naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Voor Peugeot automobielen die niet in de overige categorieën zijn genoemd
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 03 Jun 2022, 21:51 nog eens even iets aan coupe gedaan. airbag en kapje eraf gehaald want die was losgelaten. en dat vond ik toch wel een afknapper :oops:
of kijken of ik een ander kapje vind, of lijmen, of in het ergste geval ander dashbord (wel nieuwer type meteen dan zonder dit kapje)

Image
Image
Het is een hele toer Joos.
Kun je nog onderdelen vinden voor dit model :?:
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Post by aixpeugeot »

onderdelen zijn nog wel te krijgen ja. ik kan evt ook wel een kapje krijgen maar ik vond het verhoudingsgewijs eigenlijk wel duur. ben aan t denken om misschien een sloper erbij te kopen. dan heb ik meteen nieuwere type dash. en ik kwam nog eentje tegen met motorproblemen. dus onderdelen met auto er om heen is nog wel te krijgen ja :mrgreen: .
maar ik ben bang dat het niet blijft met één coupe :? misschien gaat dit toch wel de laatste auto worden waar ik mee wil rijden (zo lang het kan en betaalbaar blijft). het nieuwe spul van het merk met de leeuw vind ik eigenlijk maar rotzooi kwalitatief. er is nog maar een betrouwbare motor en dat is helaas een 2 liter diesel, maar dat is niet voor mij weggelegd. 2 liter benzine in de ew serie is nog maar heel sporadisch in het nieuwere spul en meestal te zwaar (te weinig pks in verhouding). blijft misschien nog een 407 coupe over (wel een v6). maar als de brandstofprijzen straks onbetaalbaar zijn valt dit ook af. en worst case scenario word t dan maar een 206 of 205......
maar goed, we hadden het hier over een 406 coupe nu. hopelijk binnenkort een wat tijd om er iets aan te doen :roll:
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Post by paull en paulla »

Hoi Joos, eens met alles. Brandstof wordt nog een dingetje.
Collectief een tanker huren, hebben we voor de komende jaren voldoende. Als wij de weg nog op mogen met fossiele auto's/ brandstof.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Post by aixpeugeot »

displays displays en nog een displays.....

beetje aan t stoeien geweest met het display van de 607. bij warmte onleesbaar. had ik eentje van een 407 gehaald, die deed t wel maar in de hoekjes niet super (leesbaar). een probleemje wel. stuurhendel radio werkt niet. dus dan nog maar eentje van 206 gekocht en deze omgebouwd in een huisje van een 406. nu wel goed leesbaar, maar nog steeds geen radiohandle helaas.
nu was ik vandaag even naar luik naar een lokale sloop daar om een display voor een van mijn 406jes op te halen. met ook de hoop dat deze dan wel in mijn 607 evt zou werken........ maar de handel doet vreemd. bij een 607 kun je eraan ronddraaien en dat gaat bij een 406 niet.

maar een leesbaar display hebben we nu wel op de 607. net zo makkelijk dat je ziet hoe laat het is en ook wat er met de radio wel en niet is, bijv welke zender

Image

maar nu vroeg ik in luik of ie nog eentje had van een 406 dus even naar bakjes. laat daar nu nog een display liggen van een 605 dus die dan maar meegenomen.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 02 Aug 2022, 22:47 displays displays en nog een displays.....

beetje aan t stoeien geweest met het display van de 607. bij warmte onleesbaar. had ik eentje van een 407 gehaald, die deed t wel maar in de hoekjes niet super (leesbaar). een probleemje wel. stuurhendel radio werkt niet. dus dan nog maar eentje van 206 gekocht en deze omgebouwd in een huisje van een 406. nu wel goed leesbaar, maar nog steeds geen radiohandle helaas.
nu was ik vandaag even naar luik naar een lokale sloop daar om een display voor een van mijn 406jes op te halen. met ook de hoop dat deze dan wel in mijn 607 evt zou werken........ maar de handel doet vreemd. bij een 607 kun je eraan ronddraaien en dat gaat bij een 406 niet.

maar een leesbaar display hebben we nu wel op de 607. net zo makkelijk dat je ziet hoe laat het is en ook wat er met de radio wel en niet is, bijv welke zender

Image

maar nu vroeg ik in luik of ie nog eentje had van een 406 dus even naar bakjes. laat daar nu nog een display liggen van een 605 dus die dan maar meegenomen.
Hoi Joos, gewoon dóórbuffelen.
Zijn deze displays zo onbetrouwbaar :idea:
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Post by aixpeugeot »

displays in een 607 zijn normaliter uitgebreider dan wat ik er nu heb ingezet. de knopjes eronder werken dan ook niet meer . in principe zit er een display in met pijltjes navigatie. origineel zit er een display type C in. het scherm nu op de foto is een type B, dus minder uitgebreid laten we maar zeggen. Die C schermen zijn allemaal wel heen denk ik zo. koud doen ze het, warm niet meer leesbaar. type B scherm is betrouwbaarder, maar gaan ook wel eens stuk , maar heel vaak is de zgn flat kabel niet goed of maakt geen goede verbinding.
maar we kunnen nu weer zien wat belangrijk is. de tijd, de buitentemp en wat er op de radio speelt. en nog een verbruikscomputer uiteraard.
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Post by aixpeugeot »

time flies....
de apk was me een beetje verschoten helaas want die was afgelopen vrijdag afgelopen. gisteren brug vrij gemaakt en een pre check gedaan en wel maar een andere band erop gelegd (met velg). dus vandaag dan wel maar even apk gedaan en gelukkig weer gekeurd.
wel nog afgelopen week de schorsing van de 406 coupe verlengd :? dus die staat ook al bijna een jaar te wachten op apk.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Post by paull en paulla »

Dat is weer mooi gelukt. En weer inzetbaar.
Voor hoeveel jaar is deze APK?
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Post by aixpeugeot »

voor precies een jaar. auto is van 2001, dus zo oud nog niet.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: naast de 406 coupé nu ook een 607 erbij

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 19 Nov 2022, 18:22 voor precies een jaar. auto is van 2001, dus zo oud nog niet.
Heb geduld, komt met de jaren ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply