
IMG_1105.jpg (142.17 KiB) Viewed 237 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by 304 Friesland »

Een brandstoftank vind ik toch een vervelend ding bij een auto die lang stil heeft gestaan , vooral met nog een laag brandstof er in ,
Ik spuit ze vaak op het werk met de heetwater hogedrukspuit schoon dan is er al veel vuil verdwenen maar het resterende vuil kan je nog lang achtervolgen .
De tanks van de simca hebben een speciale vorm en echt moeilijk om schoon te maken , laatst van de 1300 hem ook schoon gemaakt maar binnen mum van tijd toch fijne roest in de carburateur .
Een kennis van mij zegt dat je er dan een machneet in moet leggen die houd de roest wel vast en als je die er dan ook nog uit kunt halen dan kun je hem geregeld schoon maken.
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull. het is een hele klus, toppie als je alles weer mooi schoon krijgt, dan zal die ook meteen weer lekker lopen op verse benzine, hoe is het met de spinnekop, zit die wel los, heb ik is een keer gelezen ergens op het andere forum. hoop dat mijn Tank nog wel schoon is, heb hem wel goed dicht gemaakt, tot er geen zuurstof bij kan, jou rubber is wel erg ver heen, ik heb er ook nog een liggen, had er twee,een verkocht aan Harrie sonderen,die van mij is gelukkig nog goed, die andere verkoop ik niet, reserve hebben is altijd makkelijk. de boutjes die bij mij waren afgebroken waren midden onder de radiateur,bij de spatborden waren ze nog goed.is het plekje in de kofferbak, een makkelijke klus? bij mij achter onder de kofferbak heb ik alle Tap eindjes vervangen, vond de schroefdraad niet meer zo Fris, door roest vorming, de hitteschilden zijn al gestraald bij mij, kleine dingen kan ik zelf stralen in mijn zelfgemaakte straalkast, zie foto twee, waar de 604 op staat, de grote onderdelen breng ik weg hier in de buurt, ongeveer 20 min rijden, hij is goed en niet duur, maak eerst de grotere onderdelen zelf zo goed mogelijk blank, en dan naar de straler,die straalt er dan over heen,wordt het ook niet zo warm, en dan in de epoxy, bijvoorbeeld een deur kost me dan 30 euro.succes met het brandstof systeem voor jou, en een fijn weekend voor jullie.groetjes.
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

kijk hier de deur voor dat die naar de straler gaat.
IMG_1491.JPG
IMG_1491.JPG (1.51 MiB) Viewed 219 times
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

304 Friesland wrote: 15 Mar 2024, 07:42 Een brandstoftank vind ik toch een vervelend ding bij een auto die lang stil heeft gestaan , vooral met nog een laag brandstof er in ,
Ik spuit ze vaak op het werk met de heetwater hogedrukspuit schoon dan is er al veel vuil verdwenen maar het resterende vuil kan je nog lang achtervolgen .
De tanks van de simca hebben een speciale vorm en echt moeilijk om schoon te maken , laatst van de 1300 hem ook schoon gemaakt maar binnen mum van tijd toch fijne roest in de carburateur .
Een kennis van mij zegt dat je er dan een machneet in moet leggen die houd de roest wel vast en als je die er dan ook nog uit kunt halen dan kun je hem geregeld schoon maken.
In deze tank zat véul roest en vervuiling van brandstofresidue, dan zit er niet anders op zat dan reinigen. Of weggooien. Niet zo mijn ding.

