Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
User avatar
paull en paulla
Posts: 940
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 28 Oct 2023, 18:06 Hoi Paull leuk om het werkpaard te zien met de houten balken op de Imperial, wat ga je maken,het is nog mooi weer bij jullie zo te zien, hoeveel graden is het nu? hier heeft het een paar dagen geregend, vandaag was het droog met een beetje zon, maar het wordt al frisser hier. Ben met het blok bij jan de revisie man geweest, de hoogte van de bussen waren goed, tussen de 0,16 en de 0,23 zijn, de drijfstang lagers hebben we aan getrokken en ook de hoofdlagers met vloeibare pakking er tussen,verder heb ik de olie zeef met de spatplaat gemonteerd en de nieuwe pakking met de karterpan geplaatst, toen het blok weer om gedraaid en de koppakingen geplaatst met de koppen er weer op,,hoe trek jij de koppen aan als ik vragen mag,,ik heb ze eerst aan getrokken met 6 kg allemaal, en dan weer bij 1 beginnen,die weer los en dan met 2 kg aantrekken en dan 90 graden, doe jij dat ook zo? de uitlaat spuitstukken zitten er ook al weer op en ook het y stuk zit er al weer op voor het koelsysteem, de meeste dingen gaat allemaal via het werkplaats handboek, af en toe moet ik het een paar keer lezen, om het te begrijpen, anders vraag ik het wel aan jou :D ik krijg wel goede tips van jou, bedankt nog voor de andere tips. de andere foto,s zijn ook mooi die er eerder opstaan, is het nu een winterstop bij jullie, of hoe gaat dat daar. fijn weekend en tot weer een update groetjes willy
Hoi Willy, het hout is om een trapreling te maken. En een reling op een vloertje. Of twee vloertjes om precies te zijn.
Vandaag is het maar achtien graden geworden, gisteren één en twintig. Met een zuidwester wind. En een enkel buitje er overheen.
Ik gebruik het handboek ook, soms het handboek van Renault, is soms duidelijker, voor mij.
voor het auto-cluppie is het nu winterstop, er volgen nog wel een paar etentjes en gezelligheid samen. Met of zonder auto, het maakt niet uit.
Binnenkort meer, over vanalles en nogwat...
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 940
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Drukdruk en nog eens druk. De auto ligt ook nog eens bomvol met van alles en nog wat enigszins achterover, zonder achterbank zelfs.
Ook de plek voor de voorpassagier is helemaal vol.
Nog een werkpaard. Ze doen het met groot gemak en veel plezier:
Attachments
IMG_4407.jpg
IMG_4407.jpg (141.51 KiB) Viewed 484 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 110
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hallo Paull. dat is wel een snel werkpaard :D :D :D sonde om er spullen in te leggen, je hebt toch een genotsknots daar achter onder de bumper, dan hang je er toch een kar achter, of kon of wil je dat niet, het is jou keuze, en wat ga je allemaal doen? onderwerp blok van mij, weet jij of bij de 604 ti of Gti ook een pakking op het y stuk licht, tussen de twee cilinderkoppen, bij de carberateur versie wel,bij de volvo hoorde ik vanmiddag dat die er niet is, ga na vragen of ze nog zijn aan te komen bij Renault, je hoort het nog van mij, in de volgende Update,groetjes van hier.
User avatar
paull en paulla
Posts: 940
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 07 Nov 2023, 18:05 Hallo Paull. dat is wel een snel werkpaard :D :D :D sonde om er spullen in te leggen, je hebt toch een genotsknots daar achter onder de bumper, dan hang je er toch een kar achter, of kon of wil je dat niet, het is jou keuze, en wat ga je allemaal doen? onderwerp blok van mij, weet jij of bij de 604 ti of Gti ook een pakking op het y stuk licht, tussen de twee cilinderkoppen, bij de carberateur versie wel,bij de volvo hoorde ik vanmiddag dat die er niet is, ga na vragen of ze nog zijn aan te komen bij Renault, je hoort het nog van mij, in de volgende Update,groetjes van hier.
Hoi Willy, aanhanger kan ook, als nodig. Ik ben een extra stalling en werkruimte aan het inrichten. Met flink vloeroppervlak en een paar extra vloertjes.
Keuken en kantine zit er ook bij. Altijd wat te doen. Bij de injectie variant is er geen warmte isolatie voorzien onder de luchtweger.
Vaporlock wordt voorkomen door de brandstofdruk via accumulator het behouden.
Als je wilt, kun je zo'n papierenpakking zelf maken.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 940
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Als nodig wordt de aanhanger en ook een werkpaard ingezet.
Hier voor het snoei afval. Alweer een paar weken geleden.
Want hier regent het ook af en toe, flink.
"Never a dull moment".
