Weer wat oud ijzer er bij

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Weer wat oud ijzer er bij

Post by MeneerPeugeot »

dit roept jeugherrineringen op,
binnedoor met de bak vol jeugdigen ik waaronder terug van uit de kiet 8-)
om het stuk oet de kloete gezopen lopen moeiijk maakte :lol:
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer wat oud ijzer er bij

Post by 304 Friesland »

Ik heb zo,n kleine 30 jaar geleden eens met een turbodiesel gereden klein stukje waar ik toen werkte die kwam toen voor reparatie maar maakte toen wel indruk maar ja die dingen zijn altijd erg duur en nu met de wegenbelasting nog niet te rijden maar deze was niet duur en natuurlijk zit er aan de opbouw laswerk maar is te overzien en onderstel is goed en verwacht ik weinig werk aan .
3 jaar laten staan lijkt een heel eind maar zolang hij niet in de weg staat en niet thuis dan gaat die tijd vanzelf voorbij en kan ik er op tijd wat aan doen zodat hij ook vroeg genoeg klaar is wanneer hij belastingvrij word als ze dat al niet veranderd hebben voor die tijd ,dan mag hij naar Afrika .
Hier op dit forum zijn er geen liefhebbers van heb ik al lang gemerkt maar ja ik moet het wat vinden en zelfs mijn vrouw vind het mooi die wil er eerder mee rijden maar goed 500 wegenbelasting ga ik echt niet betalen per 3 maand .
Later kan hij als het nodig is ook goed voor de aanhanger maar ik vind het toch een stoer ding dus leuk voor mij om te hebben, heb al wel de nodige reactie,s gehad van wat moet jij daar nou mee maar ja iedere gek zijn gebrek zeg ik dan maar.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Weer wat oud ijzer er bij

Post by MeneerPeugeot »

Ik vind het gaaf Hans, Blijft toch een mechnisch beest op wielen 8-)
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer wat oud ijzer er bij

Post by 304 Friesland »

Nou als het goed is haal ik zaterdag nog een patrol op , nu een 3,3turbodiesel met 5 bak in vrij nette staat bij de zelfde man als ik de andere ook gekocht heb ,deze moet in vrij nette staat zijn en door de turbo en 5 bak heb ik hem liever dan de andere maar eerst maar eens zien ,wel beetje een gok aangezien hij nu in Belgie staat en ik hem dus zo gekocht heb maar die man is wel betrouwbaar daarom durf ik het wel aan .
Ga er met mijn eigen aanhanger heen en leen een nep landrover een Santana van een kennis van mij , is een goed rijdende auto die het gewend is om afstanden te rijden ,het is net over de grens bij Breda nog boven Antwerpen dus dat valt nog wel een beetje mee.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Weer wat oud ijzer er bij

Post by Beeperhorrie »

Ach wat is een flinke afstand? Dit lijkt me toch prima te doen.
Ik heb eens een Fiat 600 (van 600 kilo) opgehaald in Medemblik op een 1700 kilo zware drie-assige aanhanger met kantelvloer waar normaal een kleine graafmachine op werd vervoerd. Ritje gepland om via de dijk Enkhuizen - Lelystad en Lelystad - Almere naar huis te rijden bij een pittige stormpje uit het noordwesten.
Eerste deel viel wel mee met de wind in de rug, tweede deel de wind er dus dwars op. Viel goed tegen. Water over de dijk en niet harder meer dan vijftig kilometer per uur vanwege de rukwinden.
Bij aankomst in Almere bij het gemaal bleek de weg al even afgesloten. Oom agent die moest zorgen dat niemand de dijk opging (toen nog geen verkeersbegeleiders) was zo verbaasd dat hij geen verdere vragen stelde en ik gewoon rustig naar huis kon rollen.
O ja, de trekauto, De enige met een trekhaak die ik had was een Fiat Ritmo 105TC.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer wat oud ijzer er bij

Post by 304 Friesland »

Ja vroeger toen kon er nog wel wat ,nu moet je maar hopen dat ze je laten rijden mijn 5008 kan de kar zat trekken maar ja het mag niet ,de auto die ik nu leen mag 3500 trekken dus dan zit ik daar save mee en heb sinds een aantal jaren ook het aanhanger rijbewijs maar is heen en terug goed 500 km dat is te doen .
Vroeger ook wel eens een trekker opgehaald , die woog meer dan ,2 ton en dan de aanhanger ook zeker 600 kg achter de 505 turbo diesel die 1300 mocht trekken.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

michael
Posts: 58
Joined: 08 Feb 2016, 23:26

Re: Weer wat oud ijzer er bij

Post by michael »

Ik had ook een Patrol, super voor de ahw, beter dan de 2,4 TD landcruiser die ik daarvoor had.
Maar rotten die Patrols... meters chassis moeten lassen.
Nu een Land cruiser 4.2 D , mag 3500 kg trekker en dat doet hij met plezier.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Weer wat oud ijzer er bij

Post by 304 Friesland »

Ja het is Japans ijzer dus niet vrij van roest ,en perfecte daar heb ik geen geld voor , deze is dan mij ook mooi genoeg , loopt echt mooi en rijdt goed vanmiddag even mee gereden , vanmorgen de nodige dingen gedaan , koppeling cilinder gangbaar gemaakt , startmotor werkt weer ,de andere wielen er nog onder en de bumper er weer op en het stof er af gespoeld .ImageImageImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

michael
Posts: 58
Joined: 08 Feb 2016, 23:26

Re: Weer wat oud ijzer er bij

Post by michael »

echt gaaf !
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Weer wat oud ijzer er bij

Post by Beeperhorrie »

En ineens besef ik me dat ik deze wagens ook al een tijd niet meer heb gezien. Van de week sprak iemand me nog aan op mijn 405, die had er ook al jaren geen een meer gezien (ik trouwens ook niet behalve de mijne en een break in Loosdrecht).
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
Post Reply