In 2012 is de tank ook gereinigd, gespoeld en voorzien van een bruikbaar en schone vlotter. Reeds een jaar later bleek starten lastig.
Door de 'Weekersregeling' had ik besloten de auto niet voor Nederlands kenteken aan te melden.
In 2019 is de wagen weer naar Frankrijk verhuisd. Begin 2020 is een begin gemaakt de auto weer te reanimeren.
Vanalles is tussendoor gebeurd, waardoor ik er nu pas aan toekom er tijd en energie in te stoppen. Als de auto CT heeft, kan ik verder, bijvoorbeeld de motor verwisselen voor een evenfire drie liter met viertraps automaat met lockup.
Uiterlijk moet de auto orgineel zijn/ blijven, onderhuids kan wat mij betreft best iets veranderen om de loopcultuur te verbeteren.
Blok en bak met passend aandrijfas liggen al klaar. Kwestie van tijd en energie :) .
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 15 Mar 2024, 21:43 kijk hier de deur voor dat die naar de straler gaat.IMG_1491.JPG
Dat ziet er netjes uit. Hoe schoner de deur aangeleverd wordt, hoe minder kans dat het plaatwelk deformeert door te veel straalenergie op los te laten. Daarna gelijk in de primer, om roestvorming in de kiem te smoren.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 15 Mar 2024, 21:41 Hoi Paull. het is een hele klus, toppie als je alles weer mooi schoon krijgt, dan zal die ook meteen weer lekker lopen op verse benzine, hoe is het met de spinnekop, zit die wel los, heb ik is een keer gelezen ergens op het andere forum. hoop dat mijn Tank nog wel schoon is, heb hem wel goed dicht gemaakt, tot er geen zuurstof bij kan, jou rubber is wel erg ver heen, ik heb er ook nog een liggen, had er twee,een verkocht aan Harrie sonderen,die van mij is gelukkig nog goed, die andere verkoop ik niet, reserve hebben is altijd makkelijk. de boutjes die bij mij waren afgebroken waren midden onder de radiateur,bij de spatborden waren ze nog goed.is het plekje in de kofferbak, een makkelijke klus? bij mij achter onder de kofferbak heb ik alle Tap eindjes vervangen, vond de schroefdraad niet meer zo Fris, door roest vorming, de hitteschilden zijn al gestraald bij mij, kleine dingen kan ik zelf stralen in mijn zelfgemaakte straalkast, zie foto twee, waar de 604 op staat, de grote onderdelen breng ik weg hier in de buurt, ongeveer 20 min rijden, hij is goed en niet duur, maak eerst de grotere onderdelen zelf zo goed mogelijk blank, en dan naar de straler,die straalt er dan over heen,wordt het ook niet zo warm, en dan in de epoxy, bijvoorbeeld een deur kost me dan 30 euro.succes met het brandstof systeem voor jou, en een fijn weekend voor jullie.groetjes.
Hoi Willy, de spinnekop heb ik in Kikkerland al weer vrij/ los gekregen. En bewaart met de regelplunjer los opgeslagen.
Dat is goed. In de banjo in de toevoer, is het filtertje ook vernieuwd. Wonder o wonder, deze heb ik via Alie-express kunnen vinden. Bosch levert dit niet (meer).
Er is ook geen bestelnummer van via de Bosch-site te vinden.
Het tankrubber was in 2012 nog heel. Gelukkig heb ik nog reserve liggen. Huidige benzine met ethanol (vr)eet rubber en doet stalen leidingen roesten en verstoppen. Dit om het milieu te redden natuurlijk.
Het plekje van de reserve wielbak is geen eenvoudige klus. Ik zou de gehele reserve wielbak kunnen wisselen voor een reserve exemplaar.
Maar dat vind ik zonde van de voorraad, daarom ga ik een lokaal stukje plaatwerk op maat maken. Oefening baart kunst.
Ik ben geen plaatwerker, maar waar een wil is, is een weg. Een stukje uit een bestaand wielbak halen, is mij een brug te ver.
Zonnige groet uit de Vendée.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull. hier onderdelen die al gestraald zijn,en in de epoxy zijn gespoten.
IMG_3946 (2).JPG
IMG_3946 (2).JPG (1.83 MiB) Viewed 199 times
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull,ik blijf even oefenen met de foto,s. hier zie je waar de roest allemaal kan gaan zitten
IMG_6067 (3).JPG
IMG_6067 (3).JPG (1.75 MiB) Viewed 197 times
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 16 Mar 2024, 16:10 Hoi Paull. hier onderdelen die al gestraald zijn,en in de epoxy zijn gespoten.IMG_3946 (2).JPG
Ziet er top uit.
Accubak zie ik is los, zelfs het subframe uit elkaar gepuntfreesd :!:
Roesten kunnen onze auto's prima. Een vriend van ons reed al járen P604. Steeds een 'verse' na een aantal jaren werd weer een net exemplaar aangeschaft. Op enig moment vroeg hij mij, kun je eens kijken wat er aan de hand is. Rechtdoor rijden werd steeds lastiger.
De wagen was van bouwjaar 1985, kenteken 1986. Net zes jaar oud. Kijk zelf hoe de achter draagarmen er uitzagen, aangeschaft van een particlier.
Dit is de linkerkant, rechts was net zo slecht. Beide heb ik vervangen door gestraalde en vers gespoten exemplaren.
Peugeot dealers wilden hun handen niet meer branden aan P604. Want te veel problemen mee.
Attachments
img342.jpg
img342.jpg (115.74 KiB) Viewed 159 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply