Peugeot brommers te koop
Re: Peugeot brommers te koop
Wat weet je er veel vanaf, Ben, zelfs tot wanneer bepaalde bandprofielen gemaakt zijn!
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
- Beeperhorrie
- Posts: 2304
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Peugeot brommers te koop
Ontzettend veel met brommers gedaan vroeger. Ik heb er honderden gehad. Meeste maar voor eventjes want het was voornamelijk inkoop - opknap - verkoop.
- Beeperhorrie
- Posts: 2304
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Peugeot brommers te koop
.
In vroeger tijden werden er ook gebruikte brommers verkocht. Vaak ging dat met een kleine advertentie in een krant. Natuurlijk nog zonder foto.
Nieuwe brommers werden wel geïllustreerd geadverteerd, daar hoef je bij brommers tegenwoordig niet meer om te komen.
In vroeger tijden werden er ook gebruikte brommers verkocht. Vaak ging dat met een kleine advertentie in een krant. Natuurlijk nog zonder foto.
Nieuwe brommers werden wel geïllustreerd geadverteerd, daar hoef je bij brommers tegenwoordig niet meer om te komen.
- Beeperhorrie
- Posts: 2304
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Peugeot brommers te koop
.
Deze 103 SP T16 staat momenteel op Facebook in Peugeot brommer groepen in de aandacht. Overigens niet in positieve zin.
Het is mogelijk om een T16 te maken van een gewone 103. Alle onderdelen zijn ook los te koop (nog steeds te vinden, wel heel goed zoeken naar sommige delen). Alleen moet het dan bij elkaar wel kloppen qua leeftijd van de delen. Dat is hier niet het geval. Er zitten enorm veel sportieve onderdelen op maar die horen niet allemaal op een T16. De stang van zadel naar kroonplaat is nooit op een fabrieksgeleverde T16 te vinden geweest. Voor zover ik weet is er ook nooit een lenskoplamp geweest en ook het buddyseatje hoort niet op een T16.Er zit wel wat interessant opvoer spul op (voor wie dat wil) maar gezien de afwerking van het geheel kan je ernstige twijfels over de kwaliteit van de montage beter meenemen in je overweging of dit een interessant aanschaf object kan zijn.
Kijk maar eens naar het Honda voorwiel met de compleet kapotte remschijf. Zwaar gegroefd door versleten of verkeerd geplaatste remblokken. Vervangen van de schijf kost twintig euro en dat was kennelijk te veel of het probleem van de groeven werd niet herkend door gebrek aan kennis. Dat geldt meteen ook voor de zwaar geoxideerde remklauw die òf veel pekel heeft gezien òf waar remvloeistof in flinke mate overheen is gegaan. Deze Honda klauwen willen nog wel eens de afdichting van de zuiger lek krijgen als ze met pekel in aanraking zijn geweest dus de afwezigheid van verf en aanwezigheid van bloemkool aluminiumoxide kan ook in beide oorzaken zijn oorsprong hebben gevonden.
De prijs die ze vragen voor dit op zijn minst kwalitatief dubieuze voertuig is veel te hoog. Brommers zijn duur geworden maar dit ding is eigenlijk niet meer waard dan de onderdelen die erop zitten. Ik denk dat het met zeshonderd wel flink betaald is. Je hebt het tenslotte over een niet Nederlands gekentekend samenraapsel waarvan de techniek in slechte staat is of onbekend.
Voor wie toch meer wil weten heb ik hier de link naar de advertentie. Advertentie m2084536003
Deze 103 SP T16 staat momenteel op Facebook in Peugeot brommer groepen in de aandacht. Overigens niet in positieve zin.
