Merci, ik zie deze voor het eerst.Tuuur wrote:De linkse is een 1955 Ford Customline fordor (= 4 door).paull en paulla wrote:Staan links op de foto twee Amerikanen ?
Andere klassiekers deel 2
- paull en paulla
- Posts: 936
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Andere klassiekers deel 2
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Andere klassiekers deel 2
Twee uitersten: een Austin Seven naast een Hispano Suiza H6, voorheen van Prins Hendrik. Amsterdam, 1968, PAC rallye
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
- paull en paulla
- Posts: 936
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Andere klassiekers deel 2
Incontinentie was in die jaren heel gewoon, overal spetters op straat
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Andere klassiekers deel 2
Een Hillman Minx en een heel vroege VW T1 bus in Amsterdam.
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Re: Andere klassiekers deel 2
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
- paull en paulla
- Posts: 936
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Andere klassiekers deel 2
Heb ik, als 'smurf', in Duitsland zien rijden, vroeg jaren zestig.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Andere klassiekers deel 2
Zomaar een DAF Kalmar in Amsterdam, 1976.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kalmar-DAF
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kalmar-DAF
Van de (Kalmar) Tjorven werden 2170 stuks gebouwd, waarvan 1195 voor de posterijen, 588 voor verkoop in Zweden en 368 voor de export, waarvan 50 naar Nederland.
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
- Beeperhorrie
- Posts: 2225
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Andere klassiekers deel 2
Er staat (of stond, ik ben er al een jaar niet meer langs geweest) er eentje nabij Muiderberg. Ze hebben daar ook tijden een Daf Pony gehad met opleggertje.
- Beeperhorrie
- Posts: 2225
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Andere klassiekers deel 2
Mijn oogappeltjes. De een afgeragd en na drie jaar in de achtertuin te hebben gewoond klaar voor definitieve afvoer. De ander is nog steeds mijn oogappel maar inmiddels wel twintig jaar verder.
De Fiat stond al jaren weer op zijn standaard wieltjes, het dwarse veerblad voor was vervangen door een stalen buis dus geen vering meer. Achter de zelfde oplossing voor de schroefveren; om de schokbrekers twee stalen bussen. Achter geen remschoenen en voor geen remklauwen meer.
Dat van geen vering had ik de sloper niet verteld toen die hem mee nam. Hij vertelde me later wel dat hij de auto op het sloopterrein los van de oprijwagen met kantelvloer wilde laten rollen en dan afremmen op de motor door de koppeling op te laten komen (de motor zat muurvast dat wist hij).
In theorie had dit best kunnen lukken maar het contact met de ondergrond deed het ding zo stuiteren dat hij een week rugpijn heeft gehad en het lossen van het brikje resulteerde in een klapper met een voor export bestemde Mondeo.
En nee, ik heb de Abarth wissers er wel eerst afgehaald. Die zijn nog voor een flink bedrag verkocht.
De Fiat stond al jaren weer op zijn standaard wieltjes, het dwarse veerblad voor was vervangen door een stalen buis dus geen vering meer. Achter de zelfde oplossing voor de schroefveren; om de schokbrekers twee stalen bussen. Achter geen remschoenen en voor geen remklauwen meer.
Dat van geen vering had ik de sloper niet verteld toen die hem mee nam. Hij vertelde me later wel dat hij de auto op het sloopterrein los van de oprijwagen met kantelvloer wilde laten rollen en dan afremmen op de motor door de koppeling op te laten komen (de motor zat muurvast dat wist hij).
In theorie had dit best kunnen lukken maar het contact met de ondergrond deed het ding zo stuiteren dat hij een week rugpijn heeft gehad en het lossen van het brikje resulteerde in een klapper met een voor export bestemde Mondeo.
En nee, ik heb de Abarth wissers er wel eerst afgehaald. Die zijn nog voor een flink bedrag verkocht.
- paull en paulla
- Posts: 936
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45