michael wrote: ↑25 Aug 2023, 15:27
Heeft een van jullie ervaring met het restaureren van de draagarmen van een 504 TI ?
De auto is verder helemaal top, nieuwe dorpels er ingelast, nieuwe deur en spatborden, echt een mooie topper geworden.
Echter we komen nu de toch wel slechte draagarmen tegen.
Ben meer een pickup man, dus als iemand me wat tips kan geven , graag !!
Michael
Dag Michael, het ligt er aan wat je bedoelt. Maak eens een foto.
Stralen is wel handig, als nodig stukken erin lassen.
Geen dun blik, maar plaat van 1,5 of 2 mm.
Achterop waar een puntlasnaad zit, wil het nog al eens mis gaan.
Open kloppen, als er nog iets van over is en dicht lassen.
Soms is de (veer)schotel, onderin, flink aan gedaan. Dat is meer werk.
Maar ik heb ze ook 'kafrot' gezien. Jaar na jaar werd door iemand, de wagen van een vriend,
APK 'klaar' gemaakt. En steeds de rottigheid afgekit. En met zwarte bitak 'netjes' gemaakt.
Zo erg werd het op een gegeven moment, dat de wagen 'vreemd' begon te sturen.
Het hele verband was zoek. Of ik even twee goede draagarmen wilde afstaan, voor het goede doel.
Wat denk je zelf
Veel verschil is er, volgens mij, niet tussen de draagarmen voor P504 en P604.
Spoorbreedte is anders, meer niet,denk ik.
Wie het weet mag het zeggen.
Mogelijk kan Martijn hierin iets voor je betekenen.
Zover ik weet, gaat ook de onderdelen collectie in de verkoop.