Zwarte Rubbers

Onderwerpen over de buiten- en binnenkant van het koetswerk
Post Reply
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Zwarte Rubbers

Post by MeneerPeugeot »

Berichten gekopieerd van het eerdere forum :)
LouisDeFunes wrote:in mijn 306 zit er op de rubbers van mijn kofferbak een grijs waasje...afkomstig overduidelijk van waxbeurten...weet iemand een goede tip om deze weer keurig zwart te krijgen ?

De rubbers zijn overal nog in nieuwstaat en nergens kapot, wil dit ene puntje ook nog in orde brengen.

merci alvast.
MarcoPeus wrote:Schoensmeer? Bandenzwart? WD39+1? FF stukje proberen met wat dingetjes.
Jineuf wrote:In de wasmachine op 40 graden! serieus! Zo worden alle rubbers weer als nieuw.
LouisDeFunes wrote:da's een tip, maar liever haal ik de rubbers er niet af, want daarna krijg je ze er misschien niet meer zo netjes er in. Er zal vast wel een truukje of middeltje zijn om die grijze uitslag weg te krijgen ?
Harrie wrote:
LouisDeFunes wrote:da's een tip, maar liever haal ik de rubbers er niet af, want daarna krijg je ze er misschien niet meer zo netjes er in. Er zal vast wel een truukje of middeltje zijn om die grijze uitslag weg te krijgen ?
demonteren en monteren is eenvoudig ( bij cabrio lastiger, je trekt dan de folie ook los...) , maar als je ze wil laten zitten:
afnemen met doek + wasbenzine.
suc6 ;) grt, Harrie
LouisDeFunes wrote:...wasbenzine..daar heb ik niet aan gedacht, ik ga het snel proberen. dank je wel voor de tip Harrie!

bij het boenen van de auto krijg je ook altijd wel was op de bumper of stootstrip, daar zal dat ook vast goed werken.
Harrie wrote:
LouisDeFunes wrote:...wasbenzine..daar heb ik niet aan gedacht, ik ga het snel proberen. dank je wel voor de tip Harrie!

bij het boenen van de auto krijg je ook altijd wel was op de bumper of stootstrip, daar zal dat ook vast goed werken.
wax op zwarte sierlijsten en bumpers is lastig, wasbenzine ontvet maar je blijft de witte waas zien....
Daar zijn wel middeltjes voor ( na met wasbenzine ontvetten : ) Mequairs Black ???? (even zoeken hoe dat ook al weer heet....)
LouisDeFunes wrote:ik weet dat er een huismiddeltje is/was...en het stomme is, ik ben het gewoonweg vergeten :shock: ik zit er nu al een paar dagen op te broeden :roll:
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Post Reply