508 verkocht nu een met nulletje er bij

Voor Peugeot automobielen die niet in de overige categorieën zijn genoemd
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

508 verkocht nu een met nulletje er bij

Post by 304 Friesland »

Laatst bij een 508 wezen kijken van een jaar oud ,mooie auto maar toch wel laag en dus verder gekeken en toen viel mij op dat de 5008 niet zwaarder is dan onze 508 was ,dus gaan zoeken naar een 5008 ,met de optie,s die ik al jaren wil maar iedere keer niet op de auto zitten , namelijk een open dak en automaat en alleen 2 liter diesel .
Toevallig stond er een in Heeerenveen ,met deze motor kom je automatisch in een GT line uit ,ook maar 1 te koop in Nederland op dat moment .
Toch maar gaan kijken op koningsdag , echt mooie auto maar ja wel een dikke prijs en dus nog een paar bekeken maar geen een zo mooi en compleet als deze .
Dus toch de stoute schoenen maar aan getrokken en de andere dag gaan kijken ,we mochten gelijk een proefritje maken en rijd natuurlijk erg goed .
uiteindelijk besloten hem toch te kopen ,je leeft maar een keer en 1 keer een mooie echte auto moet toch kunnen en in deze uitvoering ook wel een beetje bijzonder.
Zit ook een bijzonder geluidsinstallatie in ,klinkt super en samen met leer ,massage en noem maar op wat er nog meer op zet een genot om mee te rijden.
Dit blijkt dus de auto te zijn die de directeur van de peugeot garage in Heerenveen nieuw gekocht had dus volledig onderhoud gehad en daardoor veel optie,s.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 508 verkocht nu een met nulletje er bij

Post by 304 Friesland »

Dit is hem dus.ImageImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

sv605
Posts: 91
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

Re: 508 verkocht nu een met nulletje er bij

Post by sv605 »

Wauw Hans, wat een prachtige kar zeg, gefeliciteerd :!: :!:

Daar ga je vast heel veel plezier van hebben :idea:

Heb ooit een paar jaar in het voorganger model mogen rijden, en dat was al prima; dit zal vast nog stukken beter zijn!

Ook mag je hier een flinke kar mee trekken denk ik zo; maar vooral : een echt open dak, geweldig!!

Bonne route!

Groet

Steven
User avatar
Bart-Peugeot
Posts: 402
Joined: 02 Feb 2016, 19:56

Re: 508 verkocht nu een met nulletje er bij

Post by Bart-Peugeot »

Gefeliciteerd, hele mooie en bomvolle 5008. ImageImage

Deze mag 1500 kg trekken. ;-)
In bezit van een 308 en 504.
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 508 verkocht nu een met nulletje er bij

Post by aixpeugeot »

mooie auto ! jammer dat het moderne peugeot spul zo'n troep is, de benzine versies dan. het enige wat nog betrouwbaar is, is de 2 liter of 2.2 diesel (wel dw serie uiteraard). geen idee wat nog wel of niet te krijgen is in de nieuwe 5008 ?? kwa motoren. alleen diesel is in dit land bijna ombetaalbaar helaas
zo te zien ook nog een automaat, maar dat is toch al een 8 traps automaat ? of nog maar 6 ?
nou, veel plezier gewenst nog velen km's !
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 508 verkocht nu een met nulletje er bij

Post by 304 Friesland »

De benzine motoren zijn idd niet zo goed ,ik heb daarom ook weer voor de 2 liter diesel gekozen dat was ook de enigste die ik wilde hebben , deze is nog wel met een 6 traps automaat .
Ja zo betrouwbaar als vroeger een Peugeot uit de 05 serie was dat is er niet meer maar je krijgt er wel handige dingen voor terug, de cruise control is adaptief en dat rijd veel makkelijker dan de gewone ,op een 80 km weg op 84 en hij volgt de auto voor je wel op gepaste afstand dat is wel erg handig alleen de start stop vind ik irritant die kun je zo uit zetten maar dat moet je wel iedere keer doen als je er in stapt .

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

Martijn
Posts: 159
Joined: 05 Feb 2016, 04:45

Re: 508 verkocht nu een met nulletje er bij

Post by Martijn »

Ik heb nu een eerste serie 508 met 2,2 HDI-16. De enige e ik wilde hebben inderdaad, want die THP motoren zijn waardeloos. Nu aan het rondkujken voor een opvolger maar Peugeot mag idd maar 1500/1600 trekken en dat is te weinig voor de autoambulance. Dus ook voor dagelijks ga ik over naar Duits, denk ik.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 508 verkocht nu een met nulletje er bij

Post by 304 Friesland »

Ik heb de Citroen vrachtwagen nog die mag bijna 1500 kg laden en nog een patrol die over 2 jaar belastingvrij is dus dan kan ook die voor de aanhanger en voorlopig voor die enkele keer neem ik de gok maar , voordeel is dat het een grote auto is en dus al snel een goede combinatie lijkt ,de 508 mocht net geen 1800 trekken maar zag er heel anders uit omdat die vrij laag was.
Maar in een fuik kom je er natuurlijk niet mee weg , een 3008 was ook een optie ,ik heb geen 7 zitter nodig en de 3008 mag wel weer ik geloof 1700 trekken met de 2 liter motor maar uiteraard is die ook bijna niet te vinden dus doen we het maar zo.
De benzine versie met een 1200 3 cilinder dat kon je 30 jaar terug ook niet bedenken , dat vind ik echt niks voor zo,n grote auto ,kan ook nooit lang mee gaan lijkt mij.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: 508 verkocht nu een met nulletje er bij

Post by Beeperhorrie »

Inderdaad een erg mooie auto maar qua trekkenvind ik het erg tegenvallen. Is een Discovery niet een optie? :mrgreen:
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 508 verkocht nu een met nulletje er bij

Post by 304 Friesland »

We hebben de auto nu iets meer dan een half jaar en de garantie is er dus van af ,ben al verschillende keren mee terug geweest ,auto is gewoon heel slecht afgeleverd door Peugeot Hylkema Heerenveen , bij de proefrit vond ik al dat hij niet echt lekker reed en dat voornamelijk door trilling in de wielen en dat ook gezegd toen we terug kwamen van de proefrit.
De auto was aan groot onderhoud toe dus de werkplaats zou daar naar kijken volgens de verkoper dus daar vertrouwde ik bij zo,n dealer dan ook volledig op.
Toen we hem ophaalde reed hij nog niet lekker dus de week er op maar gebeld met nog wat andere dingetjes die niet goed waren,
Mee gereden met een monteur ,ik zei de banden makken veel lawaai ,ja dat weet ik zei hij gelijk en de bestuurdersdeur zat er niet mooi in ik had al een opmerking gehad of ik niet een schade auto gekocht had en dat liet ik dus zien ,hij keek er naar en zij doodleuk ,daar kunnen we niks aan doen en toen ik over de banden begon was het antwoord ze zijn functioneel nou je zou hem toch neerknuppelen die monteur.
Op mijn aandringen hebben ze de auto even geprobeerd op 4 andere wielen en ja volgen hun reed dat wel stukken beter maar niet even kijken wat er aan de andere banden mankeerde .
Daar ben ik uit frustratie zelf maar naar gaan kijken en voor de zekerheid bij een kennis laten doen die altijd in de banden heeft gezeten en bleek er een band met een flinke hoogteslag bij te zitten waardoor de auto echt niet goed reed .
Al vanaf het begin remde hij niet echt heel zuiver en dat werd steeds erger du daar hebben ze ook naar gekeken ,antwoord dat is de automaat die terug schakelt ,nou dus niet want bij 80 schakelt hij echt nog niet terug en bij op de motor afremmen doet hij het niet dus met de werkplaats chef gereden en ja idd hij voelde het nu ook en zat volgens hem in de achterremmen ,hij stoot bij het remmen of happen hoe je het maar noemen wilt dus er zitten nu achter nieuwe remmen op en volgens hem was het nu klaar ,dus niet doet net zo dus weer terug ,nee hij is goed ze hadden met andere wielen geprobeerd en dan deed hij het niet ,heb er nu een nieuwe set 17 inch met nieuwe michelin banden onder zitten maar doet net zo.
voor is het bijna ijzer op ijzer na 10 km ,wat hij mij vertelede dat ze kijken of het de volgende beurt haalt dan vervangen ze het niet ,dat is nu nog 20dkm gaat dus echt niet lukken dus moet er maar weer op hoge poten heen om te kijken wat we er nu weer mee moeten . ik betaal veel geld en gewoon klote garantie ,ook peugeot nederland had ik in het begin al gebeld en die vonden het ook niet netjes allemaal maar er gebeurd niks mee.
Auto rijd nu op de nieuwe wielen wel goed op de remmen na nu dat gelukkig wel maar geel leuk begin met een voor ons nieuwe auto ,achteraf had het een 3008 moeten zijn aangezien alle 5008 2de serie heel veel bandengeluid doorgeven naar binnen en een 3008 helemaal niet .
Ik kan er nog wel veel meer over vertellen ,doe ik maar niet dan erger ik mij er weer aan , laat hem nu deze week even staan zodat de km stand nog net onder de 10duizend staat aangezien hij voor de remmen nog terug gaat voor garantie.
Een ding ben ik wel erg over te spreken en dat is de geluids installatie die is geweldig , makkelijk muziek met de telefoon afspelen en ik hou wel van een goedklinkend stukje muziek dat komt er wel uit ,hoop nu dat de auto langzaam van een erg dure radio naar een goed rijdende en goedwerkende auto veranderd
Post Reply