Omdat ik het niet laten kan.

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
PeterH
Posts: 136
Joined: 19 Apr 2022, 07:12

Re: Omdat ik het niet laten kan.

Post by PeterH »

In 1981 was er ook heel wat leuks te koop als kitcar in Nederland (compleet afgewerkt of als bouwpakket)
Bijgevoegd de modellen die het bedrijfje Emves in De Bilt in de showroom had.
nova3.jpg
nova3.jpg (140.07 KiB) Viewed 376 times
spartan.jpg
spartan.jpg (186.95 KiB) Viewed 376 times
madison.jpg
madison.jpg (84.6 KiB) Viewed 376 times
PeterH
Posts: 136
Joined: 19 Apr 2022, 07:12

Re: Omdat ik het niet laten kan.

Post by PeterH »

In 1981, toen ik pas mijn rijbewijs had, heb ik (vanuit Belgie) contact gehad met Emves in de Bilt over de prijzen van een Nova of Spartan of MG TF replica bouwpakket.
Vanuit Belgie telefonisch contact nemen met Nederland was toen een hele uitdaging. Bij de telefoonmaatschappij moesten ze eerst het een en ander regelen zodat ik kon bellen.

Internationaal telefoneren is veel gemakkelijker en ook veel goedkoper geworden.
De auto's zijn vandaag helaas ontzettend saai geworden.

Sportwagens voor een kleine beurs, wat zou je nog meer willen?


Nova1.jpg
Nova1.jpg (104.47 KiB) Viewed 375 times
Nova2.jpg
Nova2.jpg (111.72 KiB) Viewed 375 times
MG TF replica.jpg
MG TF replica.jpg (36.8 KiB) Viewed 369 times
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Omdat ik het niet laten kan.

Post by paull en paulla »

Altijd leuk, een kitcar. Als het kan zelfbouw.
Je ziet ze niet vaak. Lokaal rijdt een Donkervoort rond.
Hier, In Frankrijk, mag je zelf geen kit bestellen en samenbouwen.
De wet verbiedt het simpel weg.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Omdat ik het niet laten kan.

Post by 304 Friesland »

Ik zal weer even verder gaan met dit topic al ben ik nog niet heel veel verder, wel al mee gereden en nieuwe banden ,nieuw spul op de remmen en besturing maar wachten is nog steeds op een ruitenwisser schakelaar die heb ik nu in tjechie gekocht maar dat ging nog niet zo makkelijk , betalen was al lastig en het versturen via die site ook onmogelijk dus ik hoop dat hij komende week komt , anders ben ik bijna 50 euro kwijt.
maar dan maak ik opnieuw een afspraak bij de rdw ,denk dat ik met de patrol ga want tie is 14 februari belastingvrij en kan ik er eindelijk mee rijden .
Busje wat ik gekocht had laatst de Peugeot expert is ook al lang weg ,wel met een erg vervelende man die hem kocht ,hij dacht werkelijk een nieuwe auto gekocht te hebben en tot doodsbedreigingen aan toe hem nu eindelijk maar geblokkeerd op wats app na ook nog aangifte van bedreiging gedaan te hebben bij de politie .
Dit jaar wil ik kijken of ik wat minder of liefst helemaal niks meer koop , er mogen zo ongeveer 6 auto,s weg dus dat eerst maar eens oppakken.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2225
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Omdat ik het niet laten kan.

Post by Beeperhorrie »

Tja er loopt wat raar volk rond. Zeker in het geval van een auto begrijp ik het niet, je kijkt toch wat je koopt. Bevalt het niet dan sla je over.
Ik heb vroeger heel wat in brommers gehandeld en daar ook wel eens een paar keer een miskoop gedaan. Pech gehad, daar leer je van. Volgende keer betaal je minder of zie je van de aankoop af.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Omdat ik het niet laten kan.

Post by Tuuur »

Jee wat een ervaring weer Hans, dat soort kopers wens je niemand toe.
Ik herken je verhaal van “geen nieuwe meer kopen”, ik heb dat met gitaren, er staan hier nu zo’n 20, naast 6 basgitaren.
Ook hier zou ik er eerst een stel moeten verkopen maar in plaats ervan bouw ik nog meer nieuwe.
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Omdat ik het niet laten kan.

Post by paull en paulla »

Tuuur wrote: 23 Jan 2024, 14:15 ik heb dat met gitaren, er staan hier nu zo’n 20, naast 6 basgitaren.
:o :shock:
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Omdat ik het niet laten kan.

Post by 304 Friesland »

De schakelaar is eindelijk binnen dus die zal ik binnenkort even monteren en de laatste dingetjes nog even aan de Skoda doen
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Omdat ik het niet laten kan.

Post by 304 Friesland »

Deze auto is inmiddels op Nederlands kenteken en nieuwe apk en ook al verkocht naar een liefhebber boven in Limburg.
Het verhaal waarmee ik de koop van deze auto begon was dat ik een Skoda 1000 mb in Belgie had gezien maar die uiteindelijk voor ik er naar toe kon helaas verkocht was ,deze toen maar gekocht heb ,leuk om ervaring in dit merk te doen en nu dus weg
Ik vond nog een op marktplaats ,was achteraf echt een voor onderdelen maar deze toch gekocht ,wel een 1000 mb van 69 net als ik zelf en met Duitse papieren maar echt zooo slecht ,wel lopend gemaakt en maar snel weer op facebook te koop gezet waarop een vader een zoon kwamen kijken en ik vertelde dat ik graag zo een wilde hebben maar dit hem niet werd.
Ze hadden er ook een die wat onderdelen miste dus deze kwam goed van pas.
Na de nodige leuke gesprekken lieten ze doorschemeren dat ze hem ook wel verkopen wilde dus ik de auto bekeken en deze ook gekocht.
Is van 68 origineel Nederlander en 44 dkm gereden en nieuw verkocht in Harlingen .
Maar klokgaaf ,er is iemand aan begonnen met opknappen en zo staat het er nu half bij.
Ik moet hem nog ophalen , hoop dat volgende week te doen , dit is nog weer net een type ouder dan de sloper , achterruit en voor kant iets anders dan de sloper maar ik vind ze toch erg leuk.
het lukt mij niet om met de telefoon op tapatalk te komen , dan kan ik fotos plaatsen , nu helaas niet.
Post Reply