Peugeot 406 coupe

Voor Peugeot automobielen die niet in de overige categorieën zijn genoemd
Post Reply
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Peugeot 406 coupe

Post by 304 Friesland »

Gisteren zag ik een wel redelijk geprijsde Peugeot 406 coupe te koop staan in een voor mij erg mooie kleur en plaatwerk ook nog vrij netjes ,2 liter handbak en stoffen interieur .
Gedeelte van de dag gezeurd over de prijs om er toch wat af te krijgen en uiteindelijk mocht ik hem toch voor de prijs die ik in gedachte had hem ophalen .
Wel een beetje in dubio gestaan om hem mee te nemen ,bleek dat de man toch een handelaar was en auto zat onder de olie ,dus gelijk een domper maar volgens hem waren ze de olievuldop pas een keer vergeten ,leek ook wel te kloppen dus dat risico maar genomen .
Loopt stationair niet op 4 dat is wel een dingetje ,geen storingslampje aan dus maar eens op onderzoek uit .
Loopt wel mooi stil en redelijke velgen met goede banden ,bijna 10 maand apk , voorbumper stuk ,en zelf nog een gat in gereden op de aanhanger :oops: en achterbumper mist de blanke lak .
Maar verder toch wel aardige auto die het geld zeker waard is , geen blijvertje aangezien de vaste kosten gewoon niet te doen zijn naast onze andere dagelijkse auto,s maar mooi om een keer gehad te hebben en eigenlijk zou ik hem weg moeten zetten een jaartje of 5 dan zal hij al weer een stuk zeldzamer zijn.
Maar samen met de 306 cabrio en de rcz vind ik dit toch een van de mooiste Peugeots ooit gemaakt vooral de achterkant met de ruit verdiept is hij erg mooi .
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Peugeot 406 coupe

Post by 304 Friesland »

Foto's zeggen meer dan woorden.ImageImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Re: Peugeot 406 coupe

Post by Jacqabe »

Mooie bak Hans
Hoe weet je ze toch altijd te vinden….
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Peugeot 406 coupe

Post by 304 Friesland »

Goed kijken geregeld ,en goed zeuren voor een goede prijs en dan hoop ik dat er een dosis geluk mee komt

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Peugeot 406 coupe

Post by aixpeugeot »

had het al gelezen op fb .
ik heb deze te koop zien staan idd. maar de prijs was nog velen malen hoger dan op de dag dat jij m kocht hans.
maar als laatste zag ik dat ook de voorbumper beschadigd was (en nog erger dan de mijne) dus voor onderdelen was ie dan ook niet interessant voor mij.
maar succes met reparatie aan de 406 !
User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Re: Peugeot 406 coupe

Post by Jacqabe »

304 Friesland wrote:Goed kijken geregeld ,en goed zeuren voor een goede prijs en dan hoop ik dat er een dosis geluk mee komtImage
Nou daar slaag je altijd goed in ImageImage
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Peugeot 406 coupe

Post by 304 Friesland »

Klopt ,ik had hem ook eerder gezien ik dacht voor iets van 1100 maar 800 dat klonk al veel beter maar nog niet wat ik er voor over had dus ik had een bod gedaan wat ik er max voor over had en daar kwam de prijs steeds dichterbij en uiteindelijk omdat hij er snel van af wilde en ik hem de zelfde dag nog kon ophalen ook nog op mijn prijs terecht gekomen zijn en er zit toch bijna 10 maand apk op een zeer nette prijs en het begin van een leuk handeltje is toch een goede aanschaf prijs .

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Peugeot 406 coupe

Post by aixpeugeot »

ik meen zelfs 1199 of misschien zelfs wel nog meer. ik het begin stonden er wat wazige foto's, dus alleen van enkele van de zijkant. dus heeft mij foto's gestuurd en die ook later erbij gezet.
maar coupe's beginnen zeldzamer te worden. zeker 6 cilinders ! ik ben zo een beetje alles in de gaten aan t houden, maar echt mooie zie je nog maar zeldzaam. wel een nette 2.2 tegen gekomen, maar toch echt op zoek naar een 6 cilinder.
maar goed, 6 cilinders is niet voor iedereen weggelegd dus voor verkoop denk ik een 4 cilinder wel interessanter, zeker met deze actuele brandstofprijzen !
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Peugeot 406 coupe

Post by 304 Friesland »

Deze zou ik klaar maken en heb er ook wel het een en ander aan gedaan maar gedoe met een verkeerde bumper die ze wel leverden maar toen hij terug moest niet wilde vervoeren omdat hij te groot was ,de auto maar weer verkocht , het heeft geen geld gekost maar er is ook niks over gebleven maar leuk om gehad te hebben en wie weet komt er ooit nog wel weer eens een.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Peugeot 406 coupe

Post by Tuuur »

Ja, ik ben ook blij een 406 coupé te hebben gehad, maar veel te complex voor iemand met weinig technische kennis, ik heb er zelf wel op verloren, maar geen moment spijt!
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Post Reply