Wat bleek? Een scheur net achter de bestuurders kopsteun bijna over de hele breedte van het dak.
Ik heb er een lap op laten plakken door een autobekleder die me verzocht om de kap maar niet meer te openen.
Daar heb ik geen cabrio voor gekocht en bovendien was de spanning er nu van af waardoor er boven mijn hoofd een kuil in de bekleding ontstaan was waardoor het regenwater niet meer afliep.
Echt lekken deed het niet maar het werd natuurlijk wel vochtiger binnen.
Harrie wist bij de gebroeders Snuuf een nette kap te scoren, en wel van een fase2, wat op zich al een hele grote verbetering is.
Via Jon wist hij een DHZ-garage in Ruurlo waar we terecht konden en de afspraak voor afgelopen woensdag was snel gemaakt.
De dag ervoor wilde ik met een stroomkacheltje de boel even droogstoken maar de deuren zaten vastgevroren

Zachtjes trok ik aan de klink die toen maar besloot af te breken

Ander (helaas geen RG groene) klinkje gescoord en woensdag vroeg op weg naar Groenlo.
Ik heb een paar plaatjes geschoten voor jullie:
Oude kap met de lap:

Kap verwijderd:

Niet alle bouten hoeven eruit, voor deze gleuven volstaat een beetje lossen:

Dan kun je met monteren de kap op deze bouten plaatsen:

Van de gelegenheid gebruik gemaakt en de achterraampjes ook gesmeerd.
Dit zijn de smeerpunten:

Hier Harrie's handige hand aan het werk

Achterraampjes gingen weer lekker soepel en dat is ook hard nodig want ze hebben veel moeite om zich langs de ramenlikkers te wurmen.
Ik ben heel blij met mijn 'nieuwe' kapje, ondanks dat we door de kou het ruitje een beetje hebben beschadigd..
Niet voor niets mag je onder een bepaalde temperatuur het dak niet openen, maar wij moesten wel.
Mijn deurklink is nog steeds niet gemaakt want ik heb al 2 bevestigings clipjes tussen klink en stangetje afgebroken, waarschijnlijk ook door de kou.
Helaas kun je die niet meer nieuw kopen dus ik moet voorlopig rechts naar binnen klimmen.
Toch wel jammer dat een merk zo slecht voor haar erfgoed zorgt en de onderdelenvoorziening zo snel stopt.
Kunnen ze aan de premium merken toch wel een voorbeeld nemen.
Anyway, dank en hulde aan Harrie, mijn Mr. Peugeot Hollandais

EDIT: Topictitel aangepast.