Het is mogelijk om een T16 te maken van een gewone 103. Alle onderdelen zijn ook los te koop (nog steeds te vinden, wel heel goed zoeken naar sommige delen). Alleen moet het dan bij elkaar wel kloppen qua leeftijd van de delen. Dat is hier niet het geval. Er zitten enorm veel sportieve onderdelen op maar die horen niet allemaal op een T16. De stang van zadel naar kroonplaat is nooit op een fabrieksgeleverde T16 te vinden geweest. Voor zover ik weet is er ook nooit een lenskoplamp geweest en ook het buddyseatje hoort niet op een T16.Er zit wel wat interessant opvoer spul op (voor wie dat wil) maar gezien de afwerking van het geheel kan je ernstige twijfels over de kwaliteit van de montage beter meenemen in je overweging of dit een interessant aanschaf object kan zijn.
Kijk maar eens naar het Honda voorwiel met de compleet kapotte remschijf. Zwaar gegroefd door versleten of verkeerd geplaatste remblokken. Vervangen van de schijf kost twintig euro en dat was kennelijk te veel of het probleem van de groeven werd niet herkend door gebrek aan kennis. Dat geldt meteen ook voor de zwaar geoxideerde remklauw die òf veel pekel heeft gezien òf waar remvloeistof in flinke mate overheen is gegaan. Deze Honda klauwen willen nog wel eens de afdichting van de zuiger lek krijgen als ze met pekel in aanraking zijn geweest dus de afwezigheid van verf en aanwezigheid van bloemkool aluminiumoxide kan ook in beide oorzaken zijn oorsprong hebben gevonden.
De prijs die ze vragen voor dit op zijn minst kwalitatief dubieuze voertuig is veel te hoog. Brommers zijn duur geworden maar dit ding is eigenlijk niet meer waard dan de onderdelen die erop zitten. Ik denk dat het met zeshonderd wel flink betaald is. Je hebt het tenslotte over een niet Nederlands gekentekend samenraapsel waarvan de techniek in slechte staat is of onbekend.
Voor wie toch meer wil weten heb ik hier de link naar de advertentie. Advertentie m2084536003
- Beeperhorrie
- Posts: 2304
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Peugeot brommers te koop
Hier een leuke 'bitsa', een zelfbouw projectbrommer.
De bouwer is uitgegaan van een CT uit 1969 (dus niet 1964 zoals in de advertentie staat). Er is een soort sportbrommer van gemaakt. Er zitten ook best wat leuke details op zoals de chroom beugeltjes op de spatborden.
Wordt dit ooit veel waard? Nee, natuurlijk niet. Maar het is wel leuk gemaakt en met wat aanpassingen is er uiteindelijk een leuke Peugeot die volledig uniek is in zijn soort. Voor de eerdere BBtjes leverde de accessoire markt eind jaren vijftig tot begin jaren zestig ook tank-zit combinaties om de damesbrommers van Peugeot (en andere merken) om te toveren tot heren modellen. Toen de C- serie uitkwam was dat er niet meer, het zou pas weer komen met de 103 serie.
Deze brommer rijdt niet maar dat kan nooit moeilijk zijn want technische onderdelen zijn makkelijk te vinden. De vermelde twee versnellingen zitten er echt niet in, het is gewoon een automaat. Advertentie m2092507848
De bouwer is uitgegaan van een CT uit 1969 (dus niet 1964 zoals in de advertentie staat). Er is een soort sportbrommer van gemaakt. Er zitten ook best wat leuke details op zoals de chroom beugeltjes op de spatborden.
Wordt dit ooit veel waard? Nee, natuurlijk niet. Maar het is wel leuk gemaakt en met wat aanpassingen is er uiteindelijk een leuke Peugeot die volledig uniek is in zijn soort. Voor de eerdere BBtjes leverde de accessoire markt eind jaren vijftig tot begin jaren zestig ook tank-zit combinaties om de damesbrommers van Peugeot (en andere merken) om te toveren tot heren modellen. Toen de C- serie uitkwam was dat er niet meer, het zou pas weer komen met de 103 serie.
Deze brommer rijdt niet maar dat kan nooit moeilijk zijn want technische onderdelen zijn makkelijk te vinden. De vermelde twee versnellingen zitten er echt niet in, het is gewoon een automaat. Advertentie m2092507848