IVARIO wrote: ↑12 Apr 2023, 16:32 Sorry voor de late reactie, heren! Ben een tijdje "minder" actief geweest.
Update: de NSU heeft tot 08/2022 zo'n 1.000 km zo goed als probleemloos gereden, maar op de terugweg van een oldtimerbijeenkomst gaf ze de geest.
Wat bleek: de hoofdsproeier was eruit getrild en in een van de twee cilinders gevallen en tussen de uitlaatklep en de klepzitting vermorzeld! Daardoor sluit de uitlaatklep niet meer. Dit blijkt geen onbekend euvel te zijn bij die NSU'tjes, maar ik wist het nog niet. Volgende keer de sproeier vastzetten met Loctite, is me geadviseerd.
Gelukkig zijn de cilinderwanden niet beschadigd.
Het heeft even geduurd, maar de wederopstanding is bijna in zicht: ik heb de cilinderkop meegegeven aan een technische man van de NSU-club, die er nieuwe kleppen, klepvoeringen en -zittingen in heeft gezet. Ik verwacht deze week de bestelde NSU-onderdelen binnen te krijgen uit Duitsland en dan kunnen we binnenkort de cilinderkop weer inbouwen.
NSU.jpg
20220812_071118.jpg
20230319_100246.jpg
Gelukkig niet meer schade, dat had maar zo gekund.