naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Voor Peugeot automobielen die niet in de overige categorieën zijn genoemd
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 406 coupé erbij

Post by 304 Friesland »

Dat is toch weer een belangrijke overwinning , voor het zelfde zit het in de computer die dan wel dan niet stoort dan kun je je wezenloos zoeken.

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 406 coupé erbij

Post by aixpeugeot »

ik sluit nog niet voor 100 procent uit dat het de relais de problemen op leveren. misschien zit er nog wel een slecht contact of een kabelbreukje. ik vermoed wel dat dit het probleem nu wel heeft opgelost maar daar moeten we nog achter gaan komen in de toekomst.

maar stel het waren nu idd wel de 2 relais. vind ik het eigenlijk toch wel schandalige zaak van een garage om maar te zeggen dat de computers niet goed zijn. en ja storingen kunnen wel lastig op te lossen zijn.

maar goed, vandaag nog even verder met het project. voren heb ik maar alvast de remblokken erop gezet. zoals op de foto's te zien is waren de remblokjes links voor ver op en ook een terechte ac5 vermelding.

Image
Image

laatste foto is met nieuwe blokjes.

ook die relaistjes erin gezet en daar moest toch idd de computers en de hele bak voor eruit. is een boutje en een moertje. dus de nieuwe relais zitten erin nu. foto van de bak. het relais rechtsboven op de foto was het probleem relais.

Image

ook maar even nieuwe uitrubbers erop gezet, was wel nodig. de apk zegt hier dus niks van (zolang ze nog heel zijn)

Image

verder nog het bestelde lampje in het klokje/display gezet en ook nog even gestoeid met een koplamp stelmotor (eruit gehaald). er zaten 2 verschillende types stelmotoren in maar ik had dus de verkeerde stekkeraansluiting voor ogen. nog even de goede gaan regelen/bestellen.

dus vriendjes en vriendinnetjes, dit was het weer dus tot de volgende keer !
RogerSch
Posts: 348
Joined: 02 Feb 2016, 19:31

Re: 406 coupé erbij

Post by RogerSch »

Dank voor de update.
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: 406 coupé erbij

Post by Tuuur »

Ziet er goed uit, flink wat werk verzet al! Ben benieuwd hoe de relais reparatie uitpakt.
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 406 coupé erbij

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 06 Jan 2022, 21:28Vind ik het eigenlijk toch wel schandalige zaak van een garage om maar te zeggen dat de computers niet goed zijn. en ja storingen kunnen wel lastig op te lossen zijn. maar goed...

dus vriendjes en vriendinnetjes, dit was het weer dus tot de volgende keer !
Tsja Joos, mij verbaasd het niet echt.
Geen zin, of erger nog, geen systeemkennis.
Ik heb het meer meegemaakt, alles met een draadje is eng, moeilijk bovendien.
En geheid, met een dure reparatie in het vooruitzicht, ben je als garage van een zoek-klus af.
Relais zijn altijd verdacht, na een aantal jaren, net als de relais-voetjes/ connectoren.
Relais vonken op de kontakt vlakken, connectoren krijgen overgang weerstand.
Goed bezig ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: 406 coupé erbij

Post by Beeperhorrie »

Goed bezig!
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Post by aixpeugeot »

hallo vriendjes en vriendinnetjes ,

ik was stiekem op zoek naar iets waar ik ook een aanhangertje mee kon trekken. na lang wikken en wegen kwam ik eigenlijk alleen maar uit op of een 407 of 607. maar op een andere manier vind ik een 607 toch mooier. na het surfen over markplaats begon me toch een 607 aan te lachen die ook nog wel enig zins redelijk in de buurt stond waar ik maandag toch maar even voor een date ben gegaan. en ja het klikte toch wel vrij snel dus gisteren opgehaald. helaas nog geen plaatjes maar ik heb wel al een kleine mijlpaal meteen ermee gehaald.

Image

er mist wel nog een verbindende schakel. nog even opzoek voor een trekhaakje. heb wel al iets op t oog dus nog even geduld.
en uiteraard zijn er nog wat issue's die verbetering cq reparatie nodig hebben.

oh ja, de 607 mag 1800 kilogrammen achter zich aan trekken. zijn er toch 300 (of 450) meer dan mijn 604.

dit was het weer dus tot de volgende keer !
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Post by aixpeugeot »

alvast eens even aan het oefenen aan een es9 voor de riem. bij de 406 coupe moet er denk ik nog een spanner modificatie plaatsvinden. geen idee of ze dat al een ooit gedaan hebben ?

Image
User avatar
Bart-Peugeot
Posts: 402
Joined: 02 Feb 2016, 19:56

Re: naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Post by Bart-Peugeot »

Gefeliciteerd met de 607.

Mocht de 406 coupe niet genoeg trekken?


In bezit van een 308 en 504.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 07 Mar 2022, 22:07 alvast eens even aan het oefenen aan een es9 voor de riem. bij de 406 coupe moet er denk ik nog een spanner modificatie plaatsvinden. geen idee of ze dat al een ooit gedaan hebben ?
mg]https
Phoe :o , zie ik vijf blokkeerpennen :shock: , is wel een dingetje, timing aan de 90 graden PRV motor.
Hoevaak/ om de hoeveel kilometer mag dit feest gedaan worden?
Goed dan jij dit zelf kan doen, scheelt weer een slok of twee op een borrel. Goed bezig ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply