Sophia Loren in de garage
Re: Sophia Loren in de garage
Hallo Marco,
Stuur maar een berichtje via pb.
Groeten
Marcel.
Stuur maar een berichtje via pb.
Groeten
Marcel.
Re: Sophia Loren in de garage
Vandaag nogmaals de remmen ontlucht, leek nog lucht uit te komen dus goede hoop dat ze nu wel goed remde maar t is nog steeds bagger.
Iemand ideeën?
Ik heb wel Paull's idee van de dicht gesoldeerde losse leidinkjes al gemaakt, die ga ik zsm weer testen. HRC ligt weer op de werkbank in ieder geval.
Iemand ideeën?
Ik heb wel Paull's idee van de dicht gesoldeerde losse leidinkjes al gemaakt, die ga ik zsm weer testen. HRC ligt weer op de werkbank in ieder geval.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
-
- Posts: 1324
- Joined: 02 Feb 2016, 17:39
Re: Sophia Loren in de garage
De 304 van mij remde ook niet goed ,kon zelf al met rijden voelen dat het niet klopte maar op aanraden van de keurmeester toch de achterremmen zo strak als mogelijk opgesteld en toen was het toch een stuk beter waarschijnlijk door de constructie van de hrc dat dat toch heel belangrijk is anders gaat bij de 304 en ik denk de 504 alle druk naar de voorremmen , het is maar een idee misschien heb je er wat aan.
Re: Sophia Loren in de garage
De afgesloten leidingen zijn geplaatst, wat remvloeistof in de HRC gegoten. Paar keer pompen en hij zit muurvast. Dan ga ik er vanuit dat de HRC nu goed is. Toch?
Er zit boven op de HRC een boutje, moet je daar wat mee doen? Is dat om te ontluchten misschien? Anders maar eens gaan kijken naar de leidingen in de auto, ik vermoed geen lekkage, vloeistof niveau blijft gelijk maar je weet maar nooit. Misschien lekt t alleen bij druk.
Overigens, dank aan degene die bijdragen met ideeën, jullie hulp was tot nu toe erg welkom.
Er zit boven op de HRC een boutje, moet je daar wat mee doen? Is dat om te ontluchten misschien? Anders maar eens gaan kijken naar de leidingen in de auto, ik vermoed geen lekkage, vloeistof niveau blijft gelijk maar je weet maar nooit. Misschien lekt t alleen bij druk.
Overigens, dank aan degene die bijdragen met ideeën, jullie hulp was tot nu toe erg welkom.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
- paull en paulla
- Posts: 1053
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Sophia Loren in de garage
Mij lijkt de hoofdremcilinder geen verdachte meer, dit is in iedergeval wenselijk, dus goèèd( )MarcoPeus wrote:De afgesloten leidingen zijn geplaatst, wat remvloeistof in de HRC gegoten. Paar keer pompen en hij zit muurvast. Dan ga ik er vanuit dat de HRC nu goed is. Toch?
Er zit boven op de HRC een boutje, moet je daar wat mee doen? Is dat om te ontluchten misschien? Anders maar eens gaan kijken naar de leidingen in de auto, ik vermoed geen lekkage, vloeistof niveau blijft gelijk maar je weet maar nooit. Misschien lekt t alleen bij druk.
Overigens, dank aan degene die bijdragen met ideeën, jullie hulp was tot nu toe erg welkom.
Nu éérst de voorremmen aansluiten en goed ontluchten.
Dan weet je iets over het voor remcircuit ook.
Het is een stappenplan, logische deductie.
Hoe dichter je op het probleem (uitdaging) zit, hoe lastiger je het overzicht erop hebt.
Even achterover leunen, of iets anders oppakken, helpt, bij mij.
In het hoofd blijf je dan toch mee bezig.
Het boutje bovenop is om nog een leiding, of een drukkontakt te monteren.
Verder heeft het geen functie.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Sophia Loren in de garage
Kijk, da's info waar ik wat mee kan. TOP! Ik ga er mee verder maar eerst morgen en zondag Herdenking bevrijding van Echt-Susteren vieren met de Champ.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Sophia Loren in de garage
Marco, ik ben eerder al eens aan ‘t klooien geweest met een soortgelijk remprobleem. 2 hrc’s gereviseerd, maar bleef sponzig voelen ondanks dat er geen zichtbare lekkage was.
HRC uit andere auto gehaald die het daarin goed deed maar zelfde probleem.
Bleek uiteindelijk de remkrachtverdeler te zijn. Lekte niet maar zat waarschijnlijk intern vast. Nieuwe gemonteerd, probleem verholpen. Was geen Peugeot trouwens.
HRC uit andere auto gehaald die het daarin goed deed maar zelfde probleem.
Bleek uiteindelijk de remkrachtverdeler te zijn. Lekte niet maar zat waarschijnlijk intern vast. Nieuwe gemonteerd, probleem verholpen. Was geen Peugeot trouwens.
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
Re: Sophia Loren in de garage
Mja, ik heb ook mijn twijfels bij dat ding maar die is ook zeldzaam te vinden.
Ik weet nu in ieder geval dat de HRC goed is.
Ik weet nu in ieder geval dat de HRC goed is.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Sophia Loren in de garage
Hallo Marco,
Dat boutje in de hoofdrempomp is om de 2e zuiger te borgen in de cilinder. Niet losmaken.
Heb je nu een nieuwe cilinder of de oude gereviseerd?
Marcel.
Dat boutje in de hoofdrempomp is om de 2e zuiger te borgen in de cilinder. Niet losmaken.
Heb je nu een nieuwe cilinder of de oude gereviseerd?
Marcel.
Re: Sophia Loren in de garage
Ik heb de oude gereviseerd. Dat boutje heb ik los gehad om de voorste zuiger los te maken. Ging goed gelukkig en de zuiger blokkeren nu dus ze bouwen druk op.
Mijn volgende zwarte schaap om te gaan inspecteren is de remdrukbegrenzer achter. Die heb ik al eens los gehad, LEEK (Met de nadruk op LEEK) gangbaar. Ik weet echter niet wat dat ding moet doen en of die dat doet.
Mijn volgende zwarte schaap om te gaan inspecteren is de remdrukbegrenzer achter. Die heb ik al eens los gehad, LEEK (Met de nadruk op LEEK) gangbaar. Ik weet echter niet wat dat ding moet doen en of die dat doet.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95