Attachments
IMG_4463.jpg
IMG_4463.jpg (205.11 KiB) Viewed 417 times
IMG_4467.jpg
IMG_4467.jpg (240.45 KiB) Viewed 417 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 110
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull mooie foto,s van het werkpaard, en ook was het mooi weer zo te zien. ik heb al zo een pakking gemaakt van 3mm pakking papier, maar het liefst heb ik die origineel,heb net de renault club een berichtje gestuurd, hoop dat ik daar bericht van krijg,die blokken zaten ook in een Renault 30 met carberateur versie, ik zie ook op ebay fr zo een pakking staan, maar ga geen 50 euro betalen en met opsturen naar hier, ben ik ongeveer 70 euro lichter,dus nog even afwachten. vrijdag verder met het blok, dan gaat de distributie er weer op. succes met het verder bouwen van de garage met alles er om heen. groetjes daar.
User avatar
paull en paulla
Posts: 940
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Uitstapje met de dames. Het was gisteren aardig weer, zon met een wolkje. En uiteindelijk vijftien graden.
En dat eind november.
Attachments
IMG_4518.jpg
IMG_4518.jpg (142.6 KiB) Viewed 324 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 110
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

lekker een uitstapje met de Dames en ook nog mooi weer, wat wil je nog meer, af en toe moet je er even uit,anders blijf je maar bezig of werken. hier is het niet zo een mooi weer, veel regen gehad de af gelopen paar dagen,en het kwik niet boven de tien graden, en ook al een keer moeten ruiten krabben van de auto, maar gelukkig kan ook ik droog sleutelen, fijn weekend voor jullie daar, groetjes van uit grave.
User avatar
paull en paulla
Posts: 940
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Dag Willy,
Hier wordt het ook frisser, nog maar dertien graden, verder wel droog en aangenaam.
Ruiten krabben doen we hier niet meer. De zeldzame keer dat het gevroren heeft, wachten we een uurtje, en weg is de vorstaanslag :idea:
Overigens is het niet altijd koek en zopie, uh, koek en ei.
Drie weken terug waren we genodigd bij het Peugeot 604 International onderdelenmagazijn.
Om lichtgrijze deurpanelen op te halen voor ons donkerblauwe Ti '79, de 'toverdoos' zeg maar.
Met onze lichtgrijze GTI '84 op pad, na ongeveer twintig kilometer zag ik de klok raar doen, de secondewijzer bleef haken en de dashboard verlichting brandde erg fel. Omdat het spetterde gebruikte ik de ruitewisselinterval. En de ruitewissers zwaaiden alsof het een ware lust was.
Het is bij ons vandaan zo'n twee honderd kilometer naar Le Mans rijden, ongeveer twee uur op pad.
Terwijl ik de mogelijkheden doordacht van wat er aan de hand kon zijn, spanningregelaar mogelijk, brandde plots het oliedruk en overtemperatuur lampje op het dashboard. Maar niet de dynamolamp, tegelijker tijd liep de klok weer normaal.
Met nog driehonderdtachtig kilometer voor de boeg besloot ik maar gelijk om te keren voor de zekerheid, de motor bleef lopen.
Thuis aangekomen de motor uitgezet. En geprobeerd of de motor op benzine wilde lopen, niet dus. Nogmaals op LPG gestart en liep nu wel direct.
Gelukkig reden we op de LPG brandstof.
De reis voortgezet in een andere P604, nu zonder storing, wel met enige vertaging.
Daags later nog een paar proefjes gedaan, ook het LPG relais viel niet na een paar seconde af, benzinebeveilingrelais deed helemaal niets meer.
Spanning met draaiende motor bleek net twaalf Volt te zijn.
Klaar was de dynamo ermee. Dynamo gedemonteerd en onderzocht, de sleepringen bleken de boosdoener, ééntje kompleet verdwenen en de ander nog redelijk. Dat met net 135.000 kilometer al. Voorlopig maar een andere dynamo gemonteerd, met nieuwe koolborstels. En een ander benzinebeveilingrelais plus een ander gasrelais gemonteerd.
Overigens was ook de spanningregelaar overleden doordat de koolborstel/ sleepring gevonkt hebben.
Atijd wat te doen, geen moment verveling. Een foutje kan altijd eens voorkomen, maar niet altijd voorkómen.
Fijn weekeind.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by 304 Friesland »

Dat was anders nog een spannende rit geworden als je doorgereden had en ik denk dat je het niet gehaald had want dat gaat niet lang goed als hij niet meer bijlaad dus goed dat het niet te ver van huis gebeurde.
Ja is natuurlijk ook schrikken als er meerdere lampjes gaan branden beter altijd even kijken wat het is.
Zo heb ik het zelf een keer gehad ,was toen met een oude Hanomag f66 vrachtwagen en op weg naar de apk in Heerenveen , een km voor de afslag het oliedruklampje aan , dus wel direct uit gezet en gelukkig een afslag eerder hem uit kunnen laten rollen en op de vluchtstrook gezet , stap uit en kijk achterom , een heel zwart spoor dus maar eens gekeken waar dat vandaan kwam , compressor afgebroken van de steun en het tandwiel er onder pompte zo de olie uit het blok .
Ik had nog 5 liter bij mij en de pomp een beetje op zijn plek gedrukt en klein beetje vast kunnen zetten en zo maar binnendoor naar huis , gang maken en de motor weer uit en uit laten rollen maar ben thuis gekomen.
Post Reply