Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
User avatar
paull en paulla
Posts: 945
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

peunormal wrote: 24 May 2020, 20:26 inderdaad, morgen is weer een rit met de 604 voorzien vanuit Eindhoven naar de oude Hanzestad Zwolle. De volgende dag via Deventer en Zutphen naar Venlo.. en de dag daarop weer naar Eindhoven.. in elk geval dus ook lekker langgerekte kilometers toeren.. (hopelijk zonder shit) :)
En :?: Plezier beleefd :?:
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
peunormal
Posts: 217
Joined: 11 Apr 2020, 15:56

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by peunormal »

paull en paulla wrote: 26 May 2020, 12:30 En :?: Plezier beleefd :?:
'Zekers. 'n kleine 500km verder op de teller. De 604 deed 't soepel en 't is gewoon 'n fijne reisauto. Het benzineverbruik was ook al volgens boekje. De temp. meter loopt wel wat op in de file en in de volle zon, terwijl radiator & grote VEN in orde zijn. Airco in de auto mis je ook wel enigzins. Maar ja....
ps. ik vergat helaas foto's te maken van de auto :cry: (volgende keer!) 
User avatar
paull en paulla
Posts: 945
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

peunormal wrote: 27 May 2020, 11:43
paull en paulla wrote: 26 May 2020, 12:30 En :?: Plezier beleefd :?:
'Zekers. 'n kleine 500km verder op de teller. De 604 deed 't soepel en 't is gewoon 'n fijne reisauto. Het benzineverbruik was ook al volgens boekje. De temp. meter loopt wel wat op in de file en in de volle zon, terwijl radiator & grote VEN in orde zijn. Airco in de auto mis je ook wel enigzins. Maar ja....
ps. ik vergat helaas foto's te maken van de auto :cry: (volgende keer!) 
Wonderlijk, dit hoor/ lees ik deze week wel vaker van P604 gebruikers!
Iets oplopen van de motortemperatuur is vrij normaal.
Eventueel zelf een schakelaar maken, in de console bijvoorbeeld, electrisch over het thermisch contact in de radiateur.
Dan kun je naar behoefte voortijdig, op tijd, de fan bekrachtigen. Doe ik bij al onze P604's, zelfs de 'handgeschakelde', preventief.

Iets luxer kan bijvoorbeeld de plus via het contact schakelen middels een relais, dan kan je niet vergeten de fan af te zetten.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
peunormal
Posts: 217
Joined: 11 Apr 2020, 15:56

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by peunormal »

paull en paulla wrote: 28 May 2020, 00:13 ]Wonderlijk, dit hoor/ lees ik deze week wel vaker van P604 gebruikers!
Iets oplopen van de motortemperatuur is vrij normaal.
Eventueel zelf een schakelaar maken, in de console bijvoorbeeld, electrisch over het thermisch contact in de radiateur.
Dan kun je naar behoefte voortijdig, op tijd, de fan bekrachtigen. Doe ik bij al onze P604's, zelfs de 'handgeschakelde', preventief.

Iets luxer kan bijvoorbeeld de plus via het contact schakelen middels een relais, dan kan je niet vergeten de fan af te zetten.
dank :!: Heb overigens vandaag 'n PB'tje verzonden, maar ik weet niet of dit goed functioneert (zie er nl niks van in de berichtenbox).
Helemaal begrijpen doe ik 't nog niet. Als de motor warmer wordt, slaat de (grote) fan toch vanzelf aan?
ps. Heb deze eerder continue laten meelopen; aan- en uitschakelen ging via starten/uitzetten v.d. motor.
(loopt nu overigens weer normaal via t' thermisch contact)
Last edited by peunormal on 28 May 2020, 18:56, edited 1 time in total.
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by MarcoPeus »

Mijn temperatuurmeter gaat ook langzaam omhoog als ik voor het stoplicht sta of in de file rijdt met de 604. Nu zijn meters in Peugeots nooit heel erg betrouwbaar (geweest), met name de brandstof meter die schommelt als een gek, met name in bochten en bij accelereren.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
peunormal
Posts: 217
Joined: 11 Apr 2020, 15:56

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by peunormal »

klopt m.b.t. het tegengesteld naar links en naar rechts gaan van de temp. meter afhankelijk van de vraag of je rechts of links door de bocht gaat, maar laat ik 't dan zo zeggen dat (afgezien van dat coronavirus & allerlei maatregelen) ik met de 604 momenteel liever niet bepakt op vakantie ga richting warme landen, files en de alpen (bijv).. Daarvoor vind ik de koeling gewoonweg te onbetrouwbaar.. :(
User avatar
paull en paulla
Posts: 945
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

peunormal wrote: 28 May 2020, 19:44 klopt m.b.t. het tegengesteld naar links en naar rechts gaan van de temp. meter afhankelijk van de vraag of je rechts of links door de bocht gaat, maar laat ik 't dan zo zeggen dat (afgezien van dat coronavirus & allerlei maatregelen) ik met de 604 momenteel liever niet bepakt op vakantie ga richting warme landen, files en de alpen (bijv).. Daarvoor vind ik de koeling gewoonweg te onbetrouwbaar.. :(
Het heen en weer zwaaien van de temperatuurmeter, is het gevolg van de massa van de naald. (natuurwet)
En is dan ook geen reëel beeld van de temperatuur.

Als je een infra-rood thermometerje hebt (voor weinig bij Ali- Ex enz) kun je redelijk betrouwbaar de temp controleren, van de koppen, de radiateur, wat je ook wilt. (Werkt ook op mensen, of warmte lekkage van je huis)

De genoemde schakelaar op de consôle is handig, weet ik uit ervaring.
Tot de Weekers-regeling heb ik elke vakantie een P604 op vakantie mee genomen, misschien tegen beter weten.

Is het avontuurlijk reizen?, of is het onverandwoord reizen, met een voiture zo oud...
Het ligt eraan, hoe je in het leven staat.

Tegenwoordig nemen/ pakken wij voor iedere reis van enige betekenis één van de P604's mee, vermits het niet regent.
Ook in de winter, er wordt hier niet gestrooid met zout.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
peunormal
Posts: 217
Joined: 11 Apr 2020, 15:56

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by peunormal »

paull en paulla wrote: 28 May 2020, 21:14
Als je een infra-rood thermometerje hebt (voor weinig bij Ali- Ex enz) kun je redelijk betrouwbaar de temp controleren, van de koppen, de radiateur, wat je ook wilt. (Werkt ook op mensen, of warmte lekkage van je huis)
inderdaad, kan ik meteen ook op corona testen (meten = weten ;))
User avatar
paull en paulla
Posts: 945
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 21 May 2020, 04:25 aan de grille te zien een fase1 r5.
ook het oude type r5 heb ik altijd leuk gevonden. ik had er eens twee van het oude type gekocht. een alpine turbo (kafrot) en een gewone (die was wel gaaf). en wilde dus alles ombouwen op die gewone, maar die heb ik nooit gekregen helaas vanwege kleine miscomminicatie onderling in het bedrijf waar ik de auto gekocht had. helaas later de alpine turbo weer verkocht en is gesloopt.
wel later heb ik een gtturbo gehad. dat was wel een leuk ding ja. maar was nog wel wat werk uiteindelijk aan, drijfstang tikte en kachelradiateur was lek. maar een ding weet ik wel, dat ding ging als de brandweer, leuker eigenlijk dan een 205 gti, maar oh zo gevoeling kwa techniek. de auto bestaat wel nog heb ik laatst een opgezocht.
Ik lees nog even terug (in de tijd ;) ), wat weet jij veel van/ over Renaultjes 5 :!:
Vertel nog eens wat meer, ben benieuwd.
(Mag misschien best wel, want offtoppikkie)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
Tuuur
Posts: 1387
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Tuuur »

paull en paulla wrote: 30 May 2020, 11:25
aixpeugeot wrote: 21 May 2020, 04:25 aan de grille te zien een fase1 r5.
ook het oude type r5 heb ik altijd leuk gevonden. ik had er eens twee van het oude type gekocht. een alpine turbo (kafrot) en een gewone (die was wel gaaf). en wilde dus alles ombouwen op die gewone, maar die heb ik nooit gekregen helaas vanwege kleine miscomminicatie onderling in het bedrijf waar ik de auto gekocht had. helaas later de alpine turbo weer verkocht en is gesloopt.
wel later heb ik een gtturbo gehad. dat was wel een leuk ding ja. maar was nog wel wat werk uiteindelijk aan, drijfstang tikte en kachelradiateur was lek. maar een ding weet ik wel, dat ding ging als de brandweer, leuker eigenlijk dan een 205 gti, maar oh zo gevoeling kwa techniek. de auto bestaat wel nog heb ik laatst een opgezocht.
Ik lees nog even terug (in de tijd ;) ), wat weet jij veel van/ over Renaultjes 5 :!:
Vertel nog eens wat meer, ben benieuwd.
(Mag misschien best wel, want offtoppikkie)
We zijn hier niet echt heel streng in on/offtopic over het algemeen, hangt vooral af van wat de topic starter graag ziet. ;)

Maar als er meer mensen over Renault vijfje willen kletsen is een apart topic wel vindbaarder!
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Post Reply