Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
IVARIO
Posts: 442
Joined: 03 Feb 2016, 06:34

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by IVARIO »

Hele mooie klusruimte en wat staat die 604 strak geparkeerd :-)
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by 304 Friesland »

Als ik een 604 zou willen kopen dan is er in Frankrijk toch regelmatig een leuke auto te vinden voor redelijk geld .
Niet dat ik er een wil kopen alleen omdat ik al te veel heb maar een turbodiesel zou ik toch best wel willen hebben aangezien deze auto,s heerlijk rijden .
Zal bij dromen blijven en genieten van de auto,s die ik al heb , binnenkort gaat de patrol de weg op ,wat comfort betreft natuurlijk mijlenver verwijderd van de 604 maar motorisch met zijn 6 cilinder turbodiesel natuurlijk wel een aardigheid om mee te rijden.
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

IVARIO wrote: 19 Dec 2023, 19:30 Hele mooie klusruimte en wat staat die 604 strak geparkeerd :-)
Dag Ivario, Schoon werken vind ik plezierig. Met voldoende daglicht liefst.
Een opgeruimde werkplaats is overzichtelijk en prettig werken.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

304 Friesland wrote: 20 Dec 2023, 19:58 Als ik een 604 zou willen kopen dan is er in Frankrijk toch regelmatig een leuke auto te vinden voor redelijk geld.
Niet dat ik er een wil kopen alleen omdat ik al te veel heb maar een turbodiesel zou ik toch best wel willen hebben aangezien deze auto,s heerlijk rijden .
Zal bij dromen blijven en genieten van de auto,s die ik al heb , binnenkort gaat de patrol de weg op ,wat comfort betreft natuurlijk mijlenver verwijderd van de 604 maar motorisch met zijn 6 cilinder turbodiesel natuurlijk wel een aardigheid om mee te rijden.
Dag Hans, als je tijd en geduld kunt opbrengen, kun je best nog wel een nette P604 vinden.
Kopen is ook niet zo moeilijk, rijdend maken en houden, dat is een ander verhaal.
Het zijn vaak diesels, veel kilometers en ook de dagen moe.
De SL's, carburateur-versies worden ook best wel veel aangeboden. Nog wel wat werk voor de boeg, want hier is het tanken en tuffen.
Met een (gering) ongemak gaat de auto meestal al de deur uit. Garages beginnen er niet aan. Want geen onderdelen en expertise beschikbaar.
Overigens is onze collectie, voorlopig, zo wel compleet. Genoeg te doen om het wagenpark netjes en rijdend te houden.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

IVARIO wrote: 19 Dec 2023, 19:30 en wat staat die 604 strak geparkeerd :-)
Klopt Ivario, Na bijna veertig jaar (komend jaar feestje :idea:) ken ik de auto op de cm.
Zo passen drie auto's naast elkaar en kan de schaarbrug gebruikt worden.
En kan ik ook nog erlangs lopen plus past er nog een trapje tussen om op het vloertje te komen om ondedelen te halen.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Met een grijze auto op pad, op een grijze dag...
Maar de dagen lengen alweer met één minuut per dag op het moment.
Attachments
IMG_4539.jpg
IMG_4539.jpg (133.58 KiB) Viewed 363 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Mooie foto en een mooie P604 GTI paull mijn startmotor is eindelijk klaar,heb er lang op moeten wachten, maar nu kan ik volgende week de bak aan het blok schroeven en de nieuwe koppeling plaat en drukgroep en druklager plaatsen dan nog even de kleppen stellen,als ik vragen mag hoe jij dat doet dan de olie erin en wat olie over de nokkenassen gieten, de kleppendeksels laat ik er nog even af om te kijken of ik olie boven in krijg bij de kleppen en bij de kettingen, ik hoor graag van jou, groetjes en een fijne jaarwisseling voor jullie van ons.
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Hoi Willy, ik ben niet helemaal zeker wat je vraagt.
Wil je het blok buiten de auto testen en draaien?
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull ja ik wil het blok buiten de auto laten draaien, moet nog onder de motorkap de ruimte spuiten.groetjes willy
User avatar
paull en paulla
Posts: 936
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 30 Dec 2023, 18:12 Hoi Paull ja ik wil het blok buiten de auto laten draaien, moet nog onder de motorkap de ruimte spuiten.groetjes willy
Ah, brandstof met een los tankje met retour, natuurlijk. En een accu,voor o.a. spanning voor de ontsteking en de startmotor, daar denk ik nu even aan.
Heb je een frame om het blok met bak in te monteren? De basis van een motorframe is bij mij het motorsubframe plus de balk voor de radiateur.
De rest volgt vanzelf ;) Koeling ook natuurlijk, zoiets kan wel.
De startmotor kun je met een drukschakelaar bekrachtigen. Laat de motor eerst zonder brandstof ronddraaien, om oliedruk te kontroleren, kijk ook of het blok koelwater en motorolie dicht is.
Het olielampje via de oliedruksensor aan de plus leggen, dan zie je het lampje uitgaan bij voldoende oliedruk.
De dynamo aansluiten kan, maar hoeft niet. Het is alleen een proefopstelling. Daar denk ik nu even aan, wellicht ontgaat mij nu iets, het tenslotte al laat.
Dit is een plaatje, nog uit 2017. Eeuwheid geleden lijkt het alweer...
En kijk wat ik al zoekend tegen kom, volgorde is niet op orde, maar wat maakt het uit.
Zet het blok goed vast, anders kan het 'ontsnappen' en kun je het achterna rennen :)
Maak eens een foto, kunnen we meegenieten van je noeste arbeid.
Attachments
IMG_1176.jpg
IMG_1176.jpg (181.84 KiB) Viewed 322 times
IMG_7657.jpg
IMG_7657.jpg (135.31 KiB) Viewed 322 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply