nog meer corona rommel

Allerhande onderwerpen die niet eens met Peugeots te maken hoeven te hebben
Post Reply
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

nog meer corona rommel

Post by 304 Friesland »

Ik noem het maar corona rommel maar heeft er natuurlijk niks mee te maken maar vandaag weer wat op gehaald om mee om te prutsen /
Nu geen auto en ook niks met Peugeot te maken ,een losse motor compleet met bak en starter en dinamo van een Amerikaanse schoolbus een international v 8 diesel 9 liter uit 1963 .
Motor stond op marktplaats als zijnde voor onderdelen omdat hij vast zat ,ik de man gebeld en het verhaal aangehoord en zo ik er uit op kon maken vast geroest van het lange staan ,uit de bus gehaald omdat de bus als decoratie dient en liefst zo licht mogelijk moest worden .
Vanmorgen opgehaald uit Aalten ,best een eind weg en vanmiddag al even mee bezig geweest ,
met de startmotor zat er al iets beweging in dus niet echt muurvast ,startmotor er af gehaald en op de starterkrans met een bandenlepel rondgedraaid net zo lang tot hij redelijk draaide en ook de kleppen gecontroleerd of die niet vast zaten .
Nu al zo ver dat hij rondstart op de startmotor en de brandstofpomp is gangbaar ,een dikke lijnpomp alleen mist er nog een oliefilter op zich niks aparts maar ben ik wel nodig om hem daadwerkelijk te kunnen starten .
Ik hoop er komende week leven in te krijgen maar als hij het doet maar weer op internet hopende een paar centen aan over te houden .
Maar zo iets is voor mij het zelfde gevoel als vakantie ,alles bij elkaar het avontuur en de uitdaging of het lukt.
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: nog meer corona rommel

Post by 304 Friesland »

Dit is hemImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

User avatar
Bart-Peugeot
Posts: 402
Joined: 02 Feb 2016, 19:56

Re: nog meer corona rommel

Post by Bart-Peugeot »

Gewoon lekker hobbyen. Vooral doorgaan. ;-) :D
In bezit van een 308 en 504.
michael
Posts: 58
Joined: 08 Feb 2016, 23:26

Re: nog meer corona rommel

Post by michael »

Zo ben ik een zwanehals oplegger aan t bouwen voor achter de 404 trekker.
Gewoon omdat het leuk is en je er heeeeel veel uren in kwijt kan.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2224
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: nog meer corona rommel

Post by Beeperhorrie »

Is dat blok(je) niet pas te maken in een afgeschreven 404 (of zo)? :D
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: nog meer corona rommel

Post by Tuuur »

9 liter v8 diesel? Daar moet je een filmpje van posten als ie het doet! Wat een kabaal zal dat geven.
En inderdaad, heb je niet nog ergens een 403 of D4 waar ie in kan? :mrgreen:
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: nog meer corona rommel

Post by 304 Friesland »

Hij loopt inmiddels ,ging niet vanzelf door lucht in de brandstof kregen er maar 4 cilinders brandstof dus de pomp deels uit elkaar gehaald ,om een of andere reden zitten er verschillende plunjers in ,is volgens mij origineel maar 4 hadden geen moeite met lucht en de andere wel .
Vanavond met een klein snufje startpiloot hem aan de gang gekregen en liep na een aantal minuten al heel netjes en de bak werkt ook dus de missie is weer geslaagd nu nog een koper vinden.
ik krijg het zelf niet voor elkaar om een filmpje te plaatsen maar als iemand mij in pb een 06 nummer stuurt met wats app dan kan ik die wel versturen.
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: nog meer corona rommel

Post by 304 Friesland »

Vandaag is de motor opgehaald , krijgt een mooie bestemming ,een international amerikaanse trekker , daar zitten meestal 6 cilinders in maar zijn ook origineel gemaakt met v8 dus komt daar in ,die man had nog een paar van die motoren maar allemaal kapot dus was heel blij met deze omdat die nog goed loopt .
En voor mij was het ook erg leuke handel ,leuk mee omgeprutst en nog leuk wat kunnen overhouden.
Die man zei al , hoe is het mogelijk dat hier in een schuur in Friesland zo,n motor staat , ja ze liggen bepaald niet voor het oprapen
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2224
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: nog meer corona rommel

Post by Beeperhorrie »

Er heeft er een tijd een in Hilversum gelegen. Eind vorige eeuw. Was een schoolbus gesloopt en de aandrijfunit heeft zo een paar jaar langs de kant van de weg gelegen. Geen idee wat daar ooit mee is gebeurd.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
Post Reply