bougiekabels onder andere 504

Onderwerpen aangaande het elektrische en elektronische systeem
Post Reply
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

bougiekabels onder andere 504

Post by 304 Friesland »

Volgens mij heb ik het al eens eerder gepost maar nu bij deze nog een keer.
Ik ben benieuwd of de bougiekabels van bijvoorbeeld een 504 ook passen op de 403 aangezien ik toch wel een beetje klaar ben met de pijpjes die er nu op zitten en met 3 auto,s waar ze op zitten wil ik toch kijken of ik een andere oplossing kan vinden.
Ik wil dus vragen of iemand ook op kan meten hoe lang de doppen zijn van een 504 ,deze heeft voor zo ver ik weet nog geen elektronische ontsteking en zou dus wel op de 403 moeten passen als de aansluiting op de verdeelkap het zelfde is.
Gisteren met het mooie weer even de witte 403 tevoorschijn gehaald en klein stukje mee gereden en die begon natuurlijk gelijk moeilijk te doen dus nog pijpjes van de groene gewisseld maar die kon ik gewoon zien doorslaan dus dat schiet niet op .
Ondanks dat reed de witte toch wel lekker en heb pas een andere 403 met 1300 motor nagekeken maar die was ondanks dat die goed liep toch niet zo snel in optrekken dan de mijne.
Wie wil voor mij kijken en dus alleen even meten?
http://www.mister-auto.nl/fl/bougiekabe ... 57109.html
Het zou dan om deze kabels gaan.
Ivo van Duijn
Posts: 67
Joined: 03 Feb 2016, 06:44

Re: bougiekabels onder andere 504

Post by Ivo van Duijn »

505/504 kabels passen niet. De bakkelieten pijpjes zijn er in 2 maten. De kortere van de 404 en de langere van de 403 denk ik. Dit alles aan de hand van wat ik bij mij ben tegengekomen. (403 uit 57). Ik heb nu lange pijpjes met dubbel krimpkous geïsoleerd en een setje nieuwe kabels op maat gemaakt. Geen hik meer, zelfs met een transistor ontsteking met bijbehorende bobine. Ik kon de tikken van de overslaande vonken ook echt horen. Hoor je dit niet is het misschien wel wat anders.
succes
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: bougiekabels onder andere 504

Post by 304 Friesland »

Het zijn echt de pijpjes ,en isoleren helpt niet omdat ze al overslaan boven bij de bajonet ik ben wel benieuwd hoe lang de pijpjes van de kabels zijn van de 504 ,nieuwe pijpjes zal zeker helpen , ik heb het probleem al jaren en had het een paar jaar terug wel goed gekregen met de pijpjes die ik nog had maar nu heb ik er niet meer goede en het zijn de lange , bij beide auto,s zijn de pijpjes gelijk eentje is van 59 ander van 62 .
Ivo van Duijn
Posts: 67
Joined: 03 Feb 2016, 06:44

Re: bougiekabels onder andere 504

Post by Ivo van Duijn »

Kom deze week nog wel in de werkplaats en ik zal dan even kijken en misschien wel fotos maken !
403diesel
Posts: 201
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Re: bougiekabels onder andere 504

Post by 403diesel »

Ik heb misschien nog wat oude 504 kabels liggen. Zal even kijken naar de lengte.
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: bougiekabels onder andere 504

Post by 304 Friesland »

Dat zou mooi zijn Serge , ik wilde ze eigenlijk al bestellen maar als ik bij voorbaat weet dat ik er niks mee kan dan is het toch wel weer zonde van het geld.
Vandaag nog even met de groene gereden lekker met het dakje los ,daar zit nu ook 1 pijpje in wat niet goed is ,volgende keer maar merken voor ik er een paar verwissel .
Nog even stukje gereden met een kennis van mij er bij die zelf wat oude amerikanen heeft maar die vond hem ook erg goed rijden en als hij helemaal goed op 4 cilinders loopt tijdens optrekken is hij toch aardig vlot in het verkeer
Ik zal eens kijken wanneer ik tijd heb om de onderkant op te knappen ,wel zo dat het uiterlijk niet veranderd en dan maar eens wat meer km,s mee gaan maken.
Ivo van Duijn
Posts: 67
Joined: 03 Feb 2016, 06:44

Re: bougiekabels onder andere 504

Post by Ivo van Duijn »

Als je de 505 kabels er heel hard induwt gaat het, ze zijn ongeveer 1 cm te kort.Ik heb bougie kabels van Bosch van een 505 daar is de bovenkant van een flexibel materiaal. De lengte van de kabels zijn sowieso te lang. Het werk allemaal vast wel maar het ziet er niet uit.

De pijpjes; gemeten onder de bovenkant en dus alleen de lengte van het buisje wat er onder steekt. 403 13 cm en 404 11 cm.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: bougiekabels onder andere 504

Post by 304 Friesland »

Ik hou me aanbevolen , zal wel kijken wat we kunnen doen met vervoer.
Post Reply