Andere klassiekers deel 2

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by paull en paulla »

Martijn wrote: 16 Apr 2021, 07:26 Gisteren ben ik (weer) gezwicht voor een Benz. Naast de 500SE staat er binnenkort een SL uit 1992 in nieuwstaat op de stoep. Saai? Ach de combinatie van ingetogen schoonheid en enorme kwaliteit geven me iedere keer weer een blij gevoel.
Plaatjes bij :?: ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by Beeperhorrie »

.
Ik had deze nog nooit gezien. Waarschijnlijk het product van een klein carrosserie bedrijfje maar daarom niet minder begerenswaardig. Ik heb niet veel met cabrio's maar deze wil ik wel (ondanks dat het een BMW is).

Image
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by Tuuur »

nummer 224 van in totaal 300 geproduceerd... en wat doe je dan?
Interieur eruit slopen, sportstuur erin bouwen, streetrod van bouwen...
Sommige mensen... :evil:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/che ... 1942-zwart

Image
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by Beeperhorrie »

Dat is gewoon heiligschennis.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
PeterH
Posts: 135
Joined: 19 Apr 2022, 07:12

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by PeterH »

Tuuur wrote: 27 Jul 2023, 14:04 nummer 224 van in totaal 300 geproduceerd... en wat doe je dan?
Interieur eruit slopen, sportstuur erin bouwen, streetrod van bouwen...
Sommige mensen... :evil:
Het lijkt een beetje in de geest van de tijd te liggen: originele wielen eraf, schreeuwlelijke moderne wielen erop, verlagingsset en in het ergste geval het dak verlagen.
Voor mij is zo een klassieker waardeloos geworden, net zoals een zgn electrische klassieker.
Originaliteit verkrachten wordt helaas wel gepromoot in TV programma;s als Wheeler dealers, overhauling, etc...
Bovendien krijg je APK problemen als je zo een klassieker over de grens wil verkopen.
RogerSch
Posts: 348
Joined: 02 Feb 2016, 19:31

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by RogerSch »

Tja smaken verschillen.

Met het het eerste deel ben ik met je eens qua electrificering niet helemaal. Sommige klassiekers worden er duidelijk beter van.
Ik heb een video gezien waarin ze een Citroën DS hebben geelektrificeerd. Man wat past dat goed bij de auto. En ja dan moet je het qua vermogen ook niet te gek maken maar blijf in de buurt van het originele vermogen van de auto.
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by Beeperhorrie »

Als verbouwingen worden gedaan op een manier dat ze weer terug gebouwd kunnen worden of als verbouwingen in de geest van de tijd zijn kan ik ze zeker ook waarderen.

Een elektromotor op de plek van het motorblok en dan aandrijving via de versnellingsbak kan wel. Is dan iets aparts maar de 'schade' kan makkelijk hersteld worden.
Een Maserati biturbo uit de 80's voorzien van een volledig elektrische aandrijving kan ook, hoewel niet makkelijk terug te bouwen maar er zijn veel en veel meer koetsen daarvan dan blokken die de tijd hebben overleefd. Zo komt er tenminste weer eentje op de weg.
Als iemand een 205 voorziet van een middenmotor uit een modernere Peugeot, er een turbo aan hangt en het geheel spuit als een T16 vind ik dat ook leuk (ook al komen de maten van een echte T16 en een gewone 205 niet overeen.

Wordt van een zeldzame oude auto het dak verlaagd, de carrosserie verbreed, schuin opgehangen mega wielen eronder en de halve auto volgepropt met super bass apparatuur dan ben ik afgehaakt.

Ik ken genoeg mensen die ook klassiekers verbouwen maar die raken m.i. precies de waarde van de auto. Dus geen 15.000watt boxen of 22 inch wielen eronder.

Als voorbeeld hoe je een Capri kan verketsen.

Image
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
RogerSch
Posts: 348
Joined: 02 Feb 2016, 19:31

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by RogerSch »


Once it is seen it cannot been unseen......
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by paull en paulla »

Mmm, rood is het zeker. Komt bij ons het terrein niet op...
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by Beeperhorrie »

Iemand interesse in een kevertje? Staat er wel al even.

Image

Image
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
Post Reply