Andere klassiekers deel 2

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by paull en paulla »

Prachtig, waar zijn die stylisten gebleven.
(En) er is alleen nog eenheidsworst, met dominant gezeur over elektro-tractie, vanwege belasting voordeel.
Last edited by paull en paulla on 08 Apr 2021, 23:36, edited 1 time in total.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
RogerSch
Posts: 348
Joined: 02 Feb 2016, 19:31

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by RogerSch »

Sorry maar begrijp niet wat styling van een auto te maken heeft met electrische aandrijving van een auto?
Het is zelfs zo dat met elektrische aandrijving in combinatie met accu's je ruimte technisch meer mogelijkheden heb om een interessant ontwerp te maken...
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by paull en paulla »

RogerSch wrote: 08 Apr 2021, 08:33 Sorry maar begrijp niet wat styling van een auto te maken heeft met electrische aandrijving van een auto?
Het is zelfs zo dat met elektrische aandrijving in combinatie met accu's je ruimte technisch meer mogelijkheden heb om een interessant ontwerp te maken...
Gelijk heb je en krijg je, ik heb m'n postje dan ook een beetje aangepast, dank voor de waardevolle tip.
Overigens, het is alleen maar een/mijn mening. En die staan, nog wel, vrij aan een ieder.
Of dit leid/ lijd tot interessante ontwerpen, daarover verschillen de meningen.
Voor mij zijn het elektrisch aangedreven rolstoelen :lol:
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
michael
Posts: 58
Joined: 08 Feb 2016, 23:26

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by michael »

Ik rij met even veel plezier in :
203 spartaans, super onthaastend
404/504 diesel en benzine, praktische pick-upjes , werkpaarden, herrie, tocht, roest
toyota 4.2 diesel, heerlijke 6 cilinder, lomp, groot en heel sterk
en....
XC40 P8 vol elektrisch, snel, stil, bijna alles klopt, saai ? nee.

Elke auto heeft zijn eigen beleving, zeker ook een vol elektrische !
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2224
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by Beeperhorrie »

Voor mij is dat dan weer anders. Ik heb jarenlang, tot 20 jaar geleden, Mercedes E klasse gereden, altijd nieuw en helemaal compleet. Toch is het voor mij nooit verder gekomen dan een stuk gereedschap. Ook achteraf heb ik dat niet. Alles klopt, alles op de juiste plek, meer dan genoeg vermogen, snelle automaat en toch vind ik ze nog steeds saai.

Van de week de 405 weer uit de winterpauze doen ontwaken en hoewel best redelijk modern heeft deze nog zijn oudere charme maar qua rijbeleving legt deze het toch af bij de spartaans harde en bonkige 205.

En niet alleen met auto's maar ook op de trekker. Voor de stichting waar de kinderboerderij onder valt. Zit ik ook nog wel eens op de trekker om een veldje om te ploegen, te eggen en te maaien. SInds een jaar staat er een New Holland T7 met automaat en alle luxe en extra's die je maar kan bedenken. Twee keer gebruikt en daarna de oude Volvo BM 814 weer uit de loods gehaald. Wel een cabine en verwarming maar dat is het dan ook. Echt werken in dat ding.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
peunormal
Posts: 217
Joined: 11 Apr 2020, 15:56

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by peunormal »

ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden & rijervaringen op waterstof, voorlopig is het vooral duur en beperkt net als die rijdende batterijen :|
User avatar
peunormal
Posts: 217
Joined: 11 Apr 2020, 15:56

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by peunormal »

Heckflosse.jpg
Heckflosse.jpg (58.16 KiB) Viewed 6630 times
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2224
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by Beeperhorrie »

Heeft mijn vader ooit gehad in 1973, kostte bijna niets meer vlak na de olie crisis.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by paull en paulla »

peunormal wrote: 13 Apr 2021, 21:17 Heckflosse.jpg
Prachtig, Kan zo'n bijzonder geslaagd ontwerp heden ten dage ge-evenaard worden?
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Martijn
Posts: 159
Joined: 05 Feb 2016, 04:45

Re: Andere klassiekers deel 2

Post by Martijn »

Gisteren ben ik (weer) gezwicht voor een Benz. Naast de 500SE staat er binnenkort een SL uit 1992 in nieuwstaat op de stoep. Saai? Ach de combinatie van ingetogen schoonheid en enorme kwaliteit geven me iedere keer weer een blij gevoel.
Post